Solidum je dobio novog vlasnika, evo koji je plan za novi život poznatog trgovačkog centra

Autor: Suzana Varošanec , 09. ožujak 2020. u 13:30
Kupnja nekretnine u Škorpikovoj financirana je kreditnim sredstvima Erste banke/Igor Kralj/PIXSELL

Prema riječima Stojića, ideja se sastoji u tome da se u prizemlju Soliduma, nakon obnove prostora što predstoji, nalaze trgovine namještaja, dok je predviđeni prostor na prvom katu namijenjen nizu igraonica za djecu vrlo različitih dobnih skupina.

Trgovački centar Solidum – poznatu nekretninu u poslovnom dijelu Zagreba preuzelo je novoosnovano SPV društvo Family city. Akvizicija je isfinancirana kreditnim sredstvima Erste banke te je ovih dana okončana kroz isplatu kupoprodajne cijene prodavatelju – najvećem domaćem lancu neprehrambene robe Pevexu.

U recentnoj praksi, a vezano za oglašavanje prodaje ovog centra, naime tadašnjem Pevecu pristigle su ponude nekoliko interesenata. Ponuda navedenog investitora odabrana je nakon ‘vaganja’ te jednim dijelom navodno uvažavajući šire značenje planiranih aktivnosti koje novi vlasnici ondje namjeravaju razvijati.

Nakon procedure s ishodištem u strogim pravilima banke oko uknjižbe založnih prava, novi vlasnik Soliduma sad raspolaže s ukupnom površinom veličine cca 50.000 m2, pa glavno pitanje glasi: “U čemu se zapravo sastoji novi poduzetnički pothvat?”, kojem je dijelu tržišta okrenut te u kojem tempu će biti realiziran.

Sve pojedinosti još se tretiraju dijelom poslovne tajne, pa je i sam projekt trenutačno u fazi razrade, iako sudeći prema temeljnoj viziji kako su nam je prezentirali zagrebački poduzetnici Igor Smola i Slaven Stojić – suosnivači Family cityija i članovi Uprave, moguće ga je najaviti pod egidom sadržajno naglašenog obiteljskog koncepta i kroz multifunkcionalnu kombinaciju sadržaja ponude za roditelje i djecu: proizvoda industrije namještaja i zabavnih sadržaja za one najmlađe.

Također, ovi investitori najavljuju i dodatne novosti, pa će za početak centar kažu uskoro dobiti novo ime. Osim toga tko će ga voditi, ističu da također nije definirano, što znači da su još u potrazi za direktorom koji će biti zadužen za vođenje poslovanja.

Otkrivaju, međutim, tko se nalazi iza navedene tvrtke, dakle u formi vlasnika Soliduma, čime se potvrđuje da se radi o skupini zanimljivih domaćih ulagača, inače vezanih uz uspješne subjekte, u čijem kontekstu Smola navodi da se to tiče zagrebačkog Victus Groupa, Mandisa, zdravstvene ustanove Ljekarne Derjanović i Petrificusa.

Još bolji primjer za ilustraciju povezanosti je preko brendova, budući da su ovi investitori “čvrsto povezani oko nekoliko već etabliranih brendova na tržištu”. To je potrošačima najbliskije jer se naročito izdvajaju, kako navode, domaći lanac odjeće muške mode Galileo koji pored hrvatskog tržišta posluje u još nekoliko zemalja, zatim lanac kafića Leggiero i lanac grill restorana Batak. U njihovom portfelju još je i lanac slastičarnica Torterie Macaron, zatim restoran Spoon te Foodie Dailly restorani.

U odnosu na dobro uhodane biznise koji prema grubim računicama ostvaruju i blizu pola milijarde kuna ukupnog prihoda godišnje, okosnica nove faze poslovnog širenja vezane uz Solidum tiče se pokretanja projekta koji na tržištu nedostaje. No, smatraju da i za njih to predstavlja velik izazov, tim više jer se tiče nove djelatnosti u koju iskoračuju po prvi put. “Naša ideja je velika jer želimo okupiti pod jednim krovom, pod jednom vrstom nove klasterizacije što više igrača iz branše proizvodnje namještaja.

To su tvrtke koje inače imaju izložbene prostore veličine između sto i tisuću četvornih metara, no ‘razbacani’ su po gradu, tako da Solidum povezivanjem kroz njihovu ponudu cilja zapravo postati veliki konkurent specijaliziranim centrima za prodaju namještaja kakvi dokazano jesu npr. Emmezeta, Lesnina i naravno Ikea, ali i isto se tiče i Prime te Perfecte koji su također prisutni u Jankomiru”, kaže Smola. Dodaje da će ovim projektom na jednom mjestu i kroz raznoliku ponudu pokušati objediniti domaće zastupnike stranih brendova u industriji namještaja kao i hrvatske proizvođače kojima to može biti dodatni poticaj za rast prodaje.

“Predstoji nam očito velik posao koji se odnosi kako na razgovore s budućim zakupcima, tako i glede finalnog osmišljavanja projekta koji bi trebao biti zaokružen krajem godine”, pojašnjava Smola napominjući i da sukladno dogovorima objekt čeka izvjesna renovacija. Otkriva da su prije pokretanja ove investicije napravili istraživanje tržišta u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji koje je potvrdilo da postoji potreba za novim šoping centrom specijaliziranim za prodaju namještaja.

Prema riječima Stojića, ideja se sastoji u tome da se u prizemlju Soliduma, nakon obnove prostora što predstoji, nalaze trgovine namještaja, dok je predviđeni prostor na prvom katu namijenjen nizu igraonica za djecu vrlo različitih dobnih skupina. To znači od djece u pelenama, odnosno dvogodišnjaka do petnaestogodišnjaka.

“Takav ‘mix’ bi trebao osigurati veliku posjećenost centru”, uvjeren je Stojić. Prema našim sugovornicima zaključno, uz tržišne prilike koje ukazuju na veliki potencijal njihovog projekta, dakle, ne samo zbog raspršenosti brendova u branši namještaja po različitim lokacijama, kod definiranja ove projektne ideje od velike pomoći smatraju i činjenicu da je Jankomir već profiliran kao najveći klaster namještaja u Zagrebu. Podsjetimo, tamo se preselio nakon kraha Soliduma veliki broj trgovina namještajem u susjedni King Cross.

No, s otvaranjem njihovog centra ‘letvica’ je skroz visoko postavljena; naime, ovi investitori tvrde da će to postati najveći klaster namještaja u državi. Nakon što je informacija izišla iz zone ‘silencio stampa’, transakcija višestruko plijeni pozornost i u krugovima proizvođača namještaja od kojih se čuje kako je riječ o top ideji.

Neke je to podsjetilo i na nekadašnje inicijative na razini HGK, konkretnije početkom 2000.-ih da se na Zagrebačkom velesajmu u paviljonu br. 12 otvori Kuća hrvatskog drva, koja bi objedinila najveći broj hrvatskih proizvođača namještaja i parketa na jednom mjestu.

Komentirajte prvi

New Report

Close