HAC godinama pogrešno naplaćivao cestarine

Autor: Josip Bohutinski/VL , 17. travanj 2014. u 09:49
HAC napravio analizu naplate cestarina/Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Zbog krivog obračuna Hrvatske autoceste ostaju bez sedam milijuna kuna zarade.

Hrvatske autoceste su godinama pogrešno obračunavale cijenu cestarine pa su od vozača ubirale godišnje i sedam milijuna kuna više nego što su trebale i smjele.

Pokazala je to HAC-ova analiza cijena cestarine koju su u toj tvrtki napravili nakon što je Večernji list u prosincu prošle godine otkrio da vozači na Dalmatini preplaćuju cestarinu. U HAC-u su tako zaključili da je od ukupno 3065 cijena za sve dionice i sve skupine vozila, samo njih 737 točno obračunano. Čak 1482 cijene cestarine bile su više nego što su trebale biti pa će sad biti smanjene, dok je u 846 slučajeva cijena bila manja nego što je trebala biti pa će sad biti povećana.

Za I. skupinu vozila najveće smanjenje cijene iznosit će pet kuna, i to za dionicu Ogulin – Šibenik na A1, a najveće povećanje cijene za I. skupinu bit će tri kune, i to također na A1, na dionici Otočac – Posedarje. Na autocestama u nadležnosti Autoceste Rijeka – Zagreb (A1 i A6) od 780 cijena, samo 164 se neće mijenjati. Cijene će biti smanjene u 164 slučaja, a povećane u njih 452. Na A6 najveće smanjenje i povećanje cijene za I. skupinu vozila bit će po dvije kune. U HAC-u kažu da će revidirane cijene cestarine značiti za njih sedam milijuna kuna manje prihoda godišnje, prema ostvarenom prometu u 2013. godini, dok će ARZ uprihodovati pet milijuna kuna više.

No kad se sve zbroji i oduzme, vozači su na kraju plaćali dva milijuna kuna više cestarine ARZ-u i HAC-u nego što su morali. U HAC-u kažu da su analizom shvatili da na nekim dionicama visina cestarine nije razmjerna dužini korištene dionice. U HAC-u navode i da su uočili da cjenik razdiobe između HAC-a i ARZ-a koji je uspostavljen 2003. godine, nije dobro i transparentno razrađen po svim naplatnim postajama na A1, A6 i A10 za sve skupine vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close