Allan Hardenberg, suosnivač i predsjednik uprave ALDA music, međunarodne kompanije sa sjedištem u Amsterdamu, koja ovog ljeta u Pulu i Split dovodi dva nova svjetska glazbena festivala, niz godina je u privatnom aranžmanu dolazio na odmor u Hrvatsku, koja ga je, kaže, svaki put iznova oduševljavala prirodnim ljepotama, povijesnim bogatstvom i srdačnošću ljudi.
U razgovoru za Poslovni dnevnik Hardenberg otkriva što će festivali Pula Music Week i HARD Summer Europe značiti za promociju Hrvatske i destinacije, kakva je bila suradnja s lokalcima oko organizacije, te kakav je interes publike koja će uskoro zaplesati u pulskoj Areni i splitskom Žnjanu.
Od čitave Europe, zašto ste se odlučili na ove hrvatske gradove?
Od prvog dolaska mi se po glavi motala ideja i profesionalna želja da jednog dana organiziramo festival na ovom području. Kada su se napokon, organizacijski gledano, otvorile mogućnosti da to i ostvarimo, krenuli smo u traženje adekvatne lokacije s našim lokalnim partnerima.
Od samog početka su nam Pula i Split bili u fokusu zbog svoje atraktivnosti i geolokacijskih prednosti, odnosno povezanosti s međunarodnim destinacijama, bilo u avionskom ili auto prijevozu.
Obje destinacije su kod svih uključenih u projekt od samog početka izazivale “wow efekt”. Gradovi su svaki na svoj način toliko lijepi i atraktivni ite daju poseban efekt koji će biti temelj stvaranja Istre i Dalmacije te same Hrvatske kao jedne od međunarodno najatraktivnijih festivalskih destinacija.
Što će to značiti za same destinacije?
Mi u ALDA-i i Insomniacu smo od samog početka zavoljeli Hrvatsku kao destinaciju na kojoj nastavljamo svoj uspješan niz organizacije glazbenih događanja. Od Hrvatske kao destinacije kroz naše festivale želimo stvoriti dodatnu atraktivnost ponude i privući velik broj posjetitelja iz cijelog svijeta.
Sagledamo li širu sliku, festivali u Puli i Splitu, pogotovo iz perspektive aktivnosti i događanja koje smo dosad radili diljem svijeta, ne nude samo atraktivnost kroz širenje ponude na lokaciji, već stvaraju i naglašeni ekonomski utjecaj.
Uzmite u obzir da će na desecima tisuća posjetitelja prosperirati vlasnici smještajnih kapaciteta. Lokalna uprava i državni proračun će prosperirati na ukupnoj potrošnji, rast će promet ponuđačima gastronomske ponude, prijevoznicima, šoping centrima, svim subjektima uključenim u prodajne, ugostiteljske, turističke usluge, da ne nabrajam dalje.
Naša ekonomska iskustva na drugim tržištima gdje smo radili slična događanja pokazuju da su ovakvi eventi izniman generator potrošnje na svim razinama.
Kao organizatori Pula Music Weeka i Hard Summer Europe festivala očekujemo da ćemo u roku od jedne do dvije godine naše festivale etablirati kao međunarodne “must visit” evente. To su naši dugoročni ciljevi kojima želimo lokalnoj zajednici dati svoj puni doprinos za njihovo povjerenje i susretljivost koju nam svakodnevno pružaju.
Kakva je suradnja s lokalnim vlastima i administracijom?
Moram naglasiti kako smo od samog početka uspostavljanja organizacijskih relacija u Hrvatskoj nailazili na maksimalnu susretljivost lokalnih vlasti koje su nam jasno dale do znanja koliko su svjesni činjenice da dolazak tako velikog broja posjetitelja na festivale donosi značajnu ekonomsku i turističku korist, kako za grad i njegove stanovnike, tako i za domaće poduzetnike, ali i ukupnu ekonomiju.
