Gastronomadi sudjelovali su na projektima brendiranja istarskog maslinovog ulja, eko-janjetine, spašavanja soparnika, ali i gurmansko-turističke promocije hrvatske gastronomije u svijetu. Tako su i prije par godina izašli na naslovnici New York Timesa gdje su ih opisali kao potpune ekscentrike zaluđene kultom mesa, a s druge strane prezentirali su potpuno nevjerojatne tehnike kuhanja s duhanom – i završili na Kubi.
Stoga i ne treba čuditi da su tijekom ovih godina postali jedno od mjesta koja ugostitelji kontaktiraju u potrazi za dobrim kuharima, pizajolima, konobarima, sommelierima.
U toj priči koja se ponavlja svakodnevno, rodila im se ideja da zašto ne bi napravili strukovni portal koji će pomoći pri zapošljavanju unutar branše ugostiteljstva – gastroposao.eu.
Prema njihovim riječima, njihova je posebnost upravo u specijalizaciji. Na tržištu postoji pregršt općih portala za zapošljavanje gdje se kandidat koji traži posao upravo utopi u mnoštvu tražitelja poslova, ali ističu da je dodatni problem i u tome da su pitanja koja kandidati trebaju ispunjavati promašena.
Primjerice, kod znanja rada na računalu, uobičajene vještine koje kandidat može zaokružiti ili odabrati se odnose na znanje rada u programima za obradu teksta, proračunske tablice, rada u photoshopu ili čak do razine znanja programiranja ili izrade HTML stranica. Jednom vlasniku restorana te informacije nisu uopće zanimljive – njega zanima zna li konobar raditi na kasi, zatvarati i otvarati smjenu, voditi skladišno poslovanje objekta, a kuhar bi trebao znati ispunjavati recepture i normative, te razduživati potrošeni materijal (brašno, meso, sol,…) – Upravo su tako i pristupili kandidatima koji traže posao, te prilagodili online životopise sektoru ugostiteljstva – te izbacili suhoparne opće „HR“ upitnike.
Današnji gastroposao.eu je realiziran i strateški se postavlja kao centralno i meritorno mjesto za pomoć pri zapošljavanju kuhara, konobara i drugog osoblja u ugostiteljstvu. Portal je orijentiran direktno na te struke koje godinama trpe sustavnu nebrigu, iako su s druge strane ključni faktori najvažnije i najpropulzivnije privredne grane u Hrvatskoj – turizma. Obraćajući se i posloprimcima i poslodavcima kroz pažljivo osmišljen sustav krajnji mu je cilj pojednostavljenje ponude i potražnje radne snage, uz niz strukovnih filtera znanja, iskustva.
Zoran Šimunić, voditelj projekta, istaknuo je da oko 25% tržišta rada pokriva sektor ugostiteljstva, a sezonska fluktuacija radne snage se obuhvaća prosječno oko 90.000 osoba.
"Gastroposao.eu nije još jedan portal za zapošljavanje općeg tipa, npr. mnogi kuhari su po formalnom obrazovanju sasvim nešto drugo i njihova kompetencija na općim portalima je teško prepoznatljiva. Stoga smo uveli razne inovacije poput verifikacije sposobnosti, e-learninga na daljinu te call centra na koji će se javljati stručnjaci iz gastronomije, a ne savjetnici općeg znanja", objasnio je Šimunić.
Internetski portal – gastroposao.eu obraća se posloprimcima i poslodavcima (ugostiteljima svih oblika kao i hotelskim kućama).
Svaki posloprimac može jednostavnim potezima potpuno besplatno objaviti svoje podatke, ali i svoj životopis – dok će poslodavci isto mogu uz članarinu za pristup bazi podataka čitati i direktno komunicirati s kandidatima za zapošljavanje.
Uostalom provjerite sami kako to izgleda na njihovim stranicama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu