Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića u utorak je ponovno pozvao građane i mirovinske fondove da sudjeluju u javnoj ponudi dionica (IPO) tvrtke Hrvatske autoceste – održavanje i naplata cestarine (HAC-ONC) i na taj način sudjeluju u smanjenju državnog deficita i javnog duga države.
"Ne želim da nas banke dalje kamatare, želim da hrvatski građani i hrvatski mirovinski fondovi sudjeluju u IPO-u i na taj način da i mi imamo dobru zaradu, a direktno da se smanji i deficit i javni dug države", kazao je Hajdaš-Dončić novinarima na marginama Hrvatskog turističkog kongresa u utorak u Zagrebu.
Pojasnio je da su prema novoj metodologiji europske statističke agencije Eurostat u dug opće države i proračunski deficit uključene obveze Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka Zagreb (ARZ).
"Ova Vlada, dakle ova javna poduzeća nisu stvorila javni dug, nisu uzimala kredite. To se radilo puno, puno ranije. Po novoj metodologiji, nažalost, i HAC i ARZ, ne samo što ulaze u dug, nego zbog pravila 50, ulaze u deficit države", kazao je.
Prema prijedlogu koji bi se uskoro trebao naći pred Vladom, 49 posto HAC-ONC-a trebao bi ostati u vlasništvu države odnosno HAC-a, a 51 posto bit će namijenjeno akterima na tržištu kapitala u Hrvatskoj, gdje se očekuju građani, mirovinski fondovi i drugi institucionalni ulagači.
Ta će se tvrtka baviti isključivo naplatom cestarine i održavanjem, a autoceste će ostati trajno javno dobro u vlasništvu HAC-a, koji će ujedno biti suvlasnik HAC-ONC-a, a sada je stopostotni vlasnik. Na tržištu kapitala očekuje se prikupiti 1,3 milijarde eura svježeg kapitala, isključivo za smanjivanje obveza Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb, a koje dosežu 4,3 milijarde eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Evo vrli ministar Dončić je sretan, sad će on pokazati hrvatskom narodu… Kad mi ne dozvoljavate jeftino prodati hrvatske autoceste evo vam sad otkupite udjele na IPO po masnoj cijeni pa se vozite!
Da li nam ovaj vrli ministar može objasniti a što se to nudi?
Prihod od naplate cestarine ide u HAC, a ne u HACONC.
HAC ONC je firma koja se primarno bavi održavanjem autocesta, da ne kažem da je tu ostao sav ovaj višak ljudi u naplati (koje bi svaki novi razumni upravitelj većinom zamijenio automatima da im sindikat to dozvoli).
Ako govorimo o IPO-u (dionicama) i da je samo “tehnički problem” što prihod cestarine nije HACONCov, tko želi investirati u nešto za što se zna da idućih 30-ak godina ne može isplaćivati dobit, tj. dok se ne riješe sva dugovanja?
Ne hvala.
Niti jedan stranac se vjerojatno nije javio jer je vidio da je ovo rupa bez dna, pa sad idemo u IPO. Hoće li država garntirati pismeno dobit i dividendu?
Kad je ovo tako profitabilno ja ću sve ostaviti državi da ubire lovu bez mene.
ma zamislite samo, vozite se po cesti, kojoj ste suvlasnik, ma ima li išta ljepše, ja bih malo kupio A6, ona mi ima nekako najljepši okoliš, hoće se to moći birati, koju dionicu ceste želiš ? ma kad samo pomislim da možeš i na svoga medvjeda naletjeti, ma predivno, a jeftino
Uključite se u raspravu