Naposljetku kompletirana Uprava Zagrebačkog holdinga na čelu s Ivanom Novakovićem ponudila je veoma ambiciozan plan za 2022.: prošlogodišnji gubitak od 587 milijun kuna uz negativnih 90 milijuna kuna EBITDA-e pretvoriti u zaradu od 504 milijuna kuna. Godišnji prihodi trebali rasti s 3,9 milijardi na 4,46 milijardi kuna bez povećanja cijena komunalnih usluga (osim građanima koji neće odvajati otpad). Hoće li Zagrepčani komunalije zaista plaćati jednako kao dosad, u konačnici će ovisiti o raspletu energetske situacije u svijetu, ograđuju se u Upavi.
Prvo zatvoriti pipe gdje curi
“Stabilizacija poslovanja, transformacija organizacije i usmjeravanje prema održivosti i razvoju poslovanja tri su ključna cilja kojima će se Uprava posvetiti u 2022.”, rekao je Novaković predstavljajući plan koji je skupština na čelu s gradonačelnikom Tomislavom Tomaševićem usvojila, a prezentiran je i sindikatima.
“Procjenjujemo da će mjerama od prodajnih aktivnosti u 2022. rezultat poslovanja (EBITDA) porasti za 150 milijuna kuna, dok će mjere povećanja efikasnosti i smanjenja troškova pozitivno utjecati za još 224 milijuna. Time ćemo preokrenuti dugogodišnje negativne trendove”, dodaje.
Nema puno iznenađenja da je bivša vlast ostavila žestoki nered, višak zaposlenih, zanemarenu infrastrukturu – i 4,8 milijardi kuna nagomilanog duga. Od toga 3,8 milijardi kuna dospijeva u naredne dvije godine, a unutar 12 mjeseci stiže gotovo 1,3 milijarde. Uprava najavljuje skorašnje razgovore s bankama pri čemu će se tek odvagnuti hoće li se cjelokupni dug refinancirati na duži rok ili samo jedan njegov dio.
“Prvi korak će biti pronaći pravi omjer refinanciranja postojećeg kratkoročnog duga u dugoročni. Je li to 100-postotni iznos ili nešto drugačije, vidjet ćemo s bankama. Mi ćemo prezentirati naše potrebe za dugoročnim kreditima i razgovarati o novim kreditima za investicije i potrebama likvidnosti. Prvo moramo zatvoriti sve ‘pipe’ gdje curi da bismo došli do potrebnih 300 milijuna kuna, da bismo pokazali što konkretno radimo na osnovu čega bi nam ubrizgali nova sredstva”, kažu iz Uprave.
Bolja kontrola naplate
Stabilizacija 12 podružnica trebala bi se provesti nizom mjera podizanja efikasnosti. Uz već otkriven novi model gospodarenja otpadom, najavljuju bolju upotrebu (i prodaju neoperativne) imovine, usklađenje cijena usluga u tržišnim djelatnostima poput naplate komercijalnih objekata i centralizaciju zajedničkih usluga. Na stolu će biti i bolja kontrola naplate budući da je krajem prosinca nenaplaćeno ostalo 130 milijuna kuna. Ipak, najznačajnije uštede ZG Holding namjerava provesti rezanjem broja administrativnog osoblja za oko 760 ljudi o čemu su razgovori sa sindikatima u tijeku. Trenutno u administraciji radi 27% svih zaposlenih (2569 radnika), cilj je spustiti ga na 19%, što je i dalje popriličan odmak od standarda najboljih komunalnih tvrtki koje javne usluge pružaju s tek 10-ak posto administracije. Unatoč pospremanju financija i reorganizaciji poslovanja, Uprava Holdinga planira investicije poput 150 milijuna kuna ulaganja u vodoopskrbnu mrežu, kupovine vozila i opreme Čistoće od 40 milijuna kuna, obnovu sustava vodomjera i plinomjera, proširenje groblja te ulaganja u IT opremu i softver.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu