Veliko istraživanje koje je sprovedeno u organizaciji tvrtke Citroen Savska temeljeno je na statistikama korištenja vozila baziranih na onom dnevnom. Projekt istraživanja provođen je putem upitnika koji su ispunjavali vlasnici vozila niže, srednje i više klase te vlasnici SUV-a, minivana te manjih dostavnih vozila s iskustvom vožnje ne manjom od tri godine.
Istraživanje provedeno na uzorku od gotovo tri stotine ispitanika pokazuje da domaći vozači svakodnevno tijekom odlaska na posao u autu prosječno provode 24,3 minute. S istim ciljem prelaze prosjek od 9,2 kilometra. Na razini cjelodnevnog korištenja vozila, prosjek iznosi 56 minuta te 26 prijeđenih kilometara.
Unutar navedenih brojki, istraživanje pokazuje kako se čak 64% ukupnih putovanja/dnevnih vožnji odnosi na kraće rute, s prijeđenih manje od deset kilometara. To pokazuje kako domaći korisnici sve više koriste vozila za kraće rute i obavljanje obveza za odlazak u dućan, po djecu u školu, na piće s prijateljima (najčešće spominjani razlozi kraćih ruta).
Uzroci dužih putovanja kod ispitanika pokazuju kako se ista koriste za odlaske izvan grada/mjesta prebivališta i u najvećem postotku se odnose na odlaske na odmor (62%), odlaske na obiteljska okupljanja ili posjete (13%) ili poslovna putovanja(12%). Najkraća putovanja se odnose na odlazak na kavu kod prijatelja u drugo mjesto.
Statistike prosjeka dnevnog korištenja vozila ukazuju na činjenicu kako se u najvećem postotku u periodu od ponedjeljka do petka vozila koriste u vremenskim intervalima od 7 :00 do 8 :30 sati ( povod je u najvećem postotku zbog odlaska na posao (86%)), odnosno u periodu od 15:00 do 18:30 sati kada se kombinira povratak s posla s kupovinom namirnica i odlaskom po djecu/tjelovježbu/piće s prijateljima. Najmanji postotak korištenja vozila dešava se u periodu od 1:00 do 4:00 ujutro.
Tijekom vikenda ili neradnih dana, vrhunac korištenja vozila događa se oko podneva kada se najčešće odlazi u trgovinu/shopping (61%). Nije iznenađujuće da korištenje vozila iza ponoći u vrijeme vikenda raste za čak 44% u odnosu na radni tjedan.
Čak 96,4% ispitanika istaknulo je kako je smanjena potrošnja ključna za odluku pri kupovini vozila. Njih 73% ističe bitnim dizajn i izazivanje pažnje okoline, dok 41% naglašava važnost smanjene emisije CO2. Potrošnja goriva je ključan segment koji pokazuje da se iz tog razloga kupci i korisnici najviše odlučuju na kupovinu dizelskih motora. Tako primjerice, prema istraživanju prosječno trajanje spremnika goriva traje, ukoliko nisu uključena duža putovanja, između 10 i 15 dana.
U sferi korištenja GPS uređaja, korisnici u čak 34% slučajeva koriste opciju « home » ili aktivaciju povratka kući. Preostali postotak udjela u korištenju opcija GPS uređaja odnosi se na potrebe shoppinga, traženja benzinske postaje ili lokacija uzrokovanih poslovnim potrebama.
Od ostalih zanimljivosti iz istraživanja treba spomenuti pojedine segmente korištenja vozila bez kojih vozači ne mogu zamisliti korištenje svog limenog ljubimca. Domaći vozači ističu da bez glazbe u autu ne bi moglo čak 81% ispitanika, njih 21% koristi bluetooth opciju za spajanje pametnih telefona s handsfree uređajima. 52% korisnika ne može zamisliti duža putovanja bez korištenja tempomata, 5% inzistira na isofixu dok je 23% istaknulo kako im je prioritet biti zamiječen u prometu zbog atraktivnosti i dizajna vozila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu