Hibridni brodovi novi izvozni adut šibenske Iskre

Autor: Suzana Varošanec , 19. studeni 2019. u 22:00
Ida već 100. brod za Norvežane, a drugi hibridni

Brodogradilište potpuno spremno masovnije raditi plovila na elektropogon.

Iskra brodogradilište Šibenik, bivše NCP Remontno brodogradilište Šibenik, isporučila je marikulturnoj industriji Kraljevine Norveške hibridni dizel-električni brod Ida.

Kupac je norveški Moen Marin, a ulaskom tog tehnološki inovativnog broda u ekološku zonu prelazi se na električni pogon i režim nulte emisije štetnih tvari i stakleničkih plinova, što je jedan od strateških ciljeva ekologije i zaštite okoliša navedene zemlje. Električna revolucija na moru obilježje je najrazvijenijih zemalja s velikom ribarskom flotom, čija je zamjena malog dijela hibridnim plovilima veliko unaprjeđenje okoliša.

Kako Norvežani prednjače, to je značajna poslovna prilika Šibenčanima, koji već pregovaraju o novim narudžbama. Ida je njihov 100. brod isporučen Norvežanima, a drugi s hibridnim pogonom te prvi pod brendom Iskra Shipyard Šibenik, dakle, nakon preuzimanja od slovenske Iskre, vodećega regionalnog i globalno prisutnog ponuđača inteligentnih industrijskih rješenja i najsuvremenijih elektrotehničkih proizvoda. Brod je dizajnirao Moen Marin AS, u cijelosti je djelo ruku šibenskih brodograditelja, a prilagođen je opsluživanju uzgajališta riba i drugih morskih organizama.

U Norveškoj se koristi na farmama lososa koji postižu više cijene i zbog maksimalnog smanjivanja štetnih emisija i stakleničkih plinova u zoni uzgoja organizama namijenjenih ljudskoj ishrani. Tako "Ida" kao i svi budući hibridni brodovi koji će se još graditi u Šibeniku, ispunjava najviše ekološke standarde, što je prema direktoru šibenskog škvera Roku Vuletiću, iskorak prema globalnim trendovima u svjetskoj brodogradnji koja nezaustavljivo ide prema smanjenju štetnih emisija, pa je "pitanje dana kada će i na našem moru zaploviti brodovi na električni pogon".

Taj trenutak tvrtka će, kaže, dočekati u stručnom, kadrovskom i tehnološkom pogledu potpuno pripravna. Posredstvom CroNoMara imaju ugovorenu izgradnju još 14 radnih brodova za norveško i druga tržišta marikulture. Naime, koriste ih i na ribogojilištima Saudijske Arabije, Šetlandskih otočja, Islanda, Kanade i još nekih zemalja. 

Komentirajte prvi

New Report

Close