Novi elektromotorni vlak za gradsko-prigradski prijevoz na području Rijeke, kojeg je proizveo Končar – Električna vozila, u petak je svečano pušten u promet, a prometovat će na liniji od Rijeke do Permana i od Rijeke do Ogulina.
Novi vlak postiže brzinu od 160 kilometara na sat, ima kapacitet od 133 sjedeća i 372 stajaća mjesta, vozit će od Rijeke do Permana od ponedjeljka do petka, a tijekom vikenda između Rijeke i Ogulina.
Opremljen je rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, a cijeli putnički prostor je pod videonadzorom. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu.
Očekuje se da će, uz unaprjeđenje kvalitete usluge, uvođenje u promet novoga elektromotornog vlaka rezultirati manjim operativnim troškovima i smanjenjem onečišćenja okoliša.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izrazio je zadovoljstvo što je nazočan isporuci prvoga od 33 nova vlaka koja je HŽ Putnički prijevoz ugovorio i čija bi isporuka trebala završiti do kraja 2023.
Svaki vlak vrijedan je oko 5,5 milijuna eura, a ukupna vrijednost nabavke svih 33 vlaka je oko 1,3 milijardu kuna. Iz EU sredstava se financira 21 vlak, a ostatak uz pomoć EUROFIMA-e i IBRD-a.
Butković je rekao da su pokrenute investicije u željezničku infrastrukturu, budući je autocestovna infrastruktura uglavnom izgrađena.
“Najveće zračne luke Zagreb, Dubrovnik i Split smo uglavnom obnovili i izgradili te slijedi snažno ulaganje u željezničku infrastrukturu, nove pruge i dionice, nabavku novih vlakova, kako bi taj sustav bio moderan i održiv, što u ovom trenutku nije,” rekao je.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao je da linija od Rijeke do Permana postoji od 2018., a sufinanciraju je i lokalne vlasti, kako bi se potaknulo putovanje na toj liniji i smanjilo korištenje osobnih automobila.
Predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila Josip Ninić kazao je da će HŽ Putničkom projevozu do 2023. biti isporučena 33 vlaka, od kojih će 17 biti za gradski i prigradski promet te 16 za regionalni promet.
Riječ je o domaćem proizvodu i ponosni smo na njega, naveo je i naglasio da se radi i na razvoju novih proizvoda, odnosno hibridnih, elektrobaterijskih i baterijskih vlakova, ekološki prihvatljivih, koja će povećati kvalitetu prijevoza.
Do sada je Končar isporučio HŽ Putničkom prijevozu, kroz više ugovora, 28 vlakova. Prototipi vlakova su isporučeni još 2011., a 2014. su potpisani ugovori za 32 elektromotorna i 12 dizel električnih vlakova.
Kad isporučimo sve ugovorene vlakove, bit će ih 67 u floti HŽ Putničkog projevoza, rekao je Ninić.
Butković: Uskoro odabir izvođača za prugu Hrvatski Leskovac-Karlovac
Na novinarsko pitanje o nizinskoj prugi, ministar je rekao da će HŽ Infrastruktura uskoro donijeti odluku za prvu dionicu Hrvatski Leskovac-Karlovac.
“Pregledava se dokumentacija, odluka o odabiru će se donijeti, teško je reći hoće li biti žalbi, vjerujem da hoće, no, nadam se da će se taj postupak što prije završiti,” kazao je.
Dodao je da će se Zagreb i mađarsku granicu spojiti do kraja 2023. tj. počekom 2024., a dio od Zagreba do Rijeke planira se završiti do 2030.
“Za nastavak se izrađuje projektna i studijska dokumentacija, to ide svome kraju i mi ćemo sve to aplicirati prema fondovima EU u sljedećem operativnom razdoblju, s ciljem da prugu završimo do 2030. Paraleleno s time, HŽ Infrastruktura radi dokumentaciju za gradsku prugu Škrljevo – Rijeka -Jurdani, projekt vrijedan 350 milijuna eura, a i tu ćemo prugu aplicirati prema EU fondovima,” naglasio je ministar.
Na upit o mogućem stajalištu u središtu Rijeke, kod Teatra Fenice, Butković je rekao da se o tome razgovara, da će se to nastojati to prije riješiti kako bi vlak mogao stati i na toj stanici.
Na pitanje o problemu zaštićenih životinjskih vrsta na dionici nizinske pruge, Butković je odgovorio da se, gradeći velike infrastrukturne projekte, mora voditi računa o održivom razvoju i zaštiti okoliša te da će se izazov u vezi šišmiša nastojati s kolegama iz Ministarstva zaštite okoliša riještii što prije.
Na upit o sudbini stanovnika Ilovika, ako se luka Mrtvaška zbog radova zatvori na 22 mjeseca, Butković je rekao da je to projekt Županijske lučke uprave.
“Ako želimo izgraditi ovu luku, iskoristiti 80 milijuna kuna bespovratnih sredstava, onda moramo svi biti razumni, vidjeti što je najbolje da što prije završimo izgradnju. Ako postoji nerješiv problem, a smatram da su rješivi, onda ćemo raskinuti ugovor i graditi luku na nekom drugom mjestu. Nama je interes da se to završi, mi smo odobrili sredstva i želimo pomoći da to ide svom kraju. Ako to nije moguće, postoje druge luke koje čekaju,” zaključio je Butković.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Koliko ono ide vlak Pariz-Madrid 😀
Pametne zemlje grade pruge paralelno uz izgradnju auto ceste jer je puno jeftinije dok je mehanizacija na trasi, pa bi danas imali brzu elektrificiranu prugu dolje negdje do Ploča pa možda i Dubrovnika.
A ništa čudno kad su mali dioničari Dalekovoda Končaru pokrili najmanje 80 miliona gubitaka prije nego će uletjeti i u taj kolosijek.
Pa potom fino dobili cipelu.
Treba bi ko Nevera ići s tolko goriva , a ono jedva malo brže od mog prvog auta
Innocenti Korala 65 🙂
Bravo svaka čast 🙂 koliko ono traje put Varaždin-Zagreb 🙂 3h u 30 godina hebeni pomak ste napravili 😉 da su Kinezi radili stiglo bi se za 30 min i manje 😉
Uključite se u raspravu