HŽ Putnički prijevoz mora ukidati dio linija jer bi inače otišao u stečaj, rekao je danas na konferenciji za novinare u Vladi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
On tvrdi da se željeznički putnički prijevoz u Hrvatskoj održava zahvaljujući državnim subvencijama koje nisu dovoljne za neke pruge kojima se vozi premali broj putnika pa su nerentabilne.
Najavljuje da da će HŽ Putnički promet nastaviti s redukcijom linija, da će se neke pruge ukidati za putnički promet kako bi sustav opstao nakon što je došao u probleme zbog velikih neracionalnosti.
Na pitanje koje se linije ukidaju odgovorio je da je to pitanje za upravu HŽ Putničkog prijevoza te dodao da to ne zna niti ga zanima.
Pojasnio je da prijedlog racionalizacije HŽ Putničkog prijevoza u konačnici mora doći na reviziju u ministarstvu, a da ga taj proces ne zanima na operativnoj razini.
Ministar kaže da će HŽ Putnički prijevoz za tjedan-dva poslati program restrukturiranja Agenciji za zaštitu tržišnog nadmetanja u kojem se predviđa racionalizacija i smanjivanje broja zaposlenih.
Bunit će se sindikati i lokalna samouprava, ali to je normalno, kaže Hajdaš Dončić te dodaje da je cilj kao i kod Croatia Airlinesa učiniti tvrtku održivom na tržištu.
Najavio je da će početkom sljedeće godine lokalnim samoupravama biti omogućeno financiranje željezničkog putničkog prijevoza prugama za koje su zainteresirane, i to u dogovoru s privatnim partnerom, a država će osigurati određeni, minimalni iznos subvencija.
Ministar je opovrgnuo tvrdnje da se neke pruge ukidaju, rekavši da se njima neće prevoziti putnici, već samo teret. Uzeo je primjer pruge Metković – Ploče koja će, kako je rekao, i dalje služiti za prijevoz robe i država će povećati ulaganja u nju.
Upitan kakvi su najnoviji planovi za Croatia Airlines, kazao je da su iz vlasničke strukture istisnuti neki povlašteni dioničari što će rezultirati smjenom nekih članova nadzornog odbora te da će se nastaviti potraga za strateškim partnerom. Dodao je kako ne može reći kad će javni natječaj biti raspisan.
Smatra da Croatia Airlinesu ne treba "predator" nego strateški partner, te da je Vlada, ako bude trebalo, u tom smislu spremna donijeti posebna zakon o privatizaciji domaćeg avioprijevoznika.
Na novinarska pitanja o ukidanju putničkih željezničkih linija, ispred zgrade Vlade odgovarali su ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU-a Branko Grčić.
Maras kaže da na poduzetnike u udaljenima mjestima mogu povoljno utjecati investicije u pružnu infrastrukturu te da se na tome intenzivno radi. Hoće li biti jedna ili dvije putničke linije više ili manje, mislim da neće previše utjecati na poduzetnike, rekao je Maras.
Grčić pak drži kako živimo u vremenu kada tvrtke u državnom vlasništvu treba ozbiljno restrukturirati, a to znači da se neke potpuno nerentabilne linije jednostavno teško mogu održati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.koji je smisao imati:
– pruge po kojima ne voze vlakovi?
– ceste po kojima se samo ljeti stranci voze?
– zdravstvo u kojemu pretrage i operacije čekaš godinama?
– školstvo koje te pogrešno, slabo ili uopće ne obrazuje?
– sudove koji ne sude?
– parlament bez zastupnika?
– privredu koja ne privređuje?
– platni sustav u kojemu se ne plaća?
– radnike bez radnog mijesta?
– tržište kapitala bez kapitala?
– gradove i općine bez građana?
– državu bez suverenosti?
-…itd. do prekosutra…
koji uopće je smisao sudjelovanja u ovakvoj društvenoj zajednici koja uz svu svoju apsurdnost još i košta 80% od svih dohodaka svojih građana pod prijetnjom ovrhe na cijelokupnoj pokretnoj i nepokretnoj imovini[emo_vrtimise]
Na HŽ se ne može gledati samo tržišno jer negdje je u pitanju opstanak ljudi u nekim mjestima ali tog lakrdijasa za tim ionako nije briga. Ako se gleda samo tržišno A1 je isto nerentabilna i služi većinom turistima…totalno su nepripremljeni za vlast,tuga i jad koju će štetu napraviti…
zbog čega se željezničke šine s nerentabilnih pruga ne uklone i prodaju u staro željezo
Naročito ove kaj su obnovljene.
Time bi smanjili troškove HŽ!
ne samo da ne bi otišli u stečaj već bi bile u plusu
Uključite se u raspravu