Poslovna 2022.
Veljko Ostojić

Glad za radnicima 2021. nam je ‘pojela’ 100 milijuna eura. Moramo to riješiti!

Glad za radnicima 2021. nam je ‘pojela’ 100 mil. eura. Moramo to riješiti!

Veljko Ostojić
13. prosinac 2021. u 09:00
Foto: S. Strukić/PIXSELL

Hrvatski turizam drugu je godinu zaredom pokazao da može napraviti izvanredan rezultat u kriznim uvjetima. Pokazali smo da kvalitetnom koordinacijom turističkog sektora, Vlade, sustava stožera civilne zaštite i javno zdravstvenog sustava možemo napraviti optimalni rezultat u “neturističkim” uvjetima pripreme i realizacije turističke godine.

No, moramo biti svjesni realnog stanja u turizmu, sektoru koji čini 20 posto BDP-a i koji je podnio značajne gubitke zbog Covida. Djelatnosti koje se ubrajaju u turizam zabilježile su 2020. neto operativni gubitak u visini 3,4 milijardi kuna. Taj gubitak ne može nadoknaditi jedna dobra sezona. Dodatno, sljedeće godine moramo očekivati jačanje konkurencije na Mediteranu.

Ograničenja putovanja sve je manje, a mediteranska konkurencija se nakon dvije slabe godine svim silama želi vratiti na velika vrata. Zbog toga domaći turizam u pripremi sljedeće sezone ne može ostati u statusu quo. Moramo ubrzano rješavati ključne prepreke konkurentnosti i dodatno poticati investicije u turizam.

Prvi je izazov koji moramo riješiti, kako bismo uopće mogli imati uspješnu turističku sezonu, limitirano tržište rada, odnosno pronalaženje radne snage. Rezultati ankete među članovima HUT-a, najvećim turističkim kompanijama sa 16.000 zaposlenih, pokazali su da je nedostatak radne snage najveći problem.

Simulirajući nalaze ankete na ukupni turizam, procijenili smo da već ove sezone zbog nedovoljnog broja radnika nije uprihodovano oko 100 milijuna eura. Taj gubitak za turizam mogao bi sljedeće godine biti i puno veći.

Zbog toga smo u HUT-u, s HUP-om i UPUHH-om, razradili prijedlog mjera koje bi omogućile s jedne strane bolje korištenje potencijala koji postoji na domaćem tržištu rada, kroz mjere za studente, umirovljenike i za zadržavanje sezonskih radnika, a s druge tražimo efikasniji administrativni okvir za uvoz radne snage koji trenutno nije prilagođen potrebama gospodarstva.

Moramo konačno napraviti poticajni okvir za investiranje u turizmu, jer jedino tako možemo jačati konkurentnost i parirati jakoj me konkurenciji. Nemamo vremena za gubljenje, pripreme za sljedeću sezonu događaju se – sada.

Veljko Ostojić, predsjednik Hrvatske udruge turizma

New Report

Close