FOTO: ‘U zemljama koje su nam važne moramo istražiti koje su asocijacije na Hrvatsku’

Autor: Večernji list , 29. svibanj 2017. u 22:00
Foto: Marko Prpić / Pixsell

Ne smijemo dopustiti da nam susjedne države kroje imidž, smatra predsjednica Grabar-Kitarović.

Na konferenciji Večernjeg lista Hrvatska kakvu trebamo jučer je u prvom planu bilo brendiranje i pozicioniranje Hrvatske u svijetu, kroz novu vanjsku politiku, prepoznatljivost proizvoda u svijetu, te kulturu i baštinu.

Predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović naglasila je da imidž Hrvatske može utjecati i na njenu sigurnost i demografske potencijale, te ocijenila da brendiranje pretpostavlja definiranje sveobuhvatne strategije, u što su uključeni svi akteri državne vlasti, ali i nevladin sektor, agencije kulturnog, sportskog i drugog sektora. “Može se zaključiti da se nacionalna reputacija ne može konstruirati, ona se mora zaslužiti. Prvo što se čuje kada se spomene Hrvatska su prekrasna zemlja, Dubrovnik, sportaši, Davor Šuker, Cro Cop, Janica Kostelić… S druge strane nismo dovoljno učinili da promoviramo Hrvatsku kao državu inovacija”, smatra predsjedica i dodaje da je prva riječ koja se čuje kad se spomene politika – Balkan.

“Moramo napraviti istraživanja u zemljama koje su nam važne i testirati koje su to asocijacije na Hrvatsku, koje su to predrasude, i na osnovi toga definirati strategiju”, rekla je Grabar-Kitarović. Ističe i da moramo mijenjati mentalitet, jer smo jako otporni prema promjenama. “Ne smijemo dopuštati da nam susjedne zemlje stvaraju imidž”, poručila je Grabar-Kitarović.

Glavni urednik Večernjeg lista Dražen Klarić ponovio je da je konferencija okupila različite ljude koji imaju što reći, a kojima je cilj bolja i uspješnija Hrvatska. “Političari moraju donijeti odluku, a mi ponuditi stručna rješenja o tome kako uspješno brendirati Hrvatsku”, kazao je Klarić.

Božo Skoko s Fakulteta političkih znanosti naglasio je da moramo razbiti kompleks da smo mala država. Dobar brend, smatra, imaju države koje su kreativnije i inovativnije, novac nije nužno bitan. “Hrvatska je europski turistički brend. Možemo biti zadovoljni, ali i žalosni što nas se percipira samo kroz prirodne ljepote”, moramo mnogo više educirati sami sebe o svojim potencijalima”, misli Skoko.

“Nemamo jedinstvenu instituciju koja bi upravljala svim segmentima komunikacije. Naši aduti koje nam pripisuju strane institucije su prirodne ljepote, kulturna baština i tradicija, specifičan način života i bogata gastronomija, sportski uspjesi”, zaključio je Skoko. Među proizvodima s globalnim ugledom, sudionici rasprave su naveli Podravkinu Vegetu, kravatu, a veleposlanik u Maroku Zvonimir Frka Petešić upozorio da nedovoljno radimo na tome da znanstvenika Nikolu Teslu prikažemo kao hrvatskoga sina. Ministar turizma Gari Cappelli smatra da moramo definirati što želimo s turizmom, a predsjednik HGK Luka Burilović da je posebno važna akcija Kupujmo hrvatsko, te da sad potrošači uz ljepotu zemlje žele da se uz to veže i kvaliteta.      

Komentirajte prvi

New Report

Close