Grampet: Nema krajnjeg roka u pregovorima oko HŽ Carga

Autor: Poslovni.hr/Hina , 21. prosinac 2013. u 13:36
Photo: Dusko Marusic/PIXSELL

Rumunjska Grampet Grupa priopćila je da u pregovorima s hrvatskom vladom oko privatizacije hrvatske tvrtke nije zadan krajnji rok od 20. prosinca.

Rumunjska Grampet Grupa, u čijem je sastavu tvrtka Ferovia koja je zainteresirana za kupovinu HŽ Carga, u subotu je priopćila da u pregovorima s hrvatskom vladom oko privatizacije hrvatske tvrtke nije zadan krajnji rok od 20. prosinca, kako se prenijeli neki mediji.

"U pregovaračkom postupku između Grampet Grupe i hrvatske vlade, glede bilo koje točke u pregovorima, uključujući financiranje i druga otvorena pitanja, nema krajnjeg roka od 20. prosinca koji bi bio pravno obvezujući", stoji u priopćenju rumunjske grupacije koja također ističe da "do 20. prosinca nije imala nikakvu obvezu ponuditi službena bankovna jamstva ili bilo koju količinu novca".

"Štoviše, ne može se tražiti da Grampet ponudi bilo koju svotu novca ili bankovna jamstva prije nego dođe do sporazuma između dviju strana, Grampet Grupe kao kupca i hrvatskog ministarstva prometa kao prodavatelja, o svim aspektima ugovora", dodaje se u priopćenju.

Jedina je obveza koju je Grampat ovaj tjedan preuzeo u svezi privatizacije hrvatske tvrtke u državnom vlasništvu, objašnjava se u priopćenju, pokretanje razgovora s kreditorima HŽ Carga o financiranju. Ti razgovori su pokrenuti kao što je i planirano, navodi Grampet.

Rumunjska grupacija je u petak iskazala nezadovoljstvo brzinom kojom se odvija privatizacija HŽ-a Cargo. Jedna od stvari koje posebno zanimaju Rumunje su podaci o vlasništvu HŽ-a Cargo nad nekretninama, a zatražili su i razjašnjenje statusa tvrtke Agit u privatizacijskom procesu. Pored toga, sporan im je i način zbrinjavanja viška radnika, kao i sudski procesi u kojima sudjeluje HŽ Cargo.

Rumunji ističu kako nema govora o tome da odustaju od HŽ Carga nego s vladom žele razjasniti što točno kupuju. Tvrtka Ferovia, u sastavu Grampet Grupe, izabrana je na natječaju za prodaju 75 postotnog udjela u HŽ Cargu. Ferovia podsjeća da je hrvatsko željezničko tržište otvoreno i liberalizirano pa Grampet može na njemu raditi i bez kupnje HŽ Carga, ali da je ulazak u HŽ Cargo bitan dio njegove regionalne strategije.

Prema uvjetima natječaja, kupac HŽ Carga mora preuzeti sve obveze i jamstva od oko 800 milijuna kuna i odmah uložiti 30 milijuna eura u program zbrinjavanja radnika od kojih su neki višak, kao i u obnovu voznog parka.

Komentirajte prvi

New Report

Close