FOTO: Domaće pivarske kompanije akcijama i kampanjama posebno ciljaju na jednu dobnu skupinu

Autor: Marta Duić , 07. veljača 2020. u 09:34
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Osim oznaka na ambalaži provode se i projekti

Unatoč trendovima koji pokazuju da su Europljani sve odgovorniji u konzumaciji alkohola i ohrabrujućim podacima o maloljetničkoj konzumaciji alkohola vodeći proizvođači alkohola obvezali su se da će dovesti te brojke do minimalne razine. Naime, dvanaest vodećih alkoholnih tvrtki uključujući Diageo, Pernod Ricard krajem prošlog tjedna obvezalo se da će u ambalaže svojih proizvoda uključiti simbole koji označuju dob potrebnu za kupovinu alkohola. U pitanju su vodeće tvrtke za proizvodnju piva, vina i žestokih alkoholnih pića koje su dio Međunarodnog saveza za odgovornu konzumaciju pića (International Alliance for Responsible Drinking IARD) osnovanog prije šest godina. Članovi IARD-a su i proizvođači piva Molson Coors i Heineken, koji su najavili da će na svojim će etiketama dodati simbole ili pisana dobna ograničenja kako bi poslali "još jasniju poruku da ovi proizvodi nisu za maloljetnike".

Promjena stava

Premda se u Hrvatskoj zadnjih godina smanjuje konzumacija alkohola među maloljetnicima, još uvijek je među 20 posto europskih zemalja u kojima se mladi najviše opijaju. Posljednje istraživanju o zdravstvenom ponašanju mladih, (Health Behaviour in School-aged Children), provedeno 2018. pokazuju da se u Hrvatskoj 30,9 posto 15-godišnjaka i 18,7 posto 15-godišnjakinja više puta opijalo.

I podaci WHO EURO izvješća objavljenog u siječnju prošle godine potvrđuju kako se stav maloljetnika u Hrvatskoj po pitanju konzumacije alkohola promijenio. Broj maloljetnika koji apstiniraju od alkohola u razdoblju od 2010. do 2016. godine povećao se, a možemo se pohvaliti i smanjenjem ukupne konzumacije alkohola po stanovniku kada je riječ o maloljetnicima, što je u usporedbi s EU na najnižim razinama u posljednjih 26 godina. Što domaći proizvođači alkoholnih pića poduzimaju po tom pitanju doznali smo od Zagrebačke pivovare, Heinekena Hrvatska i Carlsberga.

Zagrebačka pivovara dio je Molson Coors grupacije koja na globalnoj razini pokreće i provodi brojne kampanje čiji je cilj podizanje svijesti o važnosti odgovorne konzumacije alkohola. Pohvalili su se kako trenutačno Molson Coors ima programe koji sprječavaju štete povezane s alkoholom na preko 70 posto tržišta na kojima posluje, a cilj grupe je do 2025. godine obuhvatiti 100 posto tržišta. Kako ističu iz Zagrebačke pivovare, u borbi protiv neodgovorne konzumacije Molson Coors će na globalnoj razini i dalje nastaviti usko surađivati s javnim i privatnim sektorom. S druge pak strane, Zagrebačka pivovara, kao vodeća pivovara na hrvatskom tržištu prva je u Hrvatskoj još 2008. godine pokrenula kampanju o odgovornoj konzumaciji alkohola 'Razmisli'.

Generacija Y i Z

˝Glavni cilj kampanje 'Razmisli' prošle godine je bio napraviti inovativan iskorak i proširiti doseg i utjecaj na ciljnu skupinu – generaciju Y i Z (13-24 godine). Kako bi postigli taj cilj, kampanja je preseljena u virtualan svijet da se na njima prilagođen i prihvatljiv način komuniciraju glavne poruke putem kanala s kojima su u svakodnevnoj interakciji. Suradnjom s JoomBoosom, platformom koja okuplja regionalne influencere, ostvaren je cilj – poruke su stigle do željene ciljne skupine i u svega dva mjeseca dosegle više od 200 tisuća pregleda i angažman više od 30 tisuća korisnika˝, objašnjavaju iz Zagrebačke pivovare.

