Hajdaš Dončić: Odustajanje od monetizacije samo u slučaju nezadovoljavajućih ponuda

Autor: Poslovni.hr/Hina , 14. listopad 2014. u 14:14
Photo: Marko Prpic/PIXSELL

“Kao resorni ministar mogu odustati samo u trenutku kada dođu ponude, ako one ne zadovoljavaju hrvatske interese”.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić rekao je danas nakon otvaranja ponuda za gradnju mosta kopno-Čiovo, da ne odustaje od monetizacije duga Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ) te da bi se odustati moglo jedino ako ponude ne budu zadovoljavajuće.

"Kao resorni ministar mogu odustati samo u trenutku kada dođu ponude, ako one ne zadovoljavaju hrvatske interese", rekao je Hajdaš Dončić odgovarajući na novinarsko pitanje je li spreman odustati od monetizacije ako građani izraze takvo stajalište na eventualnom referendumu te je li Vlada, s obzirom na istupe prve potpredsjednice Vesne Pusić, jedinstvena oko toga pitanja.

Ponude dolaze krajem studenoga i ako one ne budu zadovoljavajuće, treba vidjeti što nam je budućnost, kaže Hajdaš Dončić. Napominje da je monetizacija dio modela koji se temelji na uzimanju dijela prihoda od trošarina HAC-u i distribuciji toga novca Hrvatskim cestama i Hrvatskim željeznicama.

Hrvatske ceste bez tih dodatnih trošarina neće imati novca za financiranje nacionalne komponente u projektima sufinanciranim sredstvima EU-a, navodi Hajdaš Dončić. Pritom je spomenuo gradnju Pelješkog mosta, mosta Čiovo, vodičke obilaznice i cestovnog pristupa riječkoj luci te programe obnove cesta u Zagorju, Podravini i Slavoniji kao i radove na pruzi Dugo Selo – Križevci.

Kaže da ni u budućnosti Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice neće moći bez tih sredstava, a ako referendum, kako je rekao 'pod navodnicima uspije', HAC-u trebati vratiti 40 lipa, a to znači 40 lipa skuplje gorivo.

"Mirno spavam, moja odluka je apsolutno pravedna i ispravna jer želim da hrvatske tvrtke koje se javljaju na natječaj, a i Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice, imaju novac iz trošarine za svoje projekte koje građanima znače više od autocesta, a uz to se smanjuje javni dug", kaže Hajdaš Dončić.

Prema modelu koji je prihvatila Vlada, monetizacija javnog duga Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb provela bi se dodjelom koncesije za upravljanje i održavanje autocesta (1.024 kilometara) na rok od 30 do 50 godina, uz jednokratnu koncesijsku naknadu od 2,4 do 3,2 milijarde eura, ovisno o trajanju koncesije.

Protivnici monetizacije okupljeni u građansku inicijativu "Ne damo naše autoceste" ovih su dana organizirali referendum protiv monetizacije, jer smatraju da bi monetizacija donijela štetu od 80 milijardi kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close