Sutra preuzimanje ZLZ-a, stigla prva uplata

Autor: Poslovni.hr/Hina , 04. prosinac 2013. u 18:26
Photo: Robert Anic/PIXSELL

Zahvaljujući ovoj koncesiji dobit ćemo novi putnički terminal u vrijednosti većoj od 200 milijuna eura, rekao je ministar.

Koncesionar tvrtka Međunarodna zračna luka Zagreb sutra preuzima Zračnu luku Zagreb (ZLZ) za što su ispunjeni svi uvjeti, a uplaćeno je i prvih dva milijuna eura koja su bila uvjet za to preuzimanje, izjavili su danas u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture ministar Siniša Hajdaš Dončić i direktor razvoja tvrtke Bouygues Batiment International, članice konzorcija, Cristophe Petit.

Obojica su na konferenciji za novinare najavili, zajedno sa predsjednikom Uprave Viadukta Joškom Mikulićem, da radovi na organiziranju gradilišta i drugi poslovi u ZLZ-u kreću idući tjedan te da je rok dovršetka novog putničkog terminala 36 mjeseci.

To bi, kako je kazao Petit, značilo da će Zagreb na Božić za tri godine imati novu zračnu luku.

Ministar Hajdaš Dončić naglasio je i da se prvobitno zamišljeni izgled zračne luke nije promijenio te da sve ostaje kako je zamišljeno.

Ističući da je to najbolji koncesijski ugovor u Hrvatskoj slijedom kojeg će Hrvatska prvi put dobivati koncesijsku naknadu u idućih 30 godina od tog posla, Hajdaš Dončić je najavio da će koncesijski ugovor uskoro objaviti putem Ministarstva i putem Agencije za javno-privatno partnerstvo gdje se i polažu svi takvi ugovori.

Ništa nije tajna, rekao je ministar dodajući kako je uvjeren, i po saznanjima koja ima iz EU, da je to jedan od sklopljenih ugovora za koncesiju u najbržem vremenu za aerodrome u Europi.

Naglasio je i da će se koncesijska naknada u idućih 30 godina raspodjeljivati na Republiku Hrvatsku, gradove Zagreb i Veliku Goricu te Zagrebačku županiju, a procjenjuje se da će, ovisno o njenom varijabilnom dijelu koji će se početi plaćati nakon prve tri godine, zasigurno prijeći milijardu eura.

Hajdaš Dončić je istaknuo i da, po koncesijskom ugovoru, već 1. siječnja iduće godine treba sjesti sljedeća uplata koncesijske naknade od 2,3 milijuna eura.

Sve to, s predviđenim ulaganjem u izgradnju nove Zračne luke od oko 300 milijuna eura, čini jedan od najvećih poslova u Hrvatskoj od njene samostalnosti, kazao je.

Petit smatra da će to otvoriti vrata i novim stranim ulaganjima u Hrvatsku te ističe da koncesionaru nikad nije bio upitan novac, kao i da su za taj posao potpisana sva kreditna pisma, ugovori i jamstva.

Zahvalio je hrvatskoj Vladi na strpljenju i partnerstvu, dodavši da su odgode rokova u tako kompleksnim operacijama uobičajene te vjeruje da tih odgoda više neće biti.

Zaposlenicima ZLZ-a je poručio da se ne boje za svoja radna mjesta, jer je i koncesijskim ugovorom i u razgovorima s Vladom jedna od najvažnijih točki zaštita i sigurnost radnika i neće im se ništa mijenjati.

Kazao je i da im je jako važan socijalni dijalog i razgovori sa sindikatom te se nada da će ih uspjeti razuvjeriti u sve ono što se zadnjih dana govori i da će se socijalni mir vratiti na ZLZ.

Petit je najavio i kako već iduće godine očekuje porast broja putnika u zračnoj luci od 8 posto te nastavak porasta i u idućim godinama čemu će pridonijeti nove zračne linije i nove zračne kompanije u zračnoj luci među kojima i one s transatlantskim letovima, pri čemu nije želio otkrivati nikakva imena.

Predsjednik Uprave Viadukta Joško Mikulić rekao je da im taj posao omogućava poslovnu stabilnost u idućim godinama uz punu zaposlenost, a to što je jedan od partnera u konzorciju i Margarite fond signal mu je direktnog uključenja EK odnosno EU u cijeli posao.

Ugovor o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb potpisan je 11. travnja prošle godine.

Njime je francuski ZAIC dobio 30-godišnju koncesiju za izgradnju novog putničkog terminala na zagrebačkom aerodromu i upravljanje postojećim i novoizgrađenim terminalom te pripadajućom infrastrukturom, a u međuvremenu je osnovano dioničko društvo Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ) kojega čine Aéroports de Paris Management, Bouygues Batiment International, Viadukt, Margarite fond, Međunarodna financijska korporacija IFC i TAV.

Komentari (2)
Pogledajte sve

@Pero7
Prekrsti se u Pierré i bude ti lakše…
[emo_namigusa]

Ne vjerujem .
Trebali su početi graditi 2012. a počet će 2014., ako ne prolongiraju.
Poznavajući dosadašnje držanje Francuza potpisanog ugovora , ništa od toga

KUMEK IZ KRAPINE , VLADA I FRANCUZI CJEDE ZAGREBAČKI AERODROM :

http://www.vecernji.hr/kompanije-i-trzista/konzultantima-jos-240000-eura-906665 [vecernji.hr]

Da čovjek ne povjeruje šta ovi štetočine rade .

Francuzi uzeli kanadsku tvrtku za savjetnika a troškove mora platiti Zagrebački Aerodrom (6 ugovora !).

240.000 Eura,
1.200.000 Eura,
Zagrebački Aerodrom mora uplatiti Francuzima 2.000.000 Eura za razvojne troškove !

Zagrebački Aerodrom već je dužanFrancuzima za režije , najam ureda i uredski materijal !

Meni je bilo od prvog dana jasno da će nas Francuzi na Aerodromu opljačkati.
Mi ćemo ustvari njima plaćati a ne oni nama , kao što je slučaj i sa ostalim koncesionarima.
To je ustvari bila ulaznica u EU koju smo morali platiti Francuzima.

Zar ćemo i toaletni papir plaćati Francuzima ?

New Report

Close