Moram istaknuti veliku susretljivost i ambiciju koju su iskazali gradonačelnici gradova Splita i Pule, lokalna zajednica, turističke zajednice obiju županija i HTZ, a koji su prepoznali značaj i benefite naših projekata. Time smo stvorili jako partnerstvo na kojem će prosperirati sve uključene razine i koji će Hrvatsku učiniti još poželjnijom, ne samo glazbenom, već i turističkom destinacijom.
Koje posjetitelje planirate privući i kakav je interes za sada?
Trenutni pokazatelji prodaje ulaznica ukazuju kako je velik broj stranih tržišta prepoznao Hard Summer i Pula Music Week, te Hrvatsku kao destinaciju gdje se žele zaputiti ovo ljeto. Najveći broj prodanih ulaznica trenutno dolazi sa tržišta Njemačke, Italije, Slovenije, Francuske, Velike Britanije, ali i prekooceanskih destinacija koje trenutno predvode posjetitelji iz SAD-a.
Posebno nas veseli što je značajan broj prodanih karata ostvaren i na tržištu Hrvatske, što pokazuje da su domaći ljudi željni ovakvih događanja, pogotovo nakon dužeg perioda lockdowna uzrokovanog pandemijom.
Na oba festivala očekujemo šaroliku publiku međunarodnog karaktera, doslovno iz cijelog svijeta i predviđamo da će oko 65 posto posjetitelja biti iz udaljenijih zemalja, dok će ostatak ukupnog udjela činiti domaći posjetitelji i posjetitelji iz zemalja regije.
Predstoji li ove godine veliki come back festivala nakon korone?
Tijekom pandemije velik broj ljudi je bio zatvoren i nisu uživali u punom smislu riječi u slobodi i zabavi kako su to željeli i biti naučeni činiti prije lockdowna. Popuštanjem mjera dešava se svojevrsna ekspanzija želje za provodom i slobodom, a posljedično i putovanjima da bi to iskustvo doživjeli na destinacijama poput Pule ili Splita.
Velik interes za kupnjom ulaznica pokazuje da ljudi diljem svijeta žele ponovno živjeti punim plućima, izlaziti i veseliti se. Posebno se to odnosi na generaciju Z, ali i sve ostale koji žele živjeti punim plućima. Taj povratak na staro i želja za životom u punom smislu te riječi me posebno veseli.
Naš je prvobitni plan u Puli i Splitu kreirati atraktivna festivalska događanja u narednih deset godina, ali i nakon tog perioda. S lokalnim vlastima gradimo nešto lijepo i korisno i siguran sam da će cjelokupna domaća javnost prepoznati naš trud i benefite koje donosimo.
Želja nam je da zajedno sa lokalnom zajednicom stvorimo događanja na koje će biti ponosni svi građani Pule, Splita, ali i cijele Hrvatske. Jer ovo je i njihov Festival. I baš zbog toga smo donijeli odluku da cijena karata bude prilagođena svima, kako domaćim, tako i stranim posjetiteljima.
Koji značaj ovi festivali imaju u odnosu na konkurenciju?
Na međunarodnoj razini su festivali postali neizostavan segment zabave kojoj stremi iznimno velik broj ljudi željnih dobrog provoda. Primjerice, naša inačica Hard Summer festivala u Los Angelesu privlači više od 80.000 posjetitelja dnevno.
Svjesni smo da postoji i konkurencija, ali ona nas tjera da budemo još bolji i našim posjetiteljima ponudimo još bolju i atraktivniju razinu doživljaja. Primjerice, samo u Nizozemskoj gdje je sjedište ALDA-e brojimo oko 800 festivala u razdoblju od svibnja do kolovoza. Ovdje se stvari doslovno događaju na tjednoj bazi i svaki vikend imamo puno festivala koji su nam direktna konkurencija.
No, ALDA i Insomniac kroz svoju snagu i iskustvo čine naše proizvode dovoljno atraktivnim i dobrim da svi naši projekti uspijevaju pronaći svoje ljubitelje i osigurati im željeno zadovoljstvo dojmom boravka na festivalu. Mi im osiguravamo takozvani lifetime experience koji ostaje u sjećanju i čini da se ponovno vrate.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu