Svaki treći zaposlenik nije zadovoljan visinom svoje plaće, pokazalo je istraživanje koje je provela tvrtka Alma Carrer grupa u 13 zemalja istočne i južne Europe. Ispitivanje koje je provedeno na 61 tisući ispitanika otkriva i da je tek svaki četvrti (27%) zadovoljan plaćom dok najveći postotak (41%) o plaći nema stav – dakle, niti su zadovoljni, niti su nezadovoljni.
Istraživanje provedeno među Hrvatima otkriva slične trendove, s tim da je kod nas nešto više nezadovoljnih (37%) i nešto manje zadovoljnih (24%) plaćom.
Ono što je prilično poražavajuće, barem za poslodavce, je da se nešto više od polovice ispitanih (53%) osjeća podcijenjeno i premalo plaćeno s obzirom na posao koji rade. Takav stav – da ih poslodavac ne cijeni dovoljno – ima čak 59% Hrvata. Tek četvrtina zaposlenih Hrvata svoju plaću ocjenjuje adekvatnom i razumnom.
Usporedbe radi, radnici u Češkoj, Slovačkoj i Poljskoj najzadovoljniji su plaćom – više od 30% sudionika istraživanja iz tih zemalja smatra kako zarađuju razumno, a manje od polovice ljudi ističe kako su podcijenjeni.
Doduše, ima i onih, ali svega 1%, koji smatraju da su precijenjeni, odnosno previše plaćeni.
Ne čudi stoga da bi većina ispitanih željela povišicu, a najveći postotak zaposlenika (33%) ističe da bi bili zadovoljni povećanjem plaće od 11 do 20%. Nešto manje (31%) priželjkuje nešto višu povišicu – od 20 do 50%.
Da bi se poslodavci trebali dobro zamisliti govori i podatak da bi tek 17% zaposlenika preporučilo drugima da rade u njihovoj tvrtki, dok više od polovice (58%) odvraća druge od traženja posla u njihovim redovima.
Gledano po zemljama, u Hrvatskoj se nalazi relativno veliki broj kritičara trenutnog poslodavca (čak 68%). Od nas više kritičara imaju samo Slovenija te Makedonija. Najviše promotora tvrtke nalazi se u Poljskoj i Češkoj, a oni ujedno imaju i mali broj kritičara. Najmanji broj tvrtkinih kritičara živi i radi u Finskoj, svega 46%, ali oni ujedno imaju i mali broj promotora (13%), dok je čak 41% radnika pasivno.
Ne čudi stoga da 40% radnika razmišlja o pronalasku novog posla, pokazuje istraživanje Alma Career grupe, koje je dio i MojPosao.
“Rezultati istraživanja ukazuju na neporecivu važnost koju zaposlenici pridaju svojim plaćama i potrebu da poslodavci uzmu ovaj faktor u obzir. Na trenutnom tržištu rada, gdje prilike za posao često premašuju raspoloživu radnu snagu, organizacije moraju dati prednost konkurentnim paketima naknada kako bi privukle i zadržale najbolje talente. Također, relevantnost brenda poslodavca i preporuke kolega igraju sve važniju ulogu u odabiru poslodavca za kojeg će građani raditi kada razmišljaju o promjeni posla”, zaključak je istraživanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu