Hrvatske željeznice (HŽ) bile su i ostaju trajno Vladino opredjeljenje, s njima osiguravamo posao za domaću industriju, istaknuo je u petak ministar mora, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić nakon sjednice Povjerenstva za željeznice.
Povjerenstvo je odobrilo nastavak financiranja novih vlakova za putnički promet, sada je riješeno financiranje za preostala 23 vlaka za što će HBOR osigurati sredstva bez državnog jamstva, jer je HŽ u pregovorima s Europskom komisijom dokazao da samostalno može vraćati te kredite, rekao je Hajdaš Dončić.
Sve vlakove će graditi hrvatski konzorcij na čelu s Končarom. "To je dokaz da je razvoj željeznice strateško opredjeljenje Vlade koje će osigurati dugoročan posao za hrvatsku industriju", naglasio je ministar.
Potvrđena je i opredjeljenost za korištenje novaca iz europskih fondova za gradnju i modernizaciju željezničke infrastrukture, nakon što je odobreno 168 milijuna eura za dionicu Dugo Selo – Križevci.
U siječnju također očekujemo odobrenje Europske komisije za dionicu Sveti Ivan Žabno – Gradec u iznosu od 40 milijuna eura, najavio je Hajdaš Dončić.
Isto tako, do kraja 2016. bit će gotovo projektiranje i odobrenje Komisije za nastavak gradnje riječkog mediteranskog koridora od Križevaca do mađarske granice (Križevci-Koprivnica – Botovo), te od Zagreba do Karlovca.
Vjerujemo da će biti završena dokumentacija za izlaz iz Rijeke, čime će riječki prometni pravac biti potpuno spreman za velike količine tereta od 2022., kada se u Rijeci očekuje dovršetak izgradnje nove Zagrebačke obale, rekao je Hajdaš Dončić.
Odobreno je zaduženje HŽ infrastrukture za sigurnosno opremanje cestovno – željezničkih prijelaza branicima, pa će se po prvi put opremiti 50 cestovno-željezničkih prijelaza.
Za to će kod razvojnih banaka biti osigurano 50 milijuna kuna koji će se moći refundirati iz europskih fondova. Sve prijelaze opremat će hrvatske tvrtke koje su dobile posao na javnom natječaju, izvijestio je Hajdaš Dončić.
Ministarstvo financija zaduženo je da zakonski provede oslobađanje željezničkih operatera od plaćanja trošarina na gorivo nakon Nove godine, čime će operateri biti oslobođeni plaćanja ukupno 28 milijuna kuna, što će im podići konkurentnost.
To se u najvećoj mjeri tiče cargo i putničkih operatera prema Zadru i Splitu. Te se pruge ne nalaze na europskom koridoru, a imaju vrlo velike troškove vuče jer nisu elektrificirane, zato smo se odlučili na taj korak kao doprinos razvoju željezničkog sustava u Hrvatskoj, kazao je Hajdaš Dončić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.na cestama se nema više što ukrasti, idemo onda na pruge
ulaže se tamo di se prži lova a ne obratno di bi mogli imati povrat glavnice za 5-7 godina
Posto je HZ, uz HEP i Hrvatske sume zadnja utvrda korupcijske hobotnice, jasno je da tamo treba usmjeriti novac.
Uključite se u raspravu