Radovi na izmjeni sustava signalno-sigurnosnih uređaja na zagrebačkom glavnom željezničkom kolodvoru mogli bi završiti u nedjelju, 10. ožujka, izvijestili su danas inženjeri HŽ Infrastrukture tijekom posjeta ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića, koji je obišao i razgledao radove.
Zbog završne faze radova na izmjeni signalno-sigurnosnog uređaja željeznički je promet preko Glavnoga kolodvora obustavljen 1. ožujka u 23 sata, a predviđeno je da ta obustava traje do ponedjeljka, 11. ožujka, u 4,00 sata do kada je na snazi privremena regulacija prometa. Zbog gužvi i kašnjenja putnicima se ispričao predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić koji je naglasio da se radovi na izmjeni signalno-sigurnosnog uređaja obavljaju zbog sigurnosti građana i prometovanja te ih zamolio za razumijevanje.
U HŽ-u napominju da kašnjenja ni izbliza nisu onakva o kakvima izvještavaju pojedini mediji, već se kreću u granicama od pola sata. Zamoljen za komentar prigovora građana i putnika na gužve i kašnjenja zbog rekonstrukcije Glavnog kolodvora, ministar Hajdaš Dončić je kazao da gužva redovno prati takve radove, ali da se radovi moraju dovršiti.
Na pitanje što misli o akciji strojovođa koji su smanjili brzinu vlakova pravdajući to nesigurnošću hrvatskih pruga, pozvao je strojovođe da i oni pridonesu restrukturiranju HŽ-a. Ministar Hajdaš Dončić u izjavi za novinare tijekom obilaska rekao je da je, uz podizanja sigurnosnih standarda, rekonstrukcija signalno-sigurnosnih uređaja na Glavnom kolodvoru važna zbog njegove uloge u budućem obnovljenom riječkom prometnom pravcu u čiju rekonstrukciju i modernizaciju su u planu ulaganja od 2,5 milijardi eura.
Projekt izmjene signalno-sigurnosnih uređaja na zagrebačkom Glavnom kolodvoru vrijedan je 11,6 milijuna eura, od čega se 85 posto iznosa financira bespovratno iz fonda EU-a IPA, a ostatak iz državnog proračuna. Izmjena signalno-sigurnosnih uređaja na Glavnom kolodvoru obuhvaća njihovo postavljanje, zamjenu telekomunikacijske opreme, rekonstrukciju kolodvorskih kolosijeka i obnovu zgrade postavnice. Izvođač radova je konzorcij tvrtki Siemens AG Östereich i Elektrokem, a nadzor provodi španjolska tvrtka Tecnica y Proyectos.
Očekuje se da će novi uređaji omogućiti bolju protočnost vlakova kroz zagrebačko čvorište, od Borongaja, preko Klare do Zapadnog kolodvora i smanjiti utjecaj uskog grla u daljinskom prijevozu na desetom paneuropskom koridoru. Poboljšanje bi trebali osjetiti i putnici koji svakodnevno koriste prigradsku željeznicu u Zagrebu.
Dosadašnji signalno-sigurnosni sustav Glavnog kolodvora izgrađen je još 1936., a postavljen 1938. godine. Kao i novi, proizveo ga je Siemens, a danas nakon potvrde radne dugovječnosti ima muzejsku vrijednost u segmentu tehničke baštine. Zbog završne faze radova na izmjeni signalno-sigurnosnog uređaja, željeznički promet je u cijelosti obustavljen od petka, 1. ožujka te je do ponedjeljka, 11. ožujka na snazi posebna regulacija željezničkog prometa.
Tijekom radova vlakovi iz i u smjeru istoka – Dugo Selo, Sisak, Novska, Vinkovci, Koprivnica, Bjelovar, Osijek, Čakovec (preko Koprivnice) – voze do/od stajališta Maksimir te do/od kolodvora Sesvete i Zagreb Resnik. Vlakovi koji voze u smjeru zapada i juga te obratno – Zaprešić, Varaždin (preko Zaboka), Karlovac, Ogulin, Rijeka te noćni vlakovi iz Splita i prema Splitu – voze do/od Zagreb Zapadnog kolodvora.
Umjesto dnevnih vlakova na relaciji Zagreb – Split – Zagreb voze autobusi koji polaze i stižu na Glavni kolodvor.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu