Grci rastu, Turke muče Rusi a Hrvatska i dalje stagnira

Autor: Marija Crnjak , 09. ožujak 2015. u 12:17
Nakon lanjskih 22 milijuna dolazaka (Hrvatska je imala 13 milijuna), Grčka ove godine planira dosegnuti 24 milijuna/PIXSELL

Njemački organizatori putovanja lani su povećali promet za 1,3 posto, uz prihod od 23 milijarde eura.

Kriza u Rusiji zajedno s padom vrijednosti rublje te terorističke prijetnje u zadnjih par mjeseci imat će značajan utjecaj na poslovanje turističke industrije ove godine, zbog čega je dio destinacija morao posegnuti za novim mjerama za privlačenje gostiju.

Kako se pokazalo na upravo održanom međunarodnom sajmu turizma u Belinu ITB, industrija se uz to bori s nikad jačim izazovom "sharing" ekonomije procvale zahvaljujući internetu, koja izaziva glavobolju brojnim pružateljima usluga, od organizatora putovanja i rent-a-car kuća do hotelijera. Padaju i prve globalne žrtve, zbog pada dobiti švicarska turistička kompanija Kuoni u siječnju je objavila prodaju svog turoperatorskog biznisa koji globalno zapošljava gotovo četiri tisuće ljudi. Na panelima u Berlinu moglo se čuti kako trendovi ne moraju nužno ugroziti turoperatore, no najbolje će proći oni koji su svoje poslovanje prilagodili već prije dvije godine, a to je fleksibilnije poslovanje i sve uža specijalizacija. Da stvari nisu tako crne pokazuju još uvijek ukupne brojke, njemački organizatori putovanja lani su povećali prihod za 1,3 posto, uz prihod od 23 milijarde eura.

Istodobno međutim vlada optimizam zbog odličnih rezultata ostvarenih lani na globalnoj razini te izuzetno visokih ambicija investitora koji traže dobre projekte za svoja ulaganja. Segmenti koji očekuju najveći rast u ovoj godini su kruzing za koji nikad nije bilo većeg interesa, i brojne nove tehnologije koje uslugu ubrzavaju i približavaju sve širem broju korisnika. Posjet berlinskoj turističkoj burzi podsjeća na to kako je Hrvatska još uvijek neotkrivena destinacija, još uvijek na putu da postigne ključne ciljeve, od rasta prihoda do jakih investicija u hotelski sektor, uz izmjenu investicijske klime i globalne promocije na tržištima. U usporedbi sa svjetskim trendovima turističkog rasta prihoda i investicija, Hrvatska još uvijek stagnira, a iako su i organizatori putovanja i investitori načelno vrlo zainteresirani za destinaciju još uvijek se čeka da sazru svi okviri koji će im omogućiti relativno sigurno investiranje u Hrvatskoj.

Stoga se u ovoj godini ne očekuju značajno različite brojke od lanjskih, nešto jači svibanj, malo slabiji lipanj, i nadaju se naši turistički predstavnici, znatno manju srpanjsku rupu. Unatoč kontroverznim potezima svoje nove Vlade, Grčka u ovoj godini planira nastaviti svoj veliki povratak započet lani, kad je broj dolazaka porastao za 23 posto, po prvi put premašivši brojku od 20 milijuna. Nakon lanjskih 22 milijuna dolazaka (Hrvatska je imala 13 milijuna), Grčka ove godine planira dosegnuti 24 milijuna, najavio je u Berlinu predsjednik Turističke zajednice Grčke. Turska se ove godine suočava s potresom na jakom emitivnom tržištu Rusije, koje je oslabjelo uslijed ratnih zbivanja i pada rublje, zbog čega je Turska uložila u financijske olakšice svojim ruskim gostima. Rusi su pak pad rublje odlučili iskoristiti kao mamac za goste, ističući kako putovanje u Rusiju nikad nije bilo povoljnije. Zbog blizine Sirije i terorističkih prijetnji, Turci ove godine imaju i manji buking s njemačkog, također vrlo važnog tržišta. Zbog toga je Turska ove godine imala vrlo jaku promidžbu na sajmu, uz velike popuste na aranžmane. 

Komentirajte prvi

New Report

Close