Poduzetnici su se u Jastrebarskom imali priliku educirati o mogućnostima HBOR-ovog kreditiranja, kako što lakše napisati kreditni zahtjev, kako do EU novca za regionalni razvoj, kako koristiti cloud usluge i kako se oglašavati u današnje vrijeme krize na internetu. Također čuli su kako im NLP može pomoći u poslovanju, kako uštedjeti na računima za struju, kako pravilo upravljati troškovima te kako im osiguranje i faktoring mogu olakšati poslovanje.
Marko Sever iz OPG-a Sever ispričao poduzetnicima je svoje iskustvo kako EU fondovi mogu pomoći u razvoju obiteljskog gospodarstva. ˝ Veliki fokus sada imamo na Ruralni razvoj gdje planiramo u narednih pet godina udvostručiti našu proizvodnju te automatizirati našu preradu povrća i voća. Ideja nam je uz povećanje plastenika poboljšati tehnološke kapacitete naše proizvodnje i održati kvalitetu proizvoda na najvišoj razini. Ostalim vlasnicima OPG-a bih poručio da budu ustrajni i da imaju viziju koju će svakodnevno gurati kako bi im posao još više procvao˝, kaže Marko Sever.
Mladen Meter je poduzetnicima pojasnio da kontroling zapravo predstavlja ekonomsku savjest poduzeća, pomaže unaprjeđenju postojećeg poslovanja, omogućava lakše postizanje organizacijskih i pojedinačnih ciljeva te u konačnici stvaranju dodane vrijednosti za vlasnike kapitala. Kako kaže, nije problem tvrtku napraviti profitabilnom ili profitabilnijom, nego je izazov da poslovni model bude dugoročno održiv, a istovremeno fleksibilan i otvoren za nove stvari.
˝Da bi se uspješno upravljalo troškovima potrebno je imati transparentne, kvalitetne i pravovremene podatke o troškovima prema različitim dimenzijama/pogledima. To se osigurava suradnjom menadžmenta, zaposlenika, kontrolinga i računovodstva. Nakon toga se može razgovarati o tome koji su troškovi nužni za poslovanje poduzeća, a koji su bespotrebni, kao i o optimalnom odnosu između troškova i razine poslovnih aktivnosti. Na kraju, savjeti kontrolinga te odlučnost menadžmenta i zaposlenika za provedbu potrebnih aktivnosti je ključna za optimizaciju troškova poslovanja poduzeća˝, kaže Mladen Meter.
Neurolingvističko programiranje, ili skraćeno NLP, jest pravac koji istražuje vezu između naših misli i načina na koji komuniciramo te njihovog utjecaja na naše emocije i ponašanje.Dunja Vuković koja je održala edukaciju o tome kako vam NLP može pomoći na putu do uspjeha tvrdi da u praksi, ovaj pravac poduzetnicima nudi učinkovite tehnike i alate za uspješniju komunikaciju, poticanje vlastite motivacije, kao i motivacije zaposlenika te općenito razvoja liderskog stava usmjerenog na rješenje.
˝NLP alati pomažu im shvatiti kako oni, kao i ljudi oko njih, funkcioniraju i razmišljaju kako bi mogli na pravi način uskladiti međusobna očekivanja i usmjeriti se na postizanje rješenja. Dodatno, NLP kod poduzetnika potiče i razvoj samopouzdanog stava, usmjerenog na postizanje izvrsnosti u svim područjima života˝, kaže Dunja Vuković iz Ramira.
Također, tvrdi Vuković da rukovoditelji zaista imaju ključnu ulogu u ostvarenju ciljeva tima i temelj su dobrog poslovanja bilo koje kompanije. Ako je rukovoditelj kvalitetan, kaže Vuković, on tada prenosi viziju tvrtke, kvalitetno komunicira te motivira ljude ukazujući im na smisao njihovog posla, a uza sve navedeno i organizira poslovanje te aktivno prati ostvarenje ciljeva – onda zauzvrat najčešće dobiva motivirane zaposlenike koji učinkovito obavljaju svoj posao.
Kako osiguranje može biti pametna investicija u poslovanju poduzetnicima je ispričao Tomislav Meštrović iz Croatia osiguranja. ˝Ono što je važno našim poduzetnicima i obrtnicima je da prepoznaju svoje potrebe u kontekstu osiguranja, da prepoznaju vrste osiguranja i rizike koji prijeti njihovom poslovanju te pravovremeno osigurati miran san. Mi kao najveća i najstarija osiguravajuća kuća smo prilagodili produkte klijentima. Baš zato smo i kreirali obrtnički i poduzetnički paket koji su osmišljeni na način da se prilagođavaju svakom poduzetnika smo i mi samo kroz taj pristup naučili puno, a to znanje i iskustvo želimo prenijeti i ostalim poduzetnicima˝, kaže Tomislav Meštrović.
Krešimir Koružnjak pojasnio je poduzetnicima razliku Facebook i Google oglašavanja. Kako kaže, Facebook je društvena mreža i tu je najbitnije potaknuti interakciju s ciljanom publikom jer je cilj povećati doseg objava lajkanjem, komentiranjem i dijeljenjem objava. Google kao platforma za oglašavanje ima znatno veći doseg. Google AdWords program oglašavanja na Google i Google partnerskoj mreži daje čitav spektar mogućnosti ciljanja publike, alata za mjerenje i analizu uspješnosti te optimizaciju kampanja. ˝Najbolje rezultate postići ćemo kombiniranjem obje platforme. Prilikom izrade online kampanja potrebno je obratiti posebnu pozornost na određivanje naše ciljane publike. Kvalitetnom segmentacijom naše publike lakše ćemo iskoristiti sve mogućnosti ciljanja koje su nam na raspolaganju unutar alata programa za online oglašavanje. Segmentacija je bitna i kod kreiranja poruka koje želimo komunicirati
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu