TOP 505 kompanija
Intervju

‘Gradimo najmoderniji optičku infrastrukturu te 5G mrežu koja će podržati usluge budućnosti’

U nadolazećem desetljeću doživjet ćemo veći tehnološki napredak nego u proteklih 100 godina. Očekuje se daljnja automatizacija procesa i virtualizacija, ali i veliki napredak na području povezivosti.

PD VL native tim
23. rujan 2024. u 22:00
Damir Vrsajković, novi član Uprave Telemacha i Glavni direktor za razvoj proizvoda/Sandra Šimunović/PIXSELL

Tehnologija nije sama sebi svrha i ulaganja u infrastrukturu dobivaju pravi smisao tek onda kad su široko dostupna korisnicima, smatra Damir Vrsajković, novi član Uprave Telemacha i glavni direktor za razvoj proizvoda, s kojim smo razgovarali o planovima na novoj poziciji i trendovima na hiper-kompetitivnom tržištu telekomunikacija.

 U nadolazećem desetljeću doživjet ćemo veći tehnološki napredak nego u proteklih 100 godina, kažu predviđanja konzultanske kuće McKinsey & Company. Očekuje se tako daljnja automatizacija procesa i virtualizacija, ali i veliki napredak na području povezivosti, zbog čega će brze digitalne veze, potpomognute 5G tehnologijom i IoT-om, potaknuti značajne ekonomske aktivnosti. Sve će se više koristiti i hibridne ili multi-cloud platforme za brži pristup podacima i obradu u oblaku, što će pomoći kompanijama da povećaju brzinu i agilnost, smanje složenost i ostvare uštede.

Neizostavna je i uloga umjetne inteligencije, pa se pretpostavlja kako će uskoro AI-generirani govor biti iza više od 50 posto interakcija ljudi s računalima. Sve ovo mora biti povezano i sa snažnim ulaganjima u kibernetičku sigurnost, jer koliko će nam sva tehnologija i njeni alati u budućnosti pomagati, toliko s njom raste i naša ranjivosti, smatra Damir Vrsajković.

U Telemachu se, kaže, pripremaju na sve izazove koje donosi budućnost i zato grade najmoderniju optičku infrastrukturu te 5G koji će, u punom smislu te riječi, podržati usluge budućnosti. Zajednički nazivnik i temelj za realizaciju trendova koji dolaze upravo je telekomunikacijska infrastruktura koja, smatra ovaj stručnjak, mora podržati sve zahtjevnije i osjetljivije usluge i servise koji će se pružati putem mreža.

Kakvi su prvi dojmovi te prvi planovi na novoj poziciji?

Zahvalan sam na ukazanom povjerenju i pozivu da se pridružim Upravi, ali i prilici da dodatno doprinesem razvoju Telemacha. Posebno to znači u kompaniji koja je izazivač na tržištu, koja neprestano pomiče vlastite granice, donosi pozitivne promjene korisnicima i mijenja telekom sektor. Svojim pristupom već smo pokazali kako vrhunska tehnologija može i mora biti dostupna svima, a to ćemo nastaviti pokazivati kroz daljnji razvoj proizvoda i usluga.

Veseli me što ulazim u iznimno stručnu i entuzijastičnu Upravu koja je prepoznala važnost daljnjeg jačanja naše organizacije kroz još snažniji fokus na inovacije. U skladu s time i ova funkcija sa sobom nosi veliku odgovornost, kako prema vlasnicima, tako i prema našim korisnicima. Zajednički sa svojim timom nastavit ćemo raditi na unaprjeđenju postojećih usluga, ali i razvoju inovativnih rješenja, koja će dodatno učvrstiti našu tržišnu poziciju kroz stvaranje dodatne vrijednosti za sve naše korisnike.

U Telemachu nastojimo najmoderniju tehnologiju i vrhunsko korisničko iskustvo učiniti dostupnim svima, neovisno o platežnoj moći//Sandra Šimunović/PIXSELL

U jednom intervjuu rekli ste da Telemach kao digitalna kompanija stvara okruženje u kojem se svaki član tima može osjećati kao dio startupa. Na što ste konkretno mislili i zašto je to važno?

