Hotelska grupacija Falkensteiner Michaeler Tourism Group otvorila je u srijedu u Beču hotel Wien Margareten, moderan hotel s četiri zvjezdice u koji su uložili 32 milijuna eura. Posrijedi je 32. hotel te grupacije i dio je Falkensteinerove strategije širenja na gradske hotele. No, ta strategija još ne uključuje i Zagreb, u kojem Falkensteiner već desetak godina ne uspijeva pronaći pravu lokaciju.
"Nismo odustali od Zagreba, ali nije lako pronaći pravu lokaciju za prihvatljivu cijenu. Ako je nađemo, spremni smo investirati, no moramo još vidjeti kako će se stvari odvijati", kaže Otmar Michaeler, generalni direktor i suvlasnik austrijske grupacije. Hotel poput novog u Beču, kaže Michaeler, i u Zagrebu bi stajao približno jednako, jedino bi građevinski radovi možda bili desetak posto jeftiniji. Kako se u Falkensteineru fokusiraju na premium koncept hotela s četiri zvjezdice, takav bi koncept bio prihvatljiv i u Zagrebu. "Čuo sam da se u Zagrebu povećao broj gostiju i to je vrlo važno za grad.
Trebamo još vidjeti kakav potencijal Zagreb ima za nas, važno nam je da grad privlači i poslovne goste, ali i goste koji dolaze na vikend odmor, a Zagreb vikendom možda nije tako jak kao tijekom tjedna", kaže Michaeler. Slično je u Beogradu, u kojem je hotel otvoren potkraj prošle godine, gdje preko tjedna, kaže, ima poslovnih gostiju, no vikendi nisu jaki. Nadaju se da će se to promijeniti.
Kad je riječ o sve većem broju budget hotela i hostela u Zagrebu, Michaeler kaže kako je kombinacija različite kvalitete dobra, ali nije dobro da u Zagrebu ima previše hotela, jer ako ih je previše, hotelijeri ne mogu ostvariti dovoljnu posjećenost, snižavaju se cijene i nastupa borba za opstanak. Oprezni su zato u pogledu otvaranja hotela u Zagrebu, da im se ne bi dogodio fenomen Bratislave, gdje je kriza drastično snizila cijene, što je postao problem za cijelu investiciju.
"Cijene su snižene, gostiju je manje, a niti jedan hotel u Bratislavi ne ostvaruje profit", ističe Michaeler, dodajući kako je za povrat investicije u hotel potrebno čak 15 godina. Ako cijena smještaja i popunjenost nisu odgovarajući, taj se rok produjuje. Ipak, u Falkenstaineru su zadovoljni poslovanjem svojih hotela na Jadranu, orijentiranih uglavnom na obiteljske goste. "Jako smo zadovoljni sezonom. No, generalno možemo reći da je sezona u Hrvatskoj bila komplicirana i teška. Prije svega, tu je problem s Rusima, kojima su uvedene vize, cijela sezona počela je kasno, a koliko sam shvatio, nije bila sjajna. No, što se tiče kompanije, učvrstili smo brend i uslugu i više-manje smo sretni", ističe Michaeler, napominjući kako Hrvatska mora još poraditi na kvaliteti i ne raditi pogreške poput one s ruskim vizama.
Ne otkrivajući brojke, kaže kako je Falkensteiner u Hrvatskoj imao povećanje prihoda, što je rezultat povećanja cijena, dok im je popunjenost ostala na lanjskoj razini. "Zasad ne planiramo otvaranje novog hotela na Jadranu, no nađemo li partnere koji bi htjeli ući s nama u joint venture u upravljanju hotelima, spremni smo jer Hrvatska ima dobar potencijal", zaključuje Michaeler.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.tko su poslovni ljudi u zagrebu, srpski mafijaši i hdz-sdp komunisti “iz baze” koji dolaze po direktive u komitet, zna li tko za još neko “poslovanje” u zagrebu?!
u odnosu na veličinu, zagreb ima skaredno malo hotela, a činjenica da se novi potencijalni investitori ustežu, samo govori do koje mjere je bijedna situacija u “živućem eksperimentu neokomunizma”.
Uključite se u raspravu