Gredelj ide u stečaj, a radnici u prosvjed jer im kasne plaće

Autor: Ksenija Puškarić , 02. listopad 2012. u 09:44
Razgovori sa stečajnim upraviteljem idu u smjeru restrukturiranja tvrtke na Novogradnju i Tehničke servise, kaže Robert Frdelja, bivši direktor Gredelja/PXL

Tvornica željezničkih vozila mogla bi biti ‘slomljena’ u dva dijela

Trgovački sud u Zagrebu otvorio je jučer stečaj nad Tvornicom željezničkih vozila (TŽV) Gredelj.

Sutkinja Vesna Malenica utvrdila je da postoji opasnost od prijeteće nesposobnosti za plaćanje, zbog čega je Robert Frdelja, direktor Gredelja, podnio zahtjev za stečaj. Za stečajnog upravitelja imenovan je Pero Hrkać, poznat po tome što je vodio stečaj Glumina banke. Hrkać, koji poručuje kako na njega i njegove odluke neće utjecati ni vlasnik Gredelja, Hrvatske željeznice, ni politika, za Poslovni dnevnik kaže da će se stečaj TŽV-a voditi po starom zakonu. Dakle, Gredelj zasad neće u likvidaciju. No kako nema izgleda za nagodbu, preustroj bi mogao potrajati. "Na prvom ročištu, koje se održava relativno brzo, 12. prosinca, utvrdit će se točna potraživanja vjerovnika. To znači da imamo samo tri mjeseca da snimimo situaciju, analiziramo dugove i gubitke, procijenimo poslovni potencijal Gredelja, ali i stručni i tehnički kadar. Osim toga treba utvrditi postoje li kupci za Gredeljeve proizvode i usluge pa se tek tada može razgovarati o sudbini tvornice", rekao je Hrkać dodavši kako će zasad Gredelj nastaviti raditi jer se ugovoreni poslovi s drugim subjektima moraju završiti.

Sindikalni predstavnici Gredelja nisu optimistični zbog stečaja. Smatraju da za Gredelj ima mjesta na tržištu, ali strahuju da će se tvornica u konačnici podijeliti, a broj radnika desetkovati. Za danas spremaju i novi prosvjed jer im kasne plaće. "Stečajni upravitelj će prema zakonu isplatiti zaostale plaće za kolovoz i rujan tek nakon obrade i analize svih tražbina radnika, a taj posao bi mogao biti zgotovljen tek u siječnju iduće godine. Sve sljedeće plaće će se isplatiti prema zakonu do 15. idućeg mjeseca", rekao je Hrkać. Svi razgovori sa stečajnim upraviteljem idu u smjeru restrukturiranja tvrtke na Novogradnju i Tehničke servise, kaže Frdelja za Poslovni dnevnik. "Obostrano je mišljenje da Gredelj kroz restrukturiranje i smanjenje broja zaposlenih može opstati na tržištu", rekao je Frdelja. Podsjetimo, Gredelj je u blokadi od oko 20 milijuna kuna. U prvih devet mjeseci poslovalo se sa 60 milijuna kuna gubitka. Dospjele obveze prema radnicima, dobavljačima, bankama i državi iznose 235,5 milijuna kuna, a nedospjele 96,4 milijuna kuna.

Javni natječaji

HŽ nabavlja nove vlakove
Hrvatske željeznice (HŽ), u sjeni najnovijih događaja oko Gredelja, kreću u nabavu novih vlakova. Kako doznajemo od Dražena Ratkovića, direktora HŽ Putničkog prijevoza, konkretiziraju se detalji u vezi s javnim natječajima koji bi se trebali objaviti tijekom sljedećih nekoliko tjedana. Prvi predviđa nabavu 32 nova elektromotorna vlaka, a drugi 12 dizelskih električnih vlakova. Ukupna vrijednost iznosit će 220 milijuna eura, a prema zasad poznatim informacijama novac će se namaknuti kreditom HBOR-a. Gredelj je već izradio prototip i jednog i drugog vlaka.

Komentirajte prvi

New Report

Close