Osim toga, kao članica Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore Zagrebačka pivovara sudjeluje i u kampanji 'Uključi savjest' čiji je glavni cilj podizanje svijesti o provedbi zakona kojima je zabranjeno posluživanje i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.

˝Kampanja je započela 2015. godine i bilježi izvrsne rezultate. Primjerice, 2018. godine native članci na najčitanijim nacionalnim portalima su zabilježili 100 tisuća čitanja, a preko društvenih mreža zabilježen je doseg od gotovo 2, 4 milijuna korisnika. Članice udruženja, među kojima su i Carlsberg i Heineken, zalažu se za nultu toleranciju prema maloljetničkoj konzumaciji alkohola, a u Zagrebačkoj pivovari duboko je usađena svijest da jedino suradnjom svih dionika možemo osigurati bolje rezultate kad je maloljetnička konzumacija alkohola u pitanju˝, ističu iz Zagrebačke pivovare.

Uz društveno odgovorne kampanje, Zagrebačka pivovara u svakodnevnom poslovanju poštuje sve zakonske propise i norme kako bi izravno ili neizravno utjecala na smanjenje konzumacije alkohola kod maloljetnika – od obilježavanja proizvoda do svih promotivnih i komunikacijskih kanala, a takvu praksu potiče i kod svih svojih partnera. Također Molson Coors kao globalna kompanija će i u budućnosti među prvima prihvaćati sve nove inicijative s ciljem odgovorne konzumacije alkohola.

Simboli na proizvodima

Iz Carlsberga su nam otkrili kako na većini svojih proizvoda u Hrvatskoj već imaju implementirane simbole kojima komuniciraju odgovornu konzumaciju vezano za maloljetnike, kao i ostale oblike odgovorne konzumacije – don't drink & drive, trudnice, prekomjerno konzumiranje. Također, na većini komunikacijskih materijala koji su usmjereni prema krajnjim potrošačima implementirana je napomena koja potiče odgovorno konzumiranje kroz definiran simbol s porukom konzumiraj odgovorno.

Iz Heinekena Hrvatska pohvalili su se kako su 2013. godine, u suradnji sa psihološkim centrom Tesa pokrenuo projekt Za odgovorno odrastanje mladih. Cilj projekta, na kojeg su u kompaniji iznimno ponosni, su edukacija roditelja i djece o štetnim posljedicama maloljetničke konzumacije alkohola te pružanje podrške u uspostavljanju dobre komunikacije između roditelja i djece.

˝Projekt se prvotno provodio samo na lokalnoj razini, u gradu Karlovcu u kojem nam potporu daje i Policijska uprava Karlovačka, a od ove se godine provodi na nacionalnoj razini uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja. Više od 50 škola iz cijele Hrvatske uključeno je u projekt, odrađeno je više od stotinu radionica i povratne informacije su izuzetno dobre. Svjesni smo odgovornosti koju imamo kao proizvođač alkoholnih pića i rezolutni u stavu da maloljetnici ne bi trebali konzumirati alkohol te se nadamo da će se sljedeće godine u projekt uključiti još više škola˝, objasnili su iz Heinekena Hrvatska.

Osim toga, u sklopu njihove strategije održivosti Stvaramo bolji svijet aktivno promiču i odgovornu konzumaciju alkohola. ˝Na našoj ambalaži i promotivnim materijalima nalazi se logotip koji poziva na odgovorno uživanje u pivu te oznaka 18+ što znači da se kroz godinu ta poruka nađe na stotinama milijuna boca i limenki Karlovačkog piva. Kao i dosad, dodatnim projektima i kampanjama nastavit ćemo raditi na sprečavanju maloljetničke konzumacije˝, poručuju iz Heinekena Hrvatska.

Komentirajte prvi

New Report

Close