Telemach nije tipična korporacija, više smo kompanija s mindsetom startupa, koji nas usmjerava da zadržimo jednostavnost i agilnost na svim područjima. Upravo je to ono što nas izdvaja od konkurencije. Brzo reagiramo na tržišne promjene, a tome svakako pridonosi i poduzetnički duh koji potičemo među zaposlenicima. Osnažujemo ih da propitkuju ustaljene prakse i generiraju kreativna rješenja, sve kako bismo korisnicima mogli nuditi inovativne usluge koje će im olakšati i unaprijediti svakodnevicu – kod kuće i na radnom mjestu. Naša korporativna kultura oslikava se i na našu ponudu pa su i usluge i paketi koje donosimo jednostavni i transparentni te prate potrebe suvremenog korisnika. U Telemachu nastojimo najmoderniju tehnologiju i vrhunsko korisničko iskustvo učiniti dostupnim svima, neovisno o platežnoj moći.

Godinu dana nakon što je lansiran prvi 5G mobilni uređaj, ‘friško’ ste predstavili novi portfelj uređaja koji se sastoji od Telemach 5G Pro pametnog telefona vrhunskih performansa, pametnog dječjeg sata te bežičnih slušalica. Što vas je motiviralo da proširite liniju svojih proizvoda i po čemu se Telemachovi uređaji razlikuju od sličnih na tržištu?

Zahvaljujući ulaganju sva tri operatora, uključujući Telemach, Hrvatska danas ima jednu od najboljih mobilnih infrastruktura u Europskoj uniji. U skladu s time raste i pokrivenost 5G signalom, no prema izvješću Europske komisije, i dalje je nizak postotak njezina korištenja. Vrhunska tehnologija u koju smo godinama ulagali sada mora u što većoj mjeri zaživjeti i među korisnicima, a preduvjet za to je osigurati pakete koji zadovoljavaju sve korisničke potrebe i omogućiti im 5G uređaje po prihvatljivoj cijeni.

Upravo ovakav pristup zagovaramo u Telemachu. Nakon što smo do sada bili primarno usmjereni na ulaganja u vrhunsku tehnologiju koju smo korisnicima donosili kroz jednostavne i pristupačne pakete, sada je nastavljamo donositi i kroz vrhunske uređaje. Prošle godine predstavili smo prvi Telemachov 5G pametni telefon s ciljem da 5G tehnologiju učinimo što dostupnijom, a ponudu sada dodatno obogaćujemo sa željom da osiguramo zaokruženo vrhunsko korisničko iskustvo. Korisnicima je na raspolaganju novi Telemach 5G Pro telefon koji donosi najbolji omjer cijene i kvalitete te je po mnogočemu usporediv s brendovima višeg cjenovnog ranga, pri čemu od nekih ima i bolje karakteristike.

Novost u ponudi su i pametni sat za djecu s preciznim sustavom pozicioniranja te bežične slušalice vrhunske kvalitete zvuka. Najveća vrijednost ove ponude je činjenica da vrhunska tehnologija sada postaje široko dostupna budući da korisnici više ne trebaju raditi kompromis između vrhunskih performansi i cijene. Donosimo im vrhunsko 5G iskustvo i to po najboljoj cijeni na tržištu.

Hrvatska danas ima jednu od najboljih mobilnih infrastruktura u Europskoj uniji. U skladu s time raste i pokrivenost 5G signalom, no prema izvješću Europske komisije i dalje je nizak postotak njezina korištenja.

Tehnološki napredak izuzetno je brz, a tržište hiper-kompetitivno. Što je po vašem mišljenju ključno kako biste bili konkurentniji na tržištu i na kojim vrijednostima razvijate svoj portfelj?

Snažno smo fokusirani na korisnike te kontinuirano ulažemo dodatne napore kako bi našim uslugama i proizvodima odgovorili na njihove potrebe.

U tom smislu neprestano pratimo i analiziramo tržište kako bismo imali dubinsko razumijevanje potreba korisnika, a stečena znanja primjenjujemo na dizajniranje usluga, unapređenje korisničkog iskustva i izgradnju dugoročnog odnosa koji temeljimo na transparentnosti i povjerenju. S druge strane, uvjereni smo da u današnjim vremenima ubrzanog tehnološkog napretka, vrhunska tehnologija mora biti dostupna po prihvatljivim uvjetima. To je ključna teza na kojoj razvijamo naše poslovanje.

Tehnologija nije sama sebi svrha i naša ulaganja u infrastrukturu dobivaju pravi smisao tek onda kad su široko dostupna korisnicima. Time kao tržišni izazivač mijenjamo cjelokupnu paradigmu telekom industrije i vrhunsku tehnologiju činimo dostupnom svima. Tako smo ovog proljeća predstavili optičke pakete s najnižim cijenama i najvećim, isključivo gigabitnim brzinama, a sličan pristup primijenili smo i na mobilnu 5G mrežu.

