Ugovor o sufinanciranju izgradnje trajektne luke Trogir-Soline, projekta ukupne procijenjene vrijednost veće od 19 milijuna kuna, u ponedjeljak su potpisali ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić i ravnatelj Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije Domagoj Maroević.
Izgradnja trajektne luke, kako su rekli, počet će u lipnju, a radovi će trajati osam mjeseci.
Ministarstvo će projekt sufinancirati s tri milijuna kuna. To je najveći iznos kojim resorno ministarstvo sufinancira neki od projekata četiri-pet lučkih uprava tako da je trajektna luka Trogir-Soline dobila maksimalna iznos sufinanciranja, rekao je Hajdaš Dončić.
Istaknuo je kako je Hrvatska uspjela ispregovarati više od 600 milijuna kuna iz EU fondova za pomorski dio u razdoblju od 2014. do 2020. godine.
"Taj iznos se pretežito odnosi na luke na otocima i kopnu, ali za to treba provesti posebnu metodologiju jer tu krajnji korisnik nije Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture niti država, nego su krajnji korisnici županijske lučke uprave, a negdje državne lučke uprave koje mogu do 85 posto sufinancirati svoje investicije", objasnio je.
Dodao je kako vjeruje da će se projekti izgradnje luka, kao što su primjerice u Trogiru, Tisnom, Šibeniku Zadru, Rijeci ili Istri, većinom "prebacivati iz nacionalne komponente u finaciranje iz EU projekata kao što to sada rade Hrvatske ceste".
Maroević je naveo da će trajektno pristanište Trogir-Soline imati 55 metara operativne obale i 3.500 četvornih metara prostora za ukrcavanje i iskrcavanje, a sadašnji gaz dubine do dva metra produbit će se na 4,5 metra.
Ovim trajektnim pristaništem riješit će se za sljedećih 50 godina problem povezanosti Trogira posebice sa okolnim otocima Drvenik Veliki i Drvenik Mali i opskrbu tih otoka, a ujedno će se rasteretiti prometnu gužvu u Trogiru, kazao je Maroević.
Ministar Hajdaš Dončić u ponedjeljak je obišao i gradilište mosta kopno-otok Čiovo i izrazio zadovoljstvo tijekom radova, rekavši da bi izgradnja tog mosta trebala biti završena do listopada 2016. godine.
"Vjerujem da ćemo u sljedećih desetak dana potpisati grant sporazum između Ministarstva i Hrvatskih cesta tako da će taj projekt (most kopno-otok Čiovo) biti sufinanciran (iz EU fondova) s 85 posto, a ne 80 posto, jer smo uspjeli zadovoljiti sve kriterije za najveću razinu sufinanciranja, a jedan od kriterija je da se most ne naplaćuje", objasnio je ministar Hajdaš-Dončić. Po njegovim riječima, kada bi se prelazak mosta naplaćivao udio sufinanciranja bio bi puno manji.
"Sada sve ovisi od izvođača radova da uspiju završiti most do listopada 2016. godine kako bi onda mogli imati maksimalnu refundaciju 85-postotnu, a sa PDV-om je oko 165 milijuna kuna vrijednost mosta", rekao je ministar Hajdaš Dončić.
Na upit novinara kako komentira jučerašnji prosvjed žitelja Šestanovca zbog ne dobijanja financijske naknade za zemljište na kojem je izgrađena prometnica, Hajdaš Dončić je rekao kako to ne komentira jer jer "to je stvar suda, a ne države".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu