Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) provela je istraživanje koje je imalo za cilj bolje razumijevanje stavova potrošača EU o rizicima u prehrambenom lancu.
Obuhvaćeno je 6268 ispitanika u 25 zemalja, među kojima i Hrvatska, a ispitivala se informiranost i zabrinutost potrošača o rizicima u nastajanju, te njihove potrebe i sklonosti vezano uz komunikaciju o tome.
Pokazalo se da se građani EU više brinu zbog utvrđenih, nego rizika koji tek nastaju. Hrvatski građani, njih čak više od 90%, iskazuje priličnu ili veliku razinu zabrinutosti vezano uz prijevare s hranom, objasnili su iz Hrvatske agencije za hranu. Vezano uz izvor informiranja, naši potrošači imaju veliko povjerenje u informacije dobivene od obitelji i prijatelja (90% ih vjeruje u točnost tako dobivenih informacija o sigurnosti hrane), a preferirani kanal komunikacije je televizija (74%), slično ostatku EU.
Međutim, Hrvati su više zainteresirani za radio kao izvor informiranja (52% – u usporedbi s 44% u EU) te časopise ili novine (54% u usporedbi s 42%). Istraživanje je pokazalo i nedostatak znanja o novim rizicima kao što su zeleni smoothieji, plastična riža te nanotehnologija, kao i potrebu za općenitim informacijama o rizicima u nastajanju, bez obzira na opseg nesigurnosti.
Percepcija hrvatskih potrošača o takvim rizicima usklađena je s percepcijom u cijeloj EU. Što se tiče pravovremenog informiranja, 46% ispitanika želi primati informacije čim prije se mogući rizik definira, objašnjavaju u Hrvatskoj agenciji za hranu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu