FOTO: Zagrebački autobusni kolodvor konačno dobio osvježenje. Radi se o jedinstvenom konceptu na svjetskoj razini

Autor: Siniša Malus , 22. veljača 2025. u 07:00
Foto: SAMIR CERIĆ KOVAČEVIĆ

Ideja je da prostor bude na tragu zrakoplovnih putničkih salona, da pruži sjajno iskustvo.

Zagrebački autobusni kolodvor odavno nije privlačno zdanje, a još manje udobno. Putnici se najčešće ne zadržavaju duže nego što moraju slijedom logike svojih putovanja.

No, od četvrtka je oronulo zdanje Autobusnog kolodvora dobio jedan sasvim drugačiji prostor kojeg se ne bi posramile ni najkvalitetnije svjetske zračne luke. FlixBus je u partnerstvu s Croatia Busom otvorio FlixBus Lounge koji donosi novu razinu udobnosti i fleksibilnosti, omogućujući putnicima da započnu svoje putovanje u ugodnom, fukcionalnom i modernom okruženju.

Jedinstveni koncept

Iz perspektive autobusnog prijevoza, radi se o jedinstvenom konceptu, kaže Ante Grbeša, direktor FlixBus CEE South regije.

“Naša strategija i želja je da naši korisnici imaju vrhunsko iskustvo. Puno nam je pomogao naš dugogodišnji partner Croatia Bus i zahvaljujem Rajku Zeleniki što je prepoznao sinergijske efekte još prije šest godina. To nam je pomoglo da FlixBus u Hrvatskoj bude što kvalitetniji. Zato imamo snažnu europsku mrežu i u tom smislu otvaramo FlixBus Lounge”, kaže Grbeša.

Ovakvo što, naglasio je Grbeša, ne postoji nigdje u Europi. A Grbeša itekako zna što govori jer FlixBus ima iskustva s (bez) brojnih autobusnih kolodvora na zapadu, prvenstveno u Njemačkoj. Ideja je da ovaj prostor bude na tragu zrakoplovnih salona, da pruži sjajno iskustvo, a bit će na raspolaganju svim korisnicima FlixBusa bez obzira na to putuju li na domaćim ili međunarodnim linijama.

Temeljna ideja je da se putnici na ovom mjestu mogu odmoriti, predahnuti, napuniti svoje mobilne telefone i laptope prije nego što krenu na put. Ovim će se poboljšati i razina informiranja jer su putnicima na raspolaganju monitori na kojima mogu provjeriti sve relevatne informacije o redu vožnje. Na pitanje Poslovnog dnevnika koliko je sve ovo koštalo, Grbeša je tek duboko uzdahnuo pa rekao:

“Možda je malo neprecizno, ali svejedno ću reći – teško je to izračunati. Jer, prije nego što smo uopće započeli s radovima, valjalo je sanirati probleme koji su tu već postojali. Kako bi se reklo, krenuli smo baš od nule…”, kaže Grbeša.

Dodaje kako ima ideje i planove oko sličnih poduhvata i na drugim hrvatskim kolodvorima, ali to će zahtijevati vrijeme, kako zbog regulative tako i zbog prilagodbe svakoj pojedinoj lokaciji. Ipak, oprezno najavljuje kako zagrebački lounge FlixBusa sigurno neće ostati jedini, no za realizaciju bilo koje poslovne ideje u prijevozničkom biznisu u Hrvatskoj najbolje je naoružati se strpljenjem. Vjeruje da su Vlada i resorni ministar zauzeli ispravan stav u razvoju prometne strategije odlukom o liberalizaciji, odnosno relaksaciji hrvatskoga autobusnog javnolinijskog prijevoza putnika

Vlasnik i direktor Croatia Busa Rajko Zelenika rekao je da nije ni sekunde dvojio oko ustupanja prostora za ovaj lounge.

“Važno je da se ovaj prostor nalazi baš na Autobusnom kolodvoru Zagreb i vjerujemo da ćemo potaknuti i druge da unaprijede svoje usluge i ponude putnicima nešto više. Ovaj objekt s tim punktom predstavlja unikatan segment u našem portfelju. Bili ste na mnogim europskim destinacijama i znate da ovako što najčešće baš i nije na raspolaganju putnicima. To nas čini posebno ponosnim”, rekao je Zelenika.

Najbrže rastući autobuser

Osim Croatia Busa partneri u projektu su Jamnica, Polleo Sport i Violeta, koji su spremno prihvatili inicijativu uvažavajući činjenicu da putnici moraju imati na raspolaganju osvježenje.

70 milijuna eura

prihoda imao je FlixBus u Hrvatskoj u 2023.

FlixBus je najbrže rastuća prijevoznička tvrtka u Hrvatskoj. Iako je lider tržišta zagrebački ZET, najvećim rastom izdvaja se Flixbus CEE South, čiji su prihodi u 2023. godini podebljani za 49% i već drugu godinu za redom na ljestvici vodećih tvrtki stoji na drugoj poziciji. Brz rast pokazuje i podatak da je u 2021. godini s 18,7 milijuna eura zauzimao peto mjesto, a u međuvremenu su mu prihodi dosegnuli gotovo 70 milijuna eura.

Komentirajte prvi

Još vijesti

New Report

Close