HBOR najavio niže kamate za kreditiranje izvoznika

Autor: Marta Duić, Tomislav Pili , 25. svibanj 2014. u 22:00
Okrugli stol o izvozu održan je u prostorima Hrvatske udruge poslodavaca/Žarko Bašić/PIXSELL

Pitanje ostaje koliko su poduzetnici svjesni otvaranja europskog tržišta koje je sada za Hrvatsku domaće tržište.

Proaktivnost poduzetnika i snažnije povezivanje realnog sektora s akademskom zajednicom ključno je za uspjeh domaćih izvoznika.

U suradnji sa Ministarstvom poduzetništva i obrta i Hrvatskom udrugom poslodavaca (HUP), a u sklopu projekta Poslovni uzlet, Poslovni dnevnik održao je panel pod nazivom "Izvoz".Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju poduzećima se otvara novo, veliko tržište što mijenja poslovanja mnogih tvrtki. Put do uspjeha na tržištu EU teško je naći te moramo biti svjesni da nas čekaju mnoge blokade i poteškoće, no uz kvalitetnu strategiju, usluge i proizvode te prokativnost taj put bit će lakši i uspješniji, zaključak je panela.Ministarstvo poduzetništva i obrta Akcijskim planom podrške izvozu 2014.-2015. pruža podršku i pospješuje plasman hrvatskih roba na inozemna tržišta. No, kako je ekskluzivno najavila pomoćnica ministra poduzetništva i obrta Zdenka Lončar, najkasnije za mjesec dana ministarstvo kreće s obrazovnim ciklusom u kojem će 25 poduzetnika odabranih natječajem odraditi školovanje o izvozu po ITM licenci.

Mijenja se i kamatna stopa na izvozne kredite. Naime, Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) snizila je kamatne stope sa 4 na 2 posto za obrtna sredstva za izvoznike koje prvi put izvoze u čemu bi se moglo najviše naći malih i srednjih poduzetnika. Govoreći o snižavanju kamatnih stopa za izvoznike, izvršna direktorica u HBOR-u Ivanka Maričković Putrić naglasila je "da je HBOR do sada podržao više od 12 tisuća izvoznih projekata". Na glašena je i važnost osiguranja izvoznih poslova koje su mali i srednji poduzetnici sve više svjesni. Ružica Adamović, iz Hrvatskog kreditnog osiguranja istaknula je kako oni pored osiguranja vrše i provjere klijenat na inozemnim tržištima što uvelike pomaže poduzetnicima da budu sigurni u posao koji sklapaju."Našim ulaskom u EU, europsko tržište je za Hrvatsku postalo domaće tržište. Procesi izvoza daleko su kompleksniji za one koji nisu u EU", naglasila je prednost većeg tržišta Alma Suhić, prokuristica logističke i prijevozničke tvrtke Gebrüder Weiss.

"Pravo je pitanje koliko su toga poduzetnici svjesni", nadovezala se Manuela Šola, direktorica agencije za odnose s javnošću Abrakadabra. Goran Car, direktor Sektora sistemske podrške i integracije u informatičkoj tvrtki Combis, smatra da je tržište EU za hrvatske izvoznike i dalje apsolutno izvozno tržište sa svim problemima u smislu marketinga i prodaje. "I dalje je mnogo teže izvesti u EU nego na istočna tržišta, unatoč pojednostavljenim procedurama", kaže Car. Kako je dodao, za tehnološku industriju vrijedi princip da morate naći nišu u kojoj ste konkurentni. "U suprotnom, nemate šansi uspjeti", tvrdi Car. Osvrnuo se i na manjak školovanih kadrova zbog čega hrvatska IT industrija jest konkurentna, ali polako zaostaje. "Ne proizvodimo dovoljnu količinu kadrova, a uvijek morate imati ogromnu količinu resursa ako želite biti konkurentni", ocjenjuje Car.

Međutim, prema mišljenju Dejane Borevković, suvlasnice i predsjednice Uprave tvrtke za proizvodnju dizala Borel, nije točno da ne možete uspjeti na europskom tržištu ako nemate nišu. Borel izvozi na englesko i njemačko tržište, a upravo je njemačko tržište među najjačima kada je industrija dizala u pitanju. No složila se s Carom da nam treba još inženjera i da se znanje najbolje prodaje kroz proizvode i uslugu. Problematika državnih poticaja uvijek je aktualna, a na okruglom stolu je naglašeno i da je potrebna suradnje akademske zajednice i realnog sektora, kao i pomoć nadležnih ministarstva po tom pitanju. "Podrška ministarstva ne mora biti isključivo financijska, ali mora biti prisutna", naglasio je Ivan Bračić, osnivač PIP-a, tvrtke za proizvodnju meda i prerađevina od meda.

Izjave sudionika:

Znanje se najbolje prodaje kroz proizvode i usluge
D. Borevković, Borel

Naš je cilj izvoz proizvoda s dodanom vrijednošću
Ivan Bračić, PIP

Mediji su ključni u promoviranju uspješnih poduzetničkih priča
Zdenka Lončar, MINPO

Do sada smo podržali više od 12.000 izvoznih projekata
Ivanka M. Putrić, HBOR

Osiguranje poslova pomaže i u provjeri klijenta 
Ružica Adamović, Hrvatsko kreditno osiguranje

Europsko tržište je za Hrvatsku postalo domaće
Alma Suhić, Gebrüder Weiss

Bez povezivanja i udruživanja poduzetnika nema uspjeha
Manuela Šola, Abrakadabra

I dalje je mnogo teže izvesti u EU nego na istočna tržišta
Goran Car, Combis

Komentirajte prvi

New Report

Close