Kako bi promovirali korištenje javnog prijevoza, koji u Hrvatskoj koristi svega 12 posto građana, država je omogućila gradskim javno-prijevozničkim poduzećima da besplatno obnove svoje vozne parkove.
Sami biraju brend i vrstu
Naime, radi se o nabavci 140 autobusa za devet gradskih poduzeća vrijednih 300 milijuna kuna, a koji će s 85 posto iznosa biti financirani iz EU fondova, a ostatak novca će izdvojiti resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. U projekt su uključeni gradovi Osijek, Split, Zadar, Sisak, Rijeka, Zagreb, Dubrovnik, Pula i Vinkovci. Jedan od gradova koji su se prvi uključili u projekt je bio Sisak sa svojim komunalnim poduzećem Auto promet Sisak koje očekuje da će dobiti 25 milijuna kuna za 18 novih autobusa. Kako pojašnjava Darko Majić, direktor Autoprometa, radi se o natječaju za autobuse srednje i niže kategorije namijenjene gradskom prijevozu.
“Natječaj, po odobrenoj studiji izvedivosti, provodimo sami i nismo ograničeni u izboru brenda i vrste autobusa. Nekima trebaju veliki zglobni autobusi, a drugima kombi-autobusi tako da je tu teško generalizirati. Uvjet je da autobus ne bude skuplji od 250 tisuća eura te da ima ekološki motor standarda Euro6. Naravno, da bismo uopće sudjelovali u projektu morali smo zadovoljiti neke bazične uvjete poput činjenice da imamo godišnje ukupno više od milijun putnika te isto toliko prijeđenih kilometara. Na visinu potpore je utjecalo i to koliko nam je star vozni park”, ističe Majić. Dodaje da će studija izvedivosti ovih dana biti predana na procjenu u EU mehanizam JASPERS, a ostalo će ovisiti o brzini birokracije. U Sisku očekuju da bi, u idealnim uvjetima, autobusi gradom mogli voziti oko Nove godine.
Na redu vlakovi i autobusi
Osim nabave autobusa, Ministarstvo planira i nabavu novih 12 elektromotornih vlakova te refinanciranje 20 već nabavljenih vlakova za HŽ Putnički prijevoz. Što se pomorskog prijevoza tiče, u tijeku su pripreme za izradu studije razvoja obalnog linijskog pomorskog prometa. Studijom će se, navode u Ministarstvu, stvoriti i uvjeti za modernizaciju flote brodova koji obavljaju uslugu prijevoza u sustavu obalnog linijskog pomorskog prometa. Rezultat svih navedenih ulaganja, kažu u Ministarstvu, trebalo bi biti povećanje konkurentnosti javnog prijevoza.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Super, onda bi mogli smanjiti cijene prijevoza da povečaju iskoristivost…
Ili još bolje, da sredstva koje ekipa iz proracuna dobiva za prijevoz direktno uplate u prijevozničke tvrtke i omoguće free prijevoz svima :)))
Uključite se u raspravu