Exit Sea Star: U šest izdanja generirali više od 70 milijuna eura

Autor: Mladen Miletić , 23. listopad 2024. u 22:00
Atrakcija ovogodišnjeg izdanja bio je nastup hrvatskog predstavnika na Eurosongu, Baby Lasagne/Luka Batelić/PIXSELL

Podaci umaškog festivala otkrili preferencije i platežnu moć gostiju.

Exitov Sea Star u Umagu u svojih je šest održanih izdanja, od 2017. do 2024. hrvatskoj ekonomiji donio oko 40 milijuna eura izravne koristi, ističu organizatori velikog glazbenog festivala koji se izdvaja održavanjem izvan sezone.

Istraživanje o učinku na ekonomiju obavila je nezavisna agencija TIM Centar. Ističe se da je u šest izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusiranih na brendiranje Umaga, Istre i hrvatskog primorja, na domaćem i mnogim inozemnim tržