Hajdaš Dončić: Autoceste se ne prodaju već iznajmljuju

Autor: Poslovni.hr/Hina , 17. studeni 2014. u 14:41
Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Siniša Hajdaš Dončić kaže kako smatra da referendumsko pitanje protiv monetizacije autocesta nije ustavno ponavljajući kako se autoceste ne prodaju već iznajmljuju.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić u ponedjeljak je u Osijeku izjavio kako smatra da referendumsko pitanje protiv monetizacije autocesta nije ustavno ponavljajući kako se autoceste ne prodaju već iznajmljuju.

Zamoljen za komentar predaje potpisa za raspisivanje referenduma protiv monetizacije autocesta, Hajdaš Dončić je kazao kako osobno i dalje smatra da "to pitanje nije ustavno", jer smo preuzimanjem europske pravne stečevine preuzeli "lex specialis" koji dopušta koncesije na javnom dobru.

"Ako Hrvatska zadnjih 25 godina dopušta koncesije na pomorskom dobru, koje je opće dobro, odnosno kategorija zaštite više u odnosu na javno dobro, ne vidim razloga zašto se ne bi dala koncesija na javnom dobru na isti način", kazao je Hajdaš Dončić koji je obišao novootvorenu dionicu ceste Osijek-Klisa i posjetio osječku Zračnu luku.

Na novinarski upit hoće li referendum, ako bude raspisan, biti u skladu s europskim pravnim okvirima, odgovorio je kako smatra da neće, ali da o tome odlučuje Ustavni sud RH, dok on drži kako je moguća koncesija na javnom dobru.

Autoceste su javno dobro i mi ih ne prodajemo već iznajmljujemo održavanje i naplatu, a održavanje je u većini europskih zemalja privatni biznis, poručio je Hajdaš Dončić.

Organizacijski odbor za izjašnjavanje birača o potrebi raspisivanja referenduma o davanju hrvatskih autocesta u koncesiju predat će u ponedjeljak poslije podne potpise u Hrvatskom saboru, a kako su najavili prikupljeno je više od 530.000 potpisa protiv monetizacije autocesta.

Komentari (35)
Pogledajte sve

Super, svaka čast na pisanju !!!

Ono što ljudi kod nas dubinski ne shvaćaju počevši od lijevo-liberalnih komentatora tipa Jurica Pavičić koji se nekoliko puta javno izjasnio protiv monetizacije, do ovih kao zabrinutih za “rasprodaju” narodno-državne-naše imovine je… rizik po dugu i neizvjesnost ukamaćivanja duga kroz tako dugo vrijeme.

Potencijalna vrijednost izgubljene “dobiti” zbog “predavanja” autocesti koncesionaru je u velikom nesrazmjeru s mogućim gubitkom zbog ne-razduživanja.

Bolje upravljanje autocestama od strane države i para-državnih institucija, te autoceste kao motor razvoja (u trenutko kad smo rekorderi po km u odnosu na broj stanovnika) i pokretanja ekonomije je riječnik “stručnjaka” dogovorne ekonomije koja još caruje kod nas.

Količina neznanja (a i zlonamjernosti) o problematici je epska, kao što će biti i epska šteta koju će platiti porezni obveznici u slučaju da se referendumom monetizacija zabrani.

[emo_palacd]

Super,
Kad si ti toliko pametan (kao da si izmislio telefon ili struju) i znaš (jer mi si ostali očito ne znamo ništa) kako to da u svojim pametnim iskazima postavljaš brdo pitanja a ne daješ nikakve odgovore osim jednog u smislu: nema drugog izbora od onog najlošijeg?
Ne znam gdje živiš i što radiš ali tako sigurno ne filizofiraš kao ovdje pisanjem.

Po tebi je autocesta nerješiv problem. Nije, problem je što se novcima plaćaju uhljebi, ako istih ne bi bilo i novac koristio gdje treba autoceste bi bile i u profitu. Po tvojoj logici svaka zemlja koja ima puno autocesta bi trebala monetizirati. Kad bi glupost uzdizala ti bi bio golub.


To je najpovoljnija alternativa monetizaciji, ali je opet skuplja.

Najbolja alternativa je da se firme koje upravljaju autocestama pretvore u dionicka drustva a dionice tih drustava ponude hrvatskim gradjanima. 23mlrd kuna podijeljeno na 4 200 000 stanovnika to je kikiriki od 5500kn po glavi. S obzirom da se ja odricem svog prava na kupnju dionica a vjerujem i ostalih 3 650 000 gradjani koji nisu potpisali za referendum, na preostalih 550 000 to iznosi 42 000kn po glavi. Ako su toliko uvjereni da je firma profitabilna, neka fino uloze pa nek zarade.
[/quote]

Zapravo, referendum bi trebalo organizirati tako da glas protiv monetizacije znači automatsku obvezu na kupovinu dionica HAC+RZ (tj. te nove kompanije) u iznosi od recimo 20.000-30.000 kn – točan iznos se može definirati nakon referenduma.
Glas iza kojeg stoji vlastiti novac je puno relevantniji – jer ovakvi potpisi i glasovi na referendumu su na razini običnog Like na facebooku.

To bi bila kombinacija referenduma, IPO-a, javne ponude i dokapitalizacije u jednome. Prolaznost referenduma se onda definira da li je skupljen i uplaćen ciljani iznos.

New Report

Close