Hibridi i elektro vozila bi omogućili oporavak Cimosa

Autor: Marija Brnić , 22. svibanj 2017. u 22:00
Palladio je obećao odmah uložiti 35, a potom još 50 milijuna eura/Duško Marušić/PIXSELL

Očekuje se da će sutra biti zaključena nagodba dvije države o starom dugu Cimosa, a kojom će Slovenija uplatiti RH 7 milijuna eura.

Zaključen je postupak prodaje slovenskog Cimosa, u čijem su sastavu i tri tvornice u Istri. Tvrtka TCH Cogeme, koja je u vlasništvu talijanskog fonda Palladio Finanziaria, uplatila je kupoprodajnu cijenu od 110 tisuća eura Slovenskom državnom holdingu.

Međutim ugovor o nagodbi dvije države za Cimosov dug po 20 milijuna eura kredita uzetog prije 20 godina u nekadašnjoj Riječkoj banci, a koje je preuzeo DAB, ministri gospodarstva i državne imovine Zdravko Počivalšek i Goran Marić još nisu potpisali. Taj ugovor Talijanima je bio sporan i razlog odugovlačenja kupnje Cimosa, čak i nakon što su ga u veljači odobrile dvije vlade. Ugovorom je dogovoreno da će dug preuzeti slovensko društvo za upravljanje potraživanjima banaka DUTB našem DAB-u podmiriti 7 milijuna eura. Uplata bi trebala biti realizirana odmah, unutar 15 dana od zaključenja ugovora.

Sastavni dio aranžmana
Prošli tjedan u Zagrebu se iz vladinih krugova čulo da su ranije dogovarani rokovi odgađani zbog nastojanja Slovenaca da se potpisivanje prepusti DUTB-u i DAB-u umjesto resornih ministara koje su dvije vlade ovlastile za taj čin, a najnovije informacije iz Ministarstva državne imovine ukazuju da bi slučaj konačno mogao biti riješen sklapanjem ugovora u srijedu u Sloveniji. Zaključenje tog ugovora sastavni je dio aranžmana slovenske države i talijanskog kupca, čiji je čelnik i ujedno novi predsjednik uprave Cimosa Gino Berti u prvom medijskom obraćanju u Sloveniji slučaj duga ocijenio političkim pitanjem.

Nema razlike u lokacijama
Za spor su, kaže, doznali tek na pola procesa koji je trajao dvije godine, a kada su shvatili da tvrtka nema u vlasništvu svoje tvornice, tražili su rješenja. Na kraju je to, dodaje, političko pitanje. Kjučnim za Cimos on vidi iduće dvije godine. Restrukturiranjem tvrtke u koju TCH namjerava odmah unijeti 35 milijuna eura svježeg kapitala, a u narednim godinama još 50 milijuna eura, očekuje da će uspjeti povećati nove narudžbe.

Što se pogona u Kopru i u Istri tiče, za TCH je to jedna cjelina i ne žele praviti razlike između proizvodnih lokacija. Neki će se proizvodni procesi održavati u Kopru, neki ne i namjeravaju ih prodati, kaže, ne ulazeći u detalje. Sama reorganizacija će ovisiti o broju i vrsti ugovora, a trenutačno ih je premalo za naredne dvije ili tri godine.  Novog vlasnika Cimosa ne brinu novi trendovi u automobilskoj industriji, a Berti izazovom vidi povećanje udjela hibridnih vozila s motorom na električni i benzinski pogon, jer bi to rezultiralo povećanjem potražnje za proizvodima iz turboprograma, u čemu je Cimos jak.

Komentirajte prvi

New Report

Close