Danas je, čini se, ključno zadržati fokus na korisnicima kroz razumijevanje njihovih potreba, praćenje trendova i sl. Što moderan kupac danas traži, odnosno je li robna marka, uistinu, postala manje bitan faktor?

Pametni uređaji postali su neizostavan dio naše svakodnevice i tu korisnici postaju sve više pragmatični. To znači da im marka uređaja već neko vrijeme nije presudna, i da veću važnost daju dostupnosti vrhunskih tehničkih performansi po pristupačnoj cijeni. Potvrđuje to i jedinstveno istraživanje o

preferencijama korisnika prilikom odabira mobilnih uređaja koje je Telemach nedavno predstavio. Prema tom istraživanju, pri odabiru uređaja cijena je važan faktor za nešto više od 50 posto ispitanika, dok je robna marka bitna za svega 32 posto ispitanika. Tehničke karakteristike koje prate sve zahtjevnije potrebe korisnika vodeći su faktor pri odabiru uređaja pa tako kao najvažnije ističu dugotrajnu bateriju i brzo punjenje, a zatim i količinu memorije. Sve ovo prati i naša ponuda koja u potpunosti odgovara na sve korisničke potrebe.

Zanimljivo je da bi više od polovice korisnika kupilo mobilni uređaj proizvođača od kojeg inače ne kupuju, pod uvjetom da je kvalitetan i cjenovno prihvatljiv te da ima karakteristike koje im odgovaraju. Taj trend primijetili smo već prošle godine kada su korisnici jako dobro reagirali na naš prvi 5G pametni telefon.

Kao Izvršni direktor za razvoj proizvoda u protekle ste tri godine, između ostalog, bili zaduženi za vođenje niza mobilnih, fiksnih i ICT usluga poput EON TV platforme, fiksnih i satelitskih EON paketa te Net2Go eSIM platforme. Vaše imenovanje u Upravu Telemacha najavljeno je kao strateški korak prema daljnjem jačanju tvrtke i usmjerenju na inovacije. Razvoj kojih inovacija i digitalnih proizvoda je u planu?

Živimo u razvijenom digitalnom svijetu, gdje tehnologija rapidno mijenja tržišni okoliš, te je inovacija ključ ka uspjehu bilo koje kompanije. To je jedini način da u tržišnoj utakmici izađete kao pobjednik, posebno imajući u vidu da je hrvatsko telekomunikacijsko tržište izrazito konkurentno. Kada pomislimo na inovaciju odmah nam na pamet padnu radikalne inovacije, koje su promijenile svijet u kojem živimo, i to je svakako nešto čemu svaka organizacija mora težiti.

Međutim, osobno vjerujem da kompanije često zaboravljaju da inkrementalne inovacije kad se zbroje, mogu donijeti značajnu kompetitivnu prednost. Stoga, plan nam je i dalje slijediti strategiju koja će na jednostavan način stvarati maksimalnu vrijednost korisnicima svih naših proizvoda i usluga.

Nedavno istraživanje Gartnera pokazalo je kako će pružatelji tehnologije koji mogu kvantificirati pozitivan doprinos svoje ponude ciljevima održivosti kupaca povećati rezultate za 20 posto. Kakva je Telemachova strategija održivosti?

U Telemachu smo predani održivom i odgovornom poslovanju te vjerujemo da je integriranje ESG načela u naše poslovanje ključno, ne samo za zajednicu u kojoj živimo, već i za naš dugoročni uspjeh i rast. Snažno smo usmjereni na očuvanje okoliša. Cjelokupna električna energija koju trošimo dolazi iz obnovljivih izvora, a doprinos u borbi protiv klimatskih promjena donosimo i uz podršku United Grupe koja se pridružila Global Compactu Ujedinjenih naroda te joj je nedavno dodijeljen i Prime status u ISS ESG korporativnom ocjenjivanju.

Grupa se obvezala postići nultu neto emisiju stakleničkih plinova u cijelom lancu vrijednosti do 2040. godine, čime jasno potvrđuje svoju usmjerenost ka održivosti. Iskorištavajući snagu digitalizacije, posebno s mogućnostima koje pruža 5G tehnologija, nastojimo omogućiti i ubrzati veća smanjenja u industriji, osiguravajući snažan zajednički doprinos globalnim naporima u borbi protiv klimatskih promjena.

* Sadržaj omogućio Telemach

New Report

Close