Hrvatska gospodarska komora provela je Istraživanje potreba za obrazovanjem i usavršavanjem žena poduzetnicau okviru regionalnog projekta SEECEL-a „Žene poduzetnice pokretači otvaranja novih radnih mjesta u jugoistočnoj Europi“, kako bi se utvrdilo trenutno stanje i napravile podloge za razvoj novih ili poboljšanje postojećih mjera iz Akcijskog plana za razvoj ženskog poduzetništva, priopćeno je iz HGK.
Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti i bez izmjena:
Direktorica Centra za razvoj ljudskih potencijala HGKVesna Šteficaje prilikom predstavljanja istraživanja naglasila važnost uvođenja poduzetničkog učenja u sustav obrazovanja, te posebno poticanje žena putem stipendiranja za znanstvene i istraživačke projekte koji u konačnici mogu rezultirati poduzetničkom aktivnošću zasnovanoj na inovaciji. Ističe kako se u više od 60% anketiranih obrazovanje zaposlenika financira vlastitim sredstvima, a kao provoditelji edukacije najviše se koriste specijalizirana poduzeća i konzultanti. Svoje poslovanje dobrim ocjenjuje čak 50% žena poduzetnica, a njih 46% spremno je biti mentorica start-up poduzeća pod uvjetom da je to plaćeno.
Od 2002. godine Hrvatska bilježi rast broja poduzeća u vlasništvu ili većinskom vlasništvu žena, a u navedenom istraživanju kao razlog za pokretanje poslovne aktivnosti ističu želju na neovisnosti – 34,4% .Udio žena angažiranih u obrtu i slobodnim aktivnostima u ukupnom broju navedenih aktivnosti iznosi 33.72%.Broj samozaposlenih žena je veći od prosjeka EU-27 (35%) te iznosi preko 40%.
Žene poduzetnice, kada je riječ o područjima obrazovanja u budućnosti, izdvajaju potrebu za većiminformatičkim znanjima i vještinama, praćenje domaće legislative, usluge i servis usmjeren na kupce, praćenje EU legislative te vođenje i motiviranje.
Glavni način umrežavanja poduzetnica su izravni kontakti koje koristi velika većina poduzetnica (89%). Izuzetno važan kanal jepreporuka koju koristi 80%poduzetnica. Oko polovine poduzetnica sudjeluje na poslovnim forumima ili sličnim poslovnim okupljanjima, a nešto više od polovine (54,6%)koristi članstvo u poslovnim udruženjima/KOMORAMA. Specijalizirano članstvo vezano uz žene u poduzetništvu se najrjeđe koristi, taj oblik koristi manje od petine poduzetnica. Oko 42% koristi istraživanje medija kao model umrežavanja i suradnje. S druge strane, specijalizirano članstvo vezano uz žene u poduzetništvu je oblik koji najviše namjeravaju koristiti u budućnosti. Polovina poduzetnica istaknula je kako namjerava koristiti upravo taj način. Izravne kontakte i preporuke najrjeđe navode, a ostale oblike umrežavanja kao preferirane u budućnosti navodi oko četvrtine ispitanica.
Istraživanje je obuhvatilo područja obrazovanja i usavršavanja, dostupnosti financiranja, međusobne suradnje i suradnje s obrazovnim sektorom. Usporedni rezultati za 9 zemalja koje su sudjelovale u projektu bit će dostupni početkom sljedeće godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Hoće li Kradan biti počasni profesor i zdušno prenositi svoja i mamina znanja? Zahvaljujem reketarsko-mafijaškoj instituciji od HGK na obznani rezultata istraživanja. To do sada nitko nije znao. [emo_plazi]
tako je šta više poduzetnika to će više novca doći u HGK na ime članarine
Uključite se u raspravu