Sukladno prometnoj strategiji Europe da se promet roba s cesta preusmjeri na riječni i željeznički promet, počelo je ostvarivanje projekta "Tehnička pomoć za obnovu i unapređenje plovnog puta rijeke Save, koji se sa 2,3 milijuna eura financira kroz IPA program za Hrvatsku.
Kako je rečeno na prigodnoj svečanosti u Sisku, to je ujedno i prvi projekt te vrste od pristupanja Hrvatske Europskoj uniji. Cilj projekta jest obnova plovnog puta rijeke Save od Siska do Brčkog, čime bi rijeka zadovoljila uvjete 4. klase plovnosti, najniže kategorije međunarodnog plovnog puta.
– I hrvatskom prometnom strategijom prioriteti su razvoj riječnog i željezničkog prometa. Budući da dunavski koridor postaje dio europske mreže plovnih putova, otvara se mogućnost sufinanciranja iz europskih fondova. Budući da Hrvatska nema vlastitih sredstava za takve investicije, očekujemo da ćemo u razdoblju od 2014. do 2020. godine ostvariti punu konzumaciju novca iz europskih fondova – rekao je na svečanosti ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Voditelj projektnog tima Roberto A. Zanetti napomenuo je da je rad na projektu već počeo te kako će se sva tehnička dokumentacija, sve do građevne dozvole, izraditi prema uvjetima EU. Kako je rekao, nakon izrade dokumentacije do 2015. godine, provest će se natječaj za izvođače radova i nadzor.
Ministar Hajdaš Dončić osvrnuo se i na najavljeno prikupljanje potpisa za referendum protiv davanja hrvatskih autocesta u koncesiju. Ponovio je kako će autoceste ostati hrvatsko vlasništvo bez obzira na to tko njima upravlja.
– Hrvatska će zadržati kontrolu nad upravljanjem autocestama. Ujedno, koncesija će omogućiti nove investicije u cestovni promet. U cilju smanjenja javnog duga mi nemamo drugoga rješenja – rekao je, uz ostalo, ministar Hajdaš Dončić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ovaj manijakalni ministar je izjavio: ako ne uspijemo dati sve autoceste u koncesiju, dat ću ostavku. To je objavljeno u Jutarnjem i još nekim listovima a link na Jutarnji ne stavljam kako ljudi ne bi čitali te jugoslovenske novine i zatim se takav list dičio sa posjećenosti.
Ovakva izjava je bolesna jer je minister u stvari rekao: ako sve ne upropastim dat ću ostavku!
Upravo ne znam što bi mislio nakon takve izjave. Da li su ministri i vlada otvoreni neprijatelji Hrvatske ili su totalni bolesnici.
Povijest radi puni krug – jasno je da će kroz desetak godina sve što išta vrijedi u Hrvatskoj biti u stranom tj. pretežno zapadnom vlasništvu. Gledano s nekog čisto nacionalnog aspekta to je poražavajuće, ali gledano s realnog aspekta, to je barem neka šansa da Hrvatska konačno siđe s ove stranputice na kojoj se našla. Pod stranom upravom stasat će nova generacija Hrvata (bez negativne stranačke selekcije) i nakon 15-20 godina napornog rada isprofilirat će se zaista sposobni hrvatski rukovoditelji i stručnjaci. To se već sve jednom dogodilo, početkom 20. stoljeća pod austrijskom upravom i samo se još jednom obistinjuje tvrdnja da je socijalizam najbolniji put iz kapitalizma u kapitalizam.
I vrijeme je da bankrotiramo, bez toga vlast neće nikada poduzeti korake da riješi probleme.
Previše je sisavaca proračuna, a svakog dana je sve manje onih koji tu sisu pune, bankrot je neminovan (osim ako ne prodamo Jadran Njemačkoj). Prodaja cesta će kupiti neko kratko vrijeme, ali ne više od godine dana jer vidim da se brzina i količina zaduživanja rapidno pojačava.
Nadajmo se bankrotu čim prije jer će tada i prije doći kraj bolesnim političarima koji razdiru baš sve čega se mogu dočepati.
Da su političari pametni neka daju u najam samo one ceste koje su nerentabilne pa neka onda izjavljuju da ih nitko neće spakirati i odnijeti iz Hrvatske. Ono što je rentabilno to se nikako ne treba prodati jer je to isto kao i da prodate jedinu kravu.
Uključite se u raspravu