Hrvati usmjereni na kupnju proizvoda koji su ‘egzistencijalno potrebniji’

Autor: Poslovni.hr , 28. siječanj 2013. u 12:32
Photo: Luka Stanzl/PIXSELL

Konačni podaci DZS-a potvrdili su realan pad prometa od trgovine na malo od 5,7% godišnje te pad od 1,9% godišnje u nominalnom izrazu, stoji u analizi Raiffeisen banke.

Konačni podaci DZS-a potvrdili su realan pad prometa od trgovine na malo od 5,7% godišnje te pad od 1,9% godišnje u nominalnom izrazu, stoji u analizi Raiffeisen banke.

Njihovu analizu prenosimo u cijelosti i bez izmjena:

Promatrajući prema kategorijama NKD-a¸jedino je trgovina na malo motornim vozilima i mazivima zabilježila realan rast i to od 14,3% godišnje. Konačno priopćenje prometa od trgovine na malo potvrđuje očekivani pad potrošnje trajnih i luksuznih dobara čiji udio u trgovini na malo kontinuirano opada od početka krize. To potvrđuje i pad prodaje motornih vozila od 26,2% godišnje u nominalnom izrazu (podjela djelatnosti po trgovačkim strukturama). Potrošači se sve više okreću alternativnim izvorima financiranja kao što je primjerice ušteđevina, dok se istodobno manje troši na luksuzne proizvode, a više na proizvode koji su egzistencijalno potrebniji. Naime, evidentno je usmjeravanje potrošača na zadovoljavanje osnovnih životnih potreba što se vidi u kontinuiranom rastu udjela prometa ostvarenog u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežito živežnim namirnicama (oko 40%). Tako prema nominalnim indeksima promet od trgovine na malo u ovoj kategoriji proizvoda bilježi rast od 3,4% godišnje. Rast zaposlenosti i raspoloživog dohotka ključni su čimbenici oporavka trgovine na malo. Na razini cijele 2012. godine očekujemo realni pad trgovine na malo nešto ispod 4%. S obzirom na predviđene blage stope rasta gospodarstva u 2013., pozitivne stope rasta u trgovini na malo ne očekujemo ni u ovoj godini.

Komentirajte prvi

New Report

Close