Hotelijeri u 2013. očekuju bolje rezultate od kongresnog turizma

Autor: Poslovni.hr , 28. siječanj 2013. u 17:21
Guliver/Thinkstock

Svakako je zanimljivo napomenuti da je optimizam potkrijepljen i konkretnim planovima za obnovu ili izgradnju kongresnih kapaciteta u 2013.

Poslovni turizam često se spominje kao jedan od najvažnijih načina produljenja turističke sezone u Hrvatskoj. PoslovniTurizam.com, specijalizirani internetski portal za kongresni i poslovni turizam, proveo je istraživanje o očekivanjima hrvatskih hotelijera po pitanju kongresne djelatnosti.

Istraživanje je provedeno u razdoblju od 17. prosinca 2012. do 15. siječnja 2013. metodom on-line ankete,  a obuhvatilo je 78 hotela na području cijele Hrvatske, priopćolis u s portal PoslovniTurizam.com.

Zadovoljstvo rezultatima u 2012.

Iako još nisu objavljeni službeni rezultati u pogledu broja i strukture održanih poslovnih skupova u zadnjem kvartalu 2012., hrvatski hotelijeri su nedvojbeno zadovoljni prošlom godinom. Naime, kada je riječ o broju poslovnih skupova, gotovo 80% hotelijera bilježi iste ili bolje rezultate nego u 2011. godini, a približno isti postotak (74,2%) hotelijera kaže da su i prihodi od kongresne djelatnosti u porastu ili barem na razini prethodne godine.

Najveći broj poslovnih događanja u prošloj godini bio je organiziran od strane tvrtki (68,5%), a zatim slijede događanja organizirana od strane udruga (25,7%), dok su događanja organizirana od strane javnog sektora i Vladinih institucija činila svega 5,8% od ukupnog broja događanja.

Najčešći vid poslovnih skupova bili su konferencije, seminari i poslovni sastanci koji su činili gotovo 70% svih događanja. Druga značajna skupina događanja u hotelima su stručni kongresi i simpoziji s udjelom od 25,7%, dok su sajmovi, teambuilding aktivnosti i insentiv putovanja zauzeli oko 5% udjela.

Izazovi i problemi s kojima su se hotelijeri susretali u protekloj godini kad je kongresni turizam u pitanju su manje-više isti kao i prethodnih godina: nedostatak letova u pred/post sezoni, što otežava dostupnost destinaciji, (ne)konkurentnost po pitanju omjera cijena/kvaliteta, premali kapaciteti u pojedinim destinacijama, pojačani pritisak klijenata na smanjivanje cijena te dulji rokovi naplate.

Optimistična očekivanja od 2013.

Kada je riječ o očekivanjima od kongresne djelatnosti za predstojeću godinu, hotelijeri su optimistični. Nešto više od polovice (51,4%) smatra da će ova godina biti bolja od prethodne, 40% ih smatra da će biti na razini prethodne, a svega 8,6% s pesimizmom gleda na godinu pred nama. Pritom se cijene kongresnih usluga ne bi trebale značajno mijenjati jer gotovo tri četvrtine hotelijera namjerava cijene zadržati na prošlogodišnjoj razini, a svega 17% najavljuje da će njihove cijene kongresnih usluga biti veće nego prošle godine.

Svakako je zanimljivo napomenuti da je optimizam potkrijepljen i konkretnim planovima za obnovu ili izgradnju kongresnih kapaciteta u 2013., pa tako gotovo polovica ispitanih hotelijera (45,7%) planira ulaganja navedenog tipa.

Hrvatska ove godine ulazi u punopravno članstvo EU, pa sukladno tome i hotelijeri očekuju određeni utjecaj na svoje poslovanje: očekuje se povećanje interesa za Hrvatsku kao destinaciju, otvaranje novih kanala prodaje kao i pojednostavljivanje određenih procedura, što bi u konačnici trebalo rezultirati i većim brojem poslovnih događanja. Ipak, kongresna djelatnost je specifična, rokovi ugovaranja većih međunarodnih skupova su relativno dugi, pa su hotelijeri svjesni da se, po tom pitanju, pravi učinak ulaska RH u EU očekuje tek kroz koju godinu.

Kako bismo poboljšali konkurentnost Hrvatske na međunarodnom kongresnom tržištu, polovica hotelijera smatra da bi kongresni uredi u 2013. trebali više ulagati u brendiranje i pozicioniranje Hrvatske kao kongresne destinacije, a četvrtina ih misli bi se kongresni uredi trebali ozbiljnije pozabaviti kreiranjem proizvoda u destinacijama.

Komentirajte prvi

New Report

Close