Hrvati na prijevoz troše 9,7% kućnog budžeta

Autor: Darko Bičak , 08. siječanj 2020. u 22:00
Foto: Josip Regovic/PIXSELL

Najviše za prijevoz troše kućanstva u susjednoj Sloveniji, a tek ispod njih Litva, Luksemburg, Francuska i Njemačka.

Hrvatska je među zemljama EU u kojima se troši najmanji udio kućnog budžeta obitelji na prijevoz, pokazuje upravo objavljena analiza Eurostata.

Prema tim podacima u našoj zemlji se troši svega 9,7 posto kućnog budžeta na prijevoz, a iza nas je samo Slovačka sa 6,6 posto. 

Prosjek Unije 13,2%
S druge strane, na čelu to ljestvice je Slovenija u kojoj kućanstva troše čak 16,9 posto budžeta na prijevoz, a iza njih dolaze Litva i Luksemburg s 15,8 posto,  Cipar s 14,7 te Francuska s 14,1 i Njemačka s 13,8 posto. Prosjek EU je 13,2 posto kućnog budžeta koji odlazi na prijevoz, a u totalu to iznosi više od 1100 milijardi eura ili 7,2 posto BDP-a Europske unije. 

Prijevoz se nametnuo kao drugi najveći izdatak kućanstva, nakon stanovanja na koje odlazi 24 posto kućnog budžeta, a ispred hrane i bezalkoholnih pića na koje odlazi 12,1 posto budžeta.  Iz Eurostata ističu da u 10-godišnjem razdoblju nije bilo većih promjena na ovoj ljestvici u većini zemalja, osim trenda da je taj postotak lagano padao u novim članicama Unije. Najveći pad udjela prijevoza u ukupnim troškovima kućanstava između 2008. i 2018. je zabilježen u Rumunjskoj gdje je on opao s 15,1 posto na lanjskih 11,2 posto.

 

17 posto

kućnog budžeta u Sloveniji odlazi na troškove prijevoza obitelji

Osim Rumunjske s padom za 3,9 posto, značajan je minus zabilježen i u Bugarskoj i Cipru s po 2,5 posto, a za dva posto su pale te stavke t i u bogatom Luksemburgu. 

Najveći skok u Poljskoj
Istovremeno je u devet zemalja Unije došlo do rasta udjela prijevoza. Najviše u Poljskoj gdje se taj udio popeo s 11,7 na 12,9 posto u 10 godina, a tu je odmah i Slovenija gdje je prijevoz poskupio za jedan posto. 

Značajniji rast udjela prijevoza u ukupnim kućnim troškovima budžetu je zabilježen još u Njemačkoj, Češkoj i Španjolskoj, a manji u Irskoj, Latviji, Francuskoj te Slovačkoj.  Iako u samoj analizi Eurostata nisu posve precizirali na koje se sve vrste transporta i dodatne troškove odnosi analiza, očito je da radi o ukupnim troškovima koje kućanstva imaju za javni i privatni prijevoz, odnosno kako za javne autobuse i tramvaje/trolejbuse, tako i za automobile. 

Komentirajte prvi

New Report

Close