Dok su Hrvatske željeznice konstatno smanjivale opseg svojih narudžbi dovevši tako danas na nulu svoju suradnju s Tvornicom željezničkih vozila Gredelj u stečaju, ova bivša tvrtka iz sastava HŽ-a dobila je narudžbu od Njemačkih željeznica.
I da stvar bude još zanimljivija, smiješi joj se kontinuirana suradnja s Deutsche Bahnom. Da su TŽV Grdelj u stečaju i Deutsche Bahn ovih dana, i to prvi put u svojoj dugoj povijesti počeli surađivati, potvrdio je Poslovnom dnevniku stečajni upravitelj Gredelja Pero Hrkać u telefonskom razgovoru na naš upit. "Imate točne informacije, a mogu reći da sutra putujem u Njemačku. Od Gredelja su Njemačke željeznice naručile posao koji je nama i te kako važan, a pregovaramo o dalje kako bismo dobili bitno više posla. Sudeći prema dosadašnjem tijeku TŽV Gredelj u stečaju mogao bi dobiti dugogodišnji poslovni ugovor o poslovnoj kooperaciji za Njemačke željeznice. Bude li naš novi partner zadovoljan u pogledu poštivanja rokova kao i kvalitete proizvoda, a ne sumnjamo u naš rad, mogli bismo dobiti povećane narudžbe. To znači još 3000 proizvoda i još tri godine posla, no cjelokupni potencijal zapravo je na razini od desetak tisuća naših proizvoda što je prilično dug vremenski okvir za nas kao proizvođača", kaže Hrkać.
Pregovori s Deutsche Bahnom koji je u vlasništvu njemačke države započeli su, kako doznajemo, u lipnju u okolnostima koje stečajni nije bio raspoložen precizirati. Pregovori s Deutsche Bahnom okrunjeni su završnim razgovorima prošloga tjedna na sajmu u Berlinu. Ugovorena je dinamika proizvodnje za prvu narudžbu od 1000 okvira okretnih postolja, čime je Gredelj osigurao posao za svoje pune kapacitete u segmentu proizvodnje metalnih konstrukcija do kraja 2015. No, ni za prvu narudžbu tvrtka trenutačno nema dovoljno radnika, pa Gredelj u stečaju kreće sa zapošljavanjem, što bi moglo prerasti u trajnije potrebe ako se ostvare prognoze stečajnog upravitelja o suradnji dugoročnijeg karaktera i uz zeleno svjetlo vjerovnika. Za novi su posao važna stavka strogi rokovi isporuke, pa sad u Gredelju kreće zapošljavanje radnika raznih metalskih struka. Prema trenutačnim potrebama, Hrkać traži 15-ak radnika, pretežito zavaravača, za između 5000 i 5500 kuna neto plaće.
Traži zapravo visokokvalificirane radnike, no nudi i osposobljavanje, da ih obuče za zavarivanje, uz vanjske profesore. Inače, ugovor dolazi u presudnom trenutku za sudbinu tvrtke. Do kraja ovog mjeseca trebao bi biti gotov prijedlog revizorsko-konzultantske tvrtke BDO, koja je dobila zadatak istražiti kako se vjerovnici mogu namiriti, a da Gredelj ostane živ. Oni su već početkom ljeta izašli s radnim materijalom, no Odbor vjerovnika zatražio je dopunu te bi konačni materijal trebao biti uskoro gotov. S dosadašnjim modelom koji se sastoji od otpisa dijela dugova i njihova djelomičnog pretvaranja u vlasništvo vodeći vjerovnici, u prvom redu banke, nisu bili zadovoljni. S druge strane, stečajni je upravitelj vodio izravne razgovore s potencijalnim investitorima, od kojih je tek za nekolicu potvrdio da su ozbiljni.
Objašnjavajući svoju poziciju, Hrkać je naveo kako on mora primiti na razgovor svakog tko misli da može spasiti Gredelj ili želi u njega investirati, "makar to bili i čisti bolesnici". Utoliko neposredno nakon što je tvrtka ušla u treću godinu poslovanja u stečaju, te uoči odluke što dalje, koju će vjerovnici, tvrdi Hrkać, donijeti do kraja 2014., novi poslovi za DB su važan moment. Postoji znakovita podudarnost: riječ je o istoj vrsti posla koje je stečajni upravitelj na samom početku stečaja Gredelja ugovorio za američki EMB. Tada su taj i još jedan ugovor, također s američkim partnerom, spasili tvrtku u stečaju. Slična konotacija provlači se i u vezi s ugovorom s njemačkom željezničkom kompanijom.
Hrkać tvrdi da su poslovi s američkim partnerima onda poremetili "nečije planove, koji bi Gredelj na početku stečaja zavili u crno, a isti će učinak imati i poslovi za njemačku tvrtku". Hrkać, naime, poručuje da nikako ne želi zatvoriti ogradu Gredelja i prodavati halu po halu. "Učinit ću sve svojim snagama i uz Božju pomoć da se ovdje radi željeznički biznis. Pozivamo ljude s burze, pred nama su novi poslovi kod kojih je bitan faktor kontinuitet, a funkcioniramo u smanjenom obujmu i za nas nema nijedne nove narudžbe za HŽ. Posao koji počinjemo za Deutsche Bahn znak je da nas cijene, ali, na žalost, ne i na domaćem tržištu", ističe Hrkać. Naime, HŽ Cargo odbio je njihovu ponudu za popravak osam lokomotova, i to navodeći kako, bez obzira na potrebe, u ovoj i sljedećoj godini neće popravljati nijednu lokomotivu jer država nema novca.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.naši lopovi je uništavaju a stranci im daju posao.hž svoj vagone uređuje u belgiji a ne u gredelju. i nitko ništa ne poduzima. kako bi to kinezi i iranci uredili.
Nije ovo jedina tvrtka u RH gdje se država,ili nečiji drugi interesi?ponaša neprijateljsk[emo_bijesan]i!nešto se valja iza brda!nedaj se Gredelj! [emo_palacg]
Mislim da ova poslovna inicijativa dolazi od Deutsche Bahna te da je u ovom razvoju događaja uloga stečajnog upravitelja Gredelja minimalna.
Uključite se u raspravu