Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić ocijenio je danas da se plan restrukturiranja HŽ Infrastrukture provodi vrlo dobro i da radnici u jednoj od tvrtki – Pružne građevine – koja ide u privatizaciju, mogu biti sigurni, da su uprave otvorene prema konstruktivnim prijedlozima sindikata, ali da se mora znati granica kad prelaze u "grubo miješanje u poslovne odluke".
"Radnici mogu biti sigurni jer isti model koji smo primjenili u Zagrebačkoj zračnoj luci, gdje se određeni broj godina garantira njihov radni odnos, bit će primjenjen i u tvrtki Pružne građevine. To je sastavni dio kompletnog paketa restrukturiranja HŽ Infrastrukture, za koji očekujemo da ćemo dobiti dodatnu potporu Svjetske banke, kao što ćemo ovaj ponedjeljak potpisati ugovor sa EBRD-om", kazao je ministar Hajdaš Dončić u Intervjuu tjedna Hrvatskog radija.
Tako je odgovorio na sindikalni prosvjed od 12. prosinca kad je tristotinjak članova Sindikata hrvatskih željezničara prosvjedovalo na Markovu trgu zbog izostanka socijalnog dijaloga o prodaji društva Pružne građevine i nezadovoljstva stanjem u društvima HŽ-a.
Kazao je kako razumije nezadovoljstvo radnika kad dio ostaje bez posla i kad se režu neka stečena prava, ali i dodao da je to jedino rješenje jer se inače može dogoditi kolaps sustava u HŽ infrastrukturi, "što nećemo dozvoliti".
"Čudno je i neodgovorno što je do sada sustav HŽ-a zapošljavao oko 18.000 ljudi i služio je za zbrinjavanje socijalnih viškova na tržištu rada. No, tako dalje ne ide", dodao je navodeći kako su uprave HŽ Infrastrukture uvijek otvorene prema kostruktivnim prijedlozima sindikata. "No", kaže, "moramo znati gdje je granica i što je poslovna odluka uprave, a što je grubo miješanje u poslovne odluke".
Naglasio je da Upravu HŽ Infrastrukture ima potpuno povjerenje jer, u zadanim okolnostima, dobro radi svoj posao pa je, kako tvrdi, pomak u zadnje dvije godine veći nego od 1990.
Ocijenio je i kako su Pružne građevine dobar primjer privatizacije jer se privatizira tvrtka koja je dobra i može se za nju dobiti veća cijena te dodao da na natječaj mogu javiti i domaće tvrtke, ali moraju biti spremna na međunarodnu tržišnu utakmicu.
Kad je riječ o HŽ Putničkom prijevozu, izrazio je uvjerenje da će slijedećeg tjedna "konačno potpisati" ugovor s poslovnom bankom i "napuniti 'navoze' Končara i Gredelja" za izgradnju 32+12 novih vlakova što će, kaže, biti direktan input industrijskoj proizvodnji u 2014. od milijardu kuna, što pokazuje da i hrvatska poduzeća mogu biti konkurentna.
Najavio je da će slijedeće godine ponoviti natječaj za Croatia airlines napominjući da su ostvarili dobre kontakte s dalekoistočnim kompanijama koje je, međutim, "teško nagovoriti" da se jave na javni natječaj jer žele direktnu pogodbu. "No, optimist sam i mislim da ćemo probiti i tu barijeru", dodao je naglasivši kako ga za opstanak CA "uopće nije strah" jer provodi plan restrukturiranja.
Na upit što je s produženjem natječaja za koncesije autocesta rekao je da je tu pak drugačiji razlog produženja od mjesec dana, jer zbog velike zainteresiranosti i promjena zakona, moraju odgovarati na svako pitanje bilo kojeg sudionika. Izrazio je uvjerenje da će u ponedjeljak, kad istječe natječaj, na stolu imati nekoliko ponuda.
Upitan bi li svojom imovinom jamčio da su radnici Zračne luke Zagreb zaštićeni odgovorio je da bi.
"U prvih pet godina – da, što nalaže i koncesijski ugovor. Za to garantiram i čašću i imovinom", dodao je napominjući da Zračna luka Zagreb cijelo vrijeme trajanja koncesije aktivna i u slučaju bilo kakvog 'defaulta' radnici se automatski vraćaju kod starog poslodavca.
Na pitanje kako ocjenjuje polovicu mandata u svom Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture odgovorio je: "Kako koji dan". "Kad imamo dobar posao i završimo projekt koncesije Zračne luke Zagreb s 220 milijuna eura stranih ulaganja sretan sam, a drugi dan me nešto baci u depresiju. Imam vrlo slojevit i složen resor", zaključio je Hajdaš-Dončić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Zamislimo da je Vidoševć osobnom imovinom jamčio povećanje izvoza putem HGK. Pa, više bi Liniću napunio blagajnu nego HPB i CROS zajedno.[emo_smijeh]
Uključite se u raspravu