Protekla godina, unatoč izazovima koji su pratili mljekarski sektor, predstavlja istovremeno i razdoblje dobrih trendova, inovacija, stabilnosti i posvećenosti kvaliteti. Ključni pokazatelji, poput prodajnih volumena naših vodećih brendova Dukat, President i Galbani, ukazuju da kraju privodimo uspješnu poslovnu godinu.
Posebno se ponosimo naporima uloženima u stabilizaciju proizvodnje mlijeka na našem otkupnom području. Mjera subvencionirane kupnje junica, koju smo uveli za farmere, već je donijela vidljive rezultate. Također, naš novi edukacijsko-razvojni projekt “Mliječna akademija” dodatno osnažuje znanja i vještine farmera.
Naša prisutnost na globalnom tržištu nastavlja rasti. S proizvodima dostupnim u više od 60 zemalja na pet kontinenata, Dukat postavlja standarde u inovativnosti i kvaliteti. Izvoz bilježi kontinuirani rast, a za 2025. predviđamo povećanje od 7%. Osnaživanje zaposlenika ostaje jedan od temelja strategije. U posljednje četiri godine uložili smo 15 milijuna eura u povećanje primanja.
Inflatorni pritisci, zamrznute cijene mlijeka, goude i jogurta, klimatske promjene i migracijski trendovi značajni su izazovi. Ipak, vjerujem da uz kontinuirane napore i dijalog u mljekarskom sektoru ali i šire, možemo graditi održivo i stabilno poslovanje.
Nadalje, visoka stopa PDV-a na prehrambene proizvode predstavlja izazov koji zasigurno utječe na potrošnju mliječnih proizvoda. Hrvatski građani konzumiraju značajno manje nutritivno vrijednih proizvoda poput primjerice fermentiranih mliječnih proizvoda i sireva u usporedbi s EU prosjekom, a porezne prilagodbe mogle bi pozitivno utjecati i na navike i kvalitetu prehrane.
Održivi razvoj ostaje u središtu naše strategije. Smanjenje uporabe plastike, prelazak na reciklirane materijale, ulaganja u obnovljive izvore energije, povećanje energetske učinkovitosti i smanjenje ugljičnog otiska prioriteti su kojima se posvećujemo. Godina pred nama donosi nove izazove, ali i prilike. Dukat ostaje usmjeren na inovacije, izvoz, održivost i zadovoljstvo zaposlenika.