Hrvatski autoklub (HAK) je u procesu formiranja svoje tvrtke kćeri HAK Rent-a-car, a koja će se, kao što joj i ime govori, baviti iznajmljivanjem automobila na komercijalnoj osnovi.
Tvrtka je registrirana 19. ožujka u jeku pandemije korona krize i lockdowna koji je uslijedio pa se tek ovih dana ide u završetak projekta.
Planirano odavno
Tako je proteklog tjedna raspisan natječaj za direktora te tvrtke od kojeg se traži, uz standardne menadžerske vještine, i da ima minimalno tri godine iskustva na ovakvim poslovima. Iako u trenutku izvjesnog kraha turističke sezone, a i pratećih djelatnosti uz nju, što rent-a-car zasigurno jest, izgleda pomalo bizarno pokretati posao u sektoru koji je u krizi i za koji se ne zna kad će se oporaviti, u HAK-u nam kažu da se radi o strateškom potezu ove udruge koji je planiran već odavno, a i da sama korona kriza ne bi trebala imati ozbiljnijeg utjecaja na njihove planove, a niti na poslovanje buduće tvrtke.
Kako ističe Alan Vojvodić, voditelj ureda predsjednika i glavnog tajnika HAK-a, kao neprofitna udruga članova odluku o osnivanju novog društva Hrvatski autoklub donio je temeljem postojećeg strateškog plana dugoročnog razvoja naše udruge, usvojenog prije izbijanja epidemije bolesti Covid-19.
“Odluka je utemeljena prije svega na potrebi pokrivanja usluga mobilnosti naših članova odnosno razvoja članskih pogodnosti, a naša očekivanja nisu vezana uz predstojeću turističku sezonu nego su dugoročnog karaktera”, kaže nam Vojvodić.
Prema podacima s HAK-ove stranice, aktivnih je članova udruge više od 227.000. Kako su nam nedavno potvrdili iz Rent-a-car (RAC) koordinacije Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), zbog usmjerenosti na strane turiste, posebice one koji dolaze zrakoplovima, poslovanje ovih tvrtki je zadnjih mjeseci u mnogo slučajeva smanjeno za 100%, odnosno uopće ne posluju.
Kao najveće probleme istakli su nelikvidnost, jer u nedostatku posla nemaju novca za plaćanje fiksnih troškova skupog najma šaltera i parking prostora na zračnim lukama. Za RAC sektor su nakon krize važne teme problematika poslovanja na zračnim lukama (ZL), leasing društva te registracija vozila.
Flota izvan upotrebe
“Mi na zračnim lukama plaćamo najskuplji četvorni metar prostora u Hrvatskoj, 2000-8000 kuna mjesečno po kvadratu. Putnika i posla za rent-a-car više nema i nitko ne zna kad bi se mogao vratiti”, kažu iz HUP-a.
Dodaju da će zračne luke širom svijeta, tako i u Hrvatskoj, prije ili kasnije ponovno poslovati, zapošljavati i koristiti resurse na raspolaganju. No, to nije slučaj s RAC tvrtkama koje većinom pripadaju segmentu malog i srednjeg poduzetništva, gdje se uvelike ugrožava i zaposlenost i likvidnost, a dugoročnija kriza bi moglo dovesti i do zatvaranja poslovanja.
Veliki dio rent-a-car flote se registrira prvi put ili se obnavlja registracija tijekom drugoga kvartala. Kako najveći dio flote nije u upotrebi, iz koordinacije traže da im se i po tome izađe ususret.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu