Izvršni direktor talijanskog proizvođača vozila Fiat Sergio Marchionne krajem prošlog tjedna najavio je rast i povećanje profita kao nove starteške ciljeve koje kompanije namjerava ostvariti do 2010. godine za svoje glavno poslovanje, proizvodnju osobnih automobila. Također je rekao kako očekuje povećane izglede za zaradom u 2006. godini pozivajući se na sve veću potražnju za automobilima te kompanije.Predstavljajući novu poslovnu strategiju, Marchionne je kazao da Fiat u 2006. godini očekuje dobit od 275 milijuna eura, za razliku od 250 milijuna koliko je prognozirano prošlog mjeseca. Naglasio je da je prodaja tijekom 2005. porasla za 20 posto, na 1,47 milijuna prodanih automobila. Istaknuo je kako je krizno razdoblje te najveće talijanske industrijske kompanije prošlo.Počevši od zadnjeg tromjesečja 2005. godine, Fiat je zabilježio čistu zaradu u četiri uzastopna tromjesečja i tako prekinuo četverogodišnje razdoblje poslovanja s gubitkom. U čitavoj 2005. godini Fiatov profit iznosio je 1,4 milijarde eura, dok je, primjerice, u 2004. godini zabilježio gubitak od 1,5 milijardi eura. Za oporavak Fiata dobrim je dijelom zaslužan njegov model Grande Punto, kao i Fiat Panda, koji su očito uspješno pogodili ukuse potrošača. Marchionne očekuje da će do 2010. prodaja dosegnuti impresivnih 35,5 milijardi eura, dok je, primjerice, prošle godine bila 21,3 milijardi. Fiat također namjerava izbaciti čak 23 nova modela svojih vozila do 2010. zahvaljujući svome rastu. Marchionne vjeruje da će kompanija početi “dobro zarađivati” kada se dosegne razina proizvodnje od 2,8 milijuna jedinica na godinu. “Pravi je način da se zaradi novac povećati iskoristivost sadašnje infrastrukture, a ozbiljan novac počet ćemo dobivati kada dođemo do brojke od 2,8 milijuna proizvedenih vozila na godinu”, rekao je Fiatov šef.
Marchionne je najavio i povećanje tržišnog udjela Fiata u zapadnoj Europi na više od 11 posto do 2010. godine sa sadašnjih 8 posto. Na tom tržištu talijanska kompanija inače prilično zaostaje za konkurencijom. Proizvodnja vozila trebala bi se povećati na 3,5 milijuna jedinica do te godine sa 2,12 milijuna koliko će ih se proizvesti u 2006. godini. Osim u Europi, automobilski div planira i milijardu dolara vrijednu investiciju u Južnoj Americi jer i tamo želi povećati svoj tržišni udio. Sredstva će se uložiti do 2008. godine i dvostruko su veća od onih u razdoblju između 2003. i 2005. godine. Šef operacija u Južnoj Americi Cledovrino Belini rekao je kako im je cilj ostvariti 25 posto udjela na tamošnjem tržištu, no da će se kratkoročno zadovoljiti i s nešto manjim udjelom. Kompanija je inače posebno zainteresirana za Meksiko, gdje se godišnje prodaje čak 1,1 milijun novih vozila. Cilj kompanije stoga je povećati prodaju sa sadašnjih 500.000 na 620.000 komada, a većina tih vozila ne bi se proizvodila u Europi već u tamošnjim pogonima.Fiat u ovome trenutku već ima oko 300 razvojnih inženjera u brazilskom gradu Belo Horizonte, što je najveća koncentracija njegovih stručnjaka izvan sjedišta u Torinu. Posljednjih godina ta je skupina radila na novome dizajnu za sportska vozila, kao što je, primjerice, model Palio Adventure, maleni automobil koji se odobito dobro prodavao upravo u Brazilu. Cijena tog vozila znatno je niža nego ona za vozila u Europi zbog slabijih platnih sposobnosti kupaca u Južnoj Americi.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu