Papuk je prije 16 milijuna godina bio otok u Panonskom moru kojim su šetali nosorozi i oko kojeg je plivala danas izumrla vrsta morskog psa. Brojni fosili nekada živućih organizama, mahom morskih životinja, svjedoče o davnoj prošlosti ovog “slavonskog arhipelaga”, koji je u Velikoj, u sklopu Parka prirode Papuk, dobio novi, impresivan postav – Kuću Panonskog mora. Ovaj posjetiteljsko-edukacijski centar otvoren je krajem 2019. godine, dio je već postojećeg Centra za posjetitelje u Velikoj, a na površini od 158 metara četvornih, uz izložbene dvorane, smjestile su se i višenamjenske predavaonice za interaktivna predavanja, suvenirnica te učionica na otvorenom.
Uređenje i opremanje “Kuće Panonskog mora”, vrijedno gotovo pet milijuna kuna, važan je dio projekta “Geopriče UNESCO geoparka”, kojeg su sufinancirali Ministarstvo regionalnog razvoja i fondovi EU. Osim Kuće Panonskog mora, u sklopu projekta nabavljeni su električni i brdski bicikli koji se iznajmljuju u Velikoj i Park šumi Jankovac, u Velikoj je prošle godine izgrađen adrenalinski park, a prije tri godine otvoren je prvi eko-park Duboka, kojeg strujom napajaju solarni paneli i koji ima vlastito reciklažno dvorište i biološki pročistač voda. Time je Požeško-slavonska županija postala top destinacija za sve koji promišljaju o okolišu, izletnike i rekreativce.
Inače, Park prirode Papuk imao je rekordnu posjećenost u 2019., posjetilo ga je 52.485 turista – gotovo 50 posto više nego godinu ranije. Nema sumnje kako će i Kuća Panonskog mora, kao svjedočanstvo života kakav je bio nekad, privući nove posjetitelje, posebno školarce koji će o geološkoj priči ovog kraja učiti na originalan i tehnološki napredan način.
Osim nove turističke atrakcije, krajem godine po prvi puta su se u Hrvatskoj okupili direktori pet turističkih zajednica kako bi zajednički promovirali ljepote i turističku ponudu regije i to Slavonije te zajednički radili na promociji i prezentaciji Slavonije kao turističke destinacije Hrvatske. Projekt destinacija Slavonija imat će utjecaj na razvoj malog i srednjeg poduzetništva (MSP) jer implicira veće korištenje novih tehnologija i komunikacijskih platformi u promociji i plasmanu turističkih proizvoda, dakle i veći angažman lokalnih tvrtki.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu