Već je dobro poznato kako je poduzetništvo u Hrvatskoj područje nebrojenih frustracija i nelogičnosti, u koje mnogi ne ulaze prvenstveno radi straha.
Ipak, nailazimo na pozitivne priče koje barem nakratko daju nadu u bolje sutra. Jedna od njih je zagrebačka tvrtka Kutil d.o.o. koja proizvodi voćne Jaffa sokove, kreativna Frappe Cappuccina i neobične likere u čokanjima.
Posluju od 1997. godine, a do sada su se uspješno suprotstavili brojnim izazovima. Jedan od većih nastupio je nakon dolaska velikih trgovačkih lanaca na hrvatsko tržište.
„Oko 12 godina smo proizvodili sokove za maloprodaju, koja je gotovo uništena nakon dolaska velikih centara. Tada smo shvatili da za opstanak moramo nešto mijenjati te smo se okrenuli ponudama za hotele, a danas proizvodimo sokove, likere i cappuccina u jednokratnim inovativnim pakiranjima, najčešće za ugostiteljske objekte“, otkriva Igor Kutil, direktor tvrtke, koji poručuje kako izazove treba iskoristiti da bi potaknuli na poboljšanje i rast.
„Mi smo znali da imamo odlične napitke, te smo tražili recept kako da oni dođu do novih klijenata“, kazao je Kutil dodavši kako su kreativna pakiranja svakako pobudila znatiželju kod ugostitelja.
Sokovi od bazge, lavande ili ruže interesantni su mnogima, frappe je svojim kremastim okusom postao dostojna alternativa kavama, a likeri u čokanjima jednokratna doza opuštanja.
„Pretpostavlja se da gosti kafića uvijek žele isti proizvod na svojim stolovima, najčešće kavu ili pivo, no pokazalo se da mnogi žele probati nešto novo, posebno ako nešto slično do sada nisu iskusili“, objašnjava Kutil.
Osim kreativnih ambalaža, ugostiteljima je primamljiva i veleprodajna cijena proizvoda od 2,50 s PDV-om kn po soku ili 5 kn za liker u čokanju.
Lokalni proizvodi za domaće ljude
Za sada surađuju s 850 ugostiteljskih objekata u Hrvatskoj i dva inozemna partnera za distribuciju, te su u potrazi za novima.
„Važno je da se prema klijetima odnosimo iskreno i s poštovanjem. Nije nam cilj prodati proizvod na temelju polovičnih i uljepšanih informacija, već zbog naših realnih činjenica i prednosti. Na taj način želimo stvoriti kvalitetan odnos s klijentima, koji će uvijek dobiti proizvod kakvog su željeli i očekivali", napominje direktor.
Njihovim klijentima su posebno zanimljivi likeri u originalnom pakiranju, tzv. likeri čokanj. Osim za privatne svrhe, često ih žele radi promotivnih i poslovnih poklona, te raznih svečanosti.
„Naši su suradnici zadovoljni, što dokazuje naš višegodišnji opstanak na tržištu. No redovito radimo na istraživanju novih prilika i tržišta, pa su nam sljedeći ciljevi širenje na cijelu Hrvatsku, ali i na europske zemlje poput Austrije i Njemačke“, naglašava Igor.
Poduzetništvo i proizvodnja u Hrvatskoj sigurno su izazov, te se s tim svi slažu. No da bi situacija promijenila, potrebne su sveobuhvatne reforme, ali i promjena ponašanja svakog građanina.
„Cijene proizvodnje i raznih davanja moraju se smanjiti kako bi se našim ljudima osigurao jeftiniji lokalni proizvod. Kupuju se nekvalitetni proizvodi, a istovremeno domaći poljoprivrednici i proizvođači bacaju svoj trud“, upozorava Kutil napominjući kako takav začaran krug netko mora prelomiti.
Usprkos tome, mali, ali efikasan tim u ovoj tvrtki nastavlja raditi ono što najbolje znaju – proizvoditi sokove i likere koji nastaju iz domaćeg voća i povrća uz netaknutu i čistu prirodu, te su dokaz najbolje kvalitete.
„Iako se kod nas stvara dojam da je poduzetništvo teško i gotovo neostvarivo, svakog dana se borimo i dokazujemo kako se može uspjeti. Ključan je kvalitetan proizvod oko kojeg se gradi ostalo, a kupci to prepoznaju" zaključuje Kutil.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu