Nove generacije putnika nametnule su nova pravila turističkoj industriji te redefinirale pojam luksuza, prisilivši investitore da se od unificiranog skupog namještaja i zlatnih slavina okrenu autentičnim proizvodima koji odražavaju duh lokalne sredine i mentaliteta te omogućuju udobnost.
Pogotovo u urbanim sredinama, gosti danas traže najbolje izvedenu kombinaciju lifestyle hotela, airbnb-a i zajedničkog ureda u jednoj smještajnoj jedinici. Za investitore to znači da će se u budućnosti sve više okretati ulaganju u lifestyle aparthotele sa specifičnom ponudom, smatra Eric Jafari, glavni direktor britanske SACO Property Grupe te suosnivač Locke hotela. S Jafarijem smo razgovarali nedugo nakon njegova prvog posjeta Zagrebu, na konferenciju Adria Hotel Forum, gdje je sudjelovao na panelu o utjecaju ekonomije dijeljenja na hotelsku industriju.
Za razliku od većine investitora u turizmu u gradovima, vaša tvrtka bavi se iznajmljivanjem stanova? Je li to budućnost razvoja turizma u velikim gradovima?
SACO grupa u vlasništvu Oaktree Capital Management jedan je od najvećih operatora servisiranih apartmana te aparthotela u Ujedinjenom Kraljevstvu, s 1000 smještajnih jedinica koje posluju u UK, te još 1300 jedinica koje planiramo otvoriti diljem Europe u sljedeće tri godine. Radi se o ulaganju od oko 400 milijuna funta u Londonu, Parizu, Dublinu, Cambridgu, Edinburghu i Manchesteru. SACO je jedna od najvećih britanskih i jedna od najbrže rastućih kompanija u Europi, koja od osnivanja 1997. godine posluje s dobitkom.Također, 2015. godine pokrenuli smo jedan od prvih lifestyle aparthotela u Europi pod nazivom Locke.
Po čemu se vaši aparthoteli razlikuju od ostatka hotelske industrije u gradovima? Tko su vaši gosti?
Locke smo kreirali prema potrebama takozvanih modernih urbanih putnika koji demografski spadaju u generacije X – Z. Najčešće se radi poslovnjacima iz kreativne i tehnološke industrije koji ostaju tri i više noći, iako ugošćujemo sve profile turista. Naša istraživanja pokazala su da se ove generacije od prethodnih razlikuju po tome što žele najbolje od onog što im može pružiti apartman s airbnb-a, lifestyle hotel i kreativni ured, ali obično pristaju na manje od toga jer nemaju izbora. Moderni putnik želi prostor, udobnost i samostalnost jednog stana, zajednički prostor (bar, restoran, lobby) u kojem se može doživjeti različita iskustva i povezati se s lokalnim istomišljenicima, kolegama. Tamo očekuju dizajn koji odgovara lokalnom identitetu, dvoranu za vježbanje u kojoj mogu obaviti od intenzivnog treninga do joge, prvoklasnu kavu, organsku lokalnu hranu i svježe cijeđene sokove, otvorenost, evente na kojima mogu upoznati druge goste i lokalce, dobar krevet, i ultrabrzi bežični internet.
Na koji način primjerice Locke aparthoteli odgovaraju tim potrebama?
Svaki Locke dizajnirali smo tako da odražava grad u kojem se nalazi, svaka jedinica izgleda kao stan s odvojenom spavaonicom, a za razliku od većine hotela koji u središte stavljaju krevet, u našim stanovima život se odvija oko garnitura za sjedenje koje pozivaju na druženje. Imamo potpuno opremljene kuhinje, brzi internet i smart TV, mogućnost prilagodbe tvrdoće madraca za one koji dulje ostaju, radni prostor. Imamo domaćine koji su kombinacija conciergea i recepcionera i imaju široko znanje o lokalnoj zajednici, sadržajima i događanjima. Imamo tjedna događanja, poput kušanja gina, DJ radionica, joge, radionica kuhanja kave, tečajeve fotografije…Locke ima svoju kuharicu s receptom mjeseca, vlastite kozmetičke proizvode bez parabena i silikona. Imamo vrhunske aparate za kavu za "fanatike", vrhunsku opremu u teretanama, prostore za meditaciju.
Hoće li se investitori u turizmu u gradovima okrenuti radije lifestyle aparthotelima nego do sad hotelima s pet zvjezdica?
Činjenica je da i na američkom i europskom tržištu vlada snažna potražnja za lifesyle hotelima i aparthotelima, zbog čega se sve više ulaže u njihov razvoj. Kad su u pitanju zvjezdice, iako postoje manje ili više luksuzni koncepti lifestyle hotela, njihov koncept ne može se svoditi na tradicionalnu hotelsku kategorizaciju. Primjerice, jedan lifestyle hotel od 3+ zvjezdica u Berlinu postiže višu cijenu noćenja od mnogih hotela s pet zvjezdica u tom gradu. Stvar je u tome što se moderni gosti manje zamaraju time ima li hotel bazen, spa i skupi restoran, i znatno više ga zanimaju elementi koje tradicionalna kategorizacija uopće ne uzima u obzir. Isto je s ulaganjem. Kad je otvoren prvi Ace Hotel Shoredich, imao je tri zvjezdice, no Starwood Capital morao je dosta uložiti da bi Crowne Plaza Shoreditch od četiri zvjezdice pretvorio u Ace Hotel, da bi u samo dvije godine udvostručili prihod.
Gdje ste odsjeli u Zagrebu i kako vam se svidio hotel?
Odsjeo sam u Sheratonu. Iskreno, usluga je bila dobra no sam hotel mi je dosadan i nedostaje mu karakter.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu