U obnovljenoj Kranjčevićevoj vrijede nova pravila koja se odnose na vozače automobila i bicikliste.
Na cesti je iscrtana potpuno nova regulacija: za bicikliste ja sada posebno označen prostor ispred semafora, na koji se ne smije automobilom.
Nova regulacija omogućava biciklistima jednako kretanje kolnikom kao i vozačima automobila. Osim toga na cesti je napisala i preporučena brzina vožnje, koja iznosi 30 kilometara na sat.
Sindikat biciklista na svojoj Facebook stranici objavio je nova pravila kretanja po Kranjčevićevoj ulici:
"U petak 4. kolovoza u promet je puštena rekonstruirana Kranjčevićeva ulica s novom signalizacijom koju u upotrebu uvodi aktualni Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi.
U europskim gradovima takva signalizacija postoji već 20-tak godina.
Zaustavna površina za bicikliste ispred semaforiziranih križanja (engl. bike box) i oznaka za zajedničko prometovanje biciklista i motornih vozila na kolniku (engl. sharrow), novosti su koje će omogućiti ravnopravniju upotrebu prometnica svim prometnim skupinama.
Nakon Gajeve ulice, ovo je drugi primjer uvođenja nove signalizacije čime će se, nadamo se, zaustaviti dosadašnja praksa "planiranja" biciklističke infrastrukture isključivo iscrtavanjem bijelih crta posred nogostupa i oduzimanjem prostora pješacima.
Zagrebačka nova signalizacija nažalost prolazi fazu „dječjih bolesti“ jer niti postoji biciklistička staza ili traka koja bi, sukladno Pravilniku, vodila do bike box-ova, niti ima smisla da u njemu postoji središnja razdjelna crta koja zabranjuje prelazak u susjednu traku. Na sve navedeno smo upozorili nadležne.
Podsjećamo, svaka cesta bez odvojene bic. staze ili posebnog znaka zabrane podrazumijeva kretanje bicikla kolnikom. Strelica za dijeljenje prometne trake nije nikakva zakonska promjena stanja, nego samo podsjetnik na punopravno kretanje bicikala cestom.
Naglašavamo vozačima bicikala da ne smetaju pješacima na nogostupima, molimo vozače ostalih vozila da ne maltretiraju bicikliste na cesti, apeliramo da gradske vlasti izgrade odvojenu infrastrukturu duž avenija gdje mješovito kretanje nije dobro i sigurno, i policiju da sve navedeno ubrza sukladno svojim ovlastima."
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uhljebi lopovi neradnici jeb..vjetri
Mi to placamo
Dati dozivotnu zabranu rada i ikakva primanja SVIMA
Ulica skoro pa i nema drvored?! Kakva je to obnova?!?!
Nakon 4 mjeseca bilo je i vrijeme
koji iebeni sindikat biciklista? u čije ime oni govore? ja imam bicikl i u moje ime ne govore sigurno
Uključite se u raspravu