Glovo, jedna od vodećih svjetskih aplikacija za dostavu više kategorija proizvoda, predstavila je trendove naručivanja u 2022. godini na temelju aktivnosti hrvatskih korisnika u 29 gradova.
Što se hrane tiče, korisnici aplikacije Glovo u Hrvatskoj preferiraju američku, talijansku i bliskoistočnu hranu, a najdraža jela su im hamburgeri, pizze i ćevapi.
Međutim, Glovo podaci pokazuju rastuću sklonost hrvatskih građana tradicionalnoj hrani (+118% u narudžbama u odnosu na 2021.) i zdravoj hrani (+60%).
Jedna od najpopularnijih kategorija u Q-commerce vertikali aplikacije Glovo u 2022. bili su proizvodi “Cvijeće i darovi” sa 65% više narudžbi.
Da je romantika još uvijek živa pokazuju podaci za Valentinovo, kada su građani Hrvatske naručili najviše cvijeća u 2022. Štoviše, jedan je Hrvat tijekom cijele godine napravio čak 65 narudžbi cvijeća.
Vlasnici kućnih ljubimaca također su prošle godine imali 162% više narudžbi. Ono što je posebno zanimljivo je da je najviše narudžbi bilo u jutarnjim satima – između 10 i 11 sati.
Kada čujemo da Glovo dostavlja bilo što, prvo pomislimo na bilo kakvu hranu, ali Glovo je puno više od toga. Jedan od zahtjeva s najviše komentara registriranih u odjeljku “Bilo što” u aplikaciji bio je za: kutije za selidbu, zavjese i gume za bicikle.
Hrvatski korisnici aplikacije Glovo najviše naručuju petkom, a doba dana s najvećom potrošnjom u 2022. bilo je između 19 i 20 sati. Tijekom 2022. dan s najviše narudžbi na Glovu u Hrvatskoj bio je 4. veljače.
Hrvatski rekorder po broju narudžbi u 2022. godini je korisnik s ukupno 648 narudžbi, dok je najveću vrijednost narudžbe u 2022. ostvario jedan korisnik iz Splita: 8500 kn za pametni telefon.
Koliko Glovo znači hrvatskim građanima govori i veliki broj napojnica za dostavljače, po čemu su hrvatski građani na prvom mjestu od 25 tržišta na kojima Glovo posluje. Prošle godine gradovi u kojima su domaći korisnici najviše davali napojnice bili su Šibenik (s više od 23% domaćih kupaca), Čakovec (22%) i Rijeka (21,5%). Zagreb je tek 11. na ljestvici gradova koji daju napojnice u Hrvatskoj (sa 19,21% zagrebačkih korisnika koji daju napojnice).
U 2022. godini zabilježen je porast zakazanih narudžbi od čak 174%. Iako su Zagrepčani najviše koristili opciju “Zakazane narudžbe”, Bjelovar i Čakovec su gradovi u kojima je ovaj trend zabilježio najveći rast, sa +572% odnosno +426% u odnosu na 2021. godinu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu