HGK: Trgovci prate trendove i bore se za kupce

Autor: Marta Duić , 26. prosinac 2019. u 22:00
Na sniženjima se najčešće kupuju obuća i odjeća/D. JARAMAZ/PIX

U narednih 60 dana cijene u trgovinama padat će u tri kruga, i to do 70 posto.

Od danas 27. prosinca kreću zimska sezonska sniženja, što znači da kroz 60 dana njihova trajanja možemo očekivati tri kruga pada cijena.

Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore, ističe da će prvi krug, koji će trajati do polovice siječnja, imati popuste između 20 i 30 posto, nakon toga se očekuju popusti i do 50 posto, a pred sam kraj veljače očekuje se da će cijene padati i prema 70 posto. Sniženja se tradicionalno vežu uz povoljnije cijene odjeće i obuće, a osim toga građani u takvim prigodama kupuju i namještaj, tehniku te različite sezonske proizvode. 

"Trgovci moraju sve više osluškivati promjene na tržištu kako bi uspješno odgovorili na želje i potrebe potrošača i tome prilagodili svoju ponudu. Analize pokazuju da su proizvodi zadnjih godina u prosjeku sniženi između 20 i 50 posto, a to nam govori da naši trgovci prate europske trendove i bore se da domaći kupci ne idu u trošiti u inozemstvo", istaknula je Ravlić. Upozorava kako je za potrošača najvažnije da bude informiran te da poznaje svoja prava, ali i obveze.

"Prilikom kupovine na sniženjima potrošač i dalje ima ista prava kao u redovnoj prodaji", poručuje HGK-ova direktorica za trgovinu. Inače, tijekom sezonskog sniženja dodatno raste i online prodaja koja u našim i globalnim okvirima već niz godina ima pozitivne trendove. Podaci Eurostata pokazuju da je tijekom 2017. jedno od pet poduzeća u EU-28 ostvarilo elektroničku prodaju, a više od 60% građana EU je kupovalo online kanalima. U Hrvatskoj je ta brojka još uvijek dosta niža i kreće se oko 35 posto.

  Putem e-trgovine na razini EU se najviše kupuju odjeća i sportski proizvodi (64 posto), usluge vezane za putovanje (53 posto), proizvodi za kućanstvo (45 posto), ulaznice za priredbe (39 posto) te knjige, časopisi i novine (32 posto). Manje od petine e-kupaca kupovalo je telekomunikacijske usluge. 

Komentirajte prvi

New Report

Close