Koči li HEP liberalizaciju domaćeg tržišta električne energije? Takve optužbe nedavno je u intervjuu za Poslovni dnevnik iznio Robert Golob, čelni čovjek GEN-I-ja, slovenskog alternativnog opskrbljivača struje. Na reakciju nije trebalo dugo čekati. Ljiljana Čule, direktorica HEP-Operatora distributivnog sustava, odgovara na Golobljeve optužbe, te ukazuje na nelogičnosti i netočnosti u tvrdnjama šefa slovenske tvrtke.
Provodi li HEP "smišljenu strategiju usporavanja prelaska korisnika alternativnim opskrbljivačima", kako tvrdi šef slovenske tvrtke GEN-I Robert Golob?
Neugodno smo iznenađeni, pa i zaprepašteni takvim optužbama. Iz njih se mogu izvući tek dva zaključka. Ili tvrtka GEN-I, njen menadžment i pravna služba uopće nisu proučili i ne poznaju regulatorni okvir koji uređuje tržište električne energije u Hrvatskoj ili pak poznaju važeće propise, pa svejedno kao dio vlastite poslovne strategije, svjesno napadaju HEP služeći se neistinama. Bez obzira koji od tih zaključaka bio točan, on sigurno nije pokazatelj poslovnosti, niti poslovne etike koju GEN-I želi poručiti svojim postojećim i potencijalnim korisnicima.
No, činjenica je da postoje ozbiljni problemi pri migraciji potrošača?
S određenim poteškoćama suočeni su svi sudionici tržišta, no ona su posljedica nedovoljno propisanih procedura, a ne ponašanja HEP-a. Iz GEN-I-ja nas, primjerice, u maniri teorije zavjere optužuju da smo u okviru smišljene strategije opstrukcije tržišta uveli rokove u kojima moraju dostaviti zahtjev za promjenu opskbljivača. Ipak, ti rokovi propisani su člankom 45. Općih uvjeta za opskerbu električnom energijom – dokumenta koji je donijela Vlada, a ne HEP. Istovjetan rok utvrđen je i novim Zakonom o tržištu električne energije, a prenesen iz odgovarajuće europske direktive pa ispada da predsjednik tvrtke GEN-I stvara pritisak na HEP ODS da krši hrvatske državne propise.
Što je s građanima koji ne mogu promijeniti opskrbljivača jer njihov OIB nije uveden u HEP-ove baze podataka?
Obveza o dostavi OIB-a nije HEP-ova novina ili izmišljotina. Nužnost dostave OIB-a pri promjeni opskrbljivača također proizlazi iz državnih propisa. Upotpunjavanje osobnih podataka prije svega je u interesu kupaca i zaštite njihovih potrošačkih prava, što je sad posebno vidljivo kod postupka promjene opskrbljivača. HEP je taj proces pokrenuo odavno, no – treba se i toga prisjetiti – kad smo svojedobno zamolili svoje kupce da dostave OIB te provjere i potvrde svoje podatke u vezi s obračunskim mjernim mjestom bili smo izloženi brojnim napadima u javnosti.
HEP možda nije odgovoran za probleme, ali oni ipak postoje. Kad će biti otklonjeni?
Problemi će se riješiti donošenjem Pravila o promjeni opskrbljivača – podzakonskim aktom za koji je nadležna Hrvatska energetska regulatorna agencija. Ipak, HEP ODS je upravo zbog brige za krajnje kupce, potaknuo donošenje privremenog postupka promjene opskrbljivača za kupce kategorije kućanstvo, koji bi trebao riješiti veći dio poteškoća do donošenja konačnih Pravila. S tom našom inicijativom su upoznati i u GEN-I-ju, ali to javno ne pominju. Nedavno smo i održali sastanak, na kojem smo u dobroj vjeri – razmatrali sva otvorena pitanja i probleme vezano za proces promjene opskrbljivača i dapače postigli dogovor oko daljnjeg postupanja A onda je uslijedio intervju gospodina Goloba…
Kako to tumačite?
Smatram da ovakav medijski istup proizlazi iz nestrpljenja tvrtke GEN-I da iskoristi trenutne okolnosti niskih nabavnih cijena električne energije na europskim tržištima i još neriješenog zahtjeva HEP-a za smanjenjem iznosa tarifnih stavki za proizvodnju električne energije. To je legitimno, ali je dvolično da se takav lov na što veću zaradu predstavlja kao briga za prava i dobrobit kupaca, kao što to čini gospodin Golob. Znači li ovakav istup da GEN-I ne namjerava u Hrvatskoj nastupati iskreno, otvoreno i s poštovanjem, vjerujući da će mu baš suprotan pristup donijeti uspjeh na tržištu? Zbog svih sudionika na hrvatskom tržištu električne energije, nadam se kako tomu nije tako.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ma žalosno je tj protuzakonito da državno društvo onemogućava ostvarenje naših ustavnih prava SLOBODAN ODABIR OPSKRBLJIVAČA energijom. E sad ova ljepo sređena srednjovječna i dobro održavana dama iz HEP a samo grčevito brani svoje torbice, cipelice, dnevnice, sluzbeni auto i naravno ogromnu korist koju izvlače svi oni jer mi moramo plačat skupu struju. A kako smo mi hrvati licemjerne kukavice i oni to samo dobro koriste kroz lazi kao drzava je propisala ! Nezna ova jadna birokratska sefica da su druge drzavne firme same azurirale podatke tj radile svoj posao a ne kao ovi u HEP u koji niš ne rade. Mozda da provjeri u nabavi koliko je miljona Eur a ulozeno u informatiku kao da su svemirska postaja – i opet nista, sramota !
HEP je oličenje manipulacije, tako su uvijek radili, ne znaju drukčije. Neka se smao pogleda HE Ombla pa i Lešće…
ima jedan video: “He Lešće – Hrvatska sramota”, samo guglajte
Možda i jesu kenjatori, ali što je onda HEP? Sad i sami priznaju da je struja jeftina, što ne snize cijene? Aha, nebi onda mogli trošiti nemilice na bonuse i to u tvrtki živi od monopola. Hep se dolaskom konkurencije polako ali sigurno, ako ne smanji broj zaposlenih i troškove (plaće. bonuse, kojekakve benefite, bonuse upravi itd.), blizi provaliji. Treba odrezati jednom i to pošteno, to je jedini način, sve ostalo je …..
Koji su kenjatori ovi slovenci. Dođu u Hrvatsku, ne poznaju naše zakone, niti procedure, obećaju brda i doline, 30% 40%, 50% ali to nije tako….
Uključite se u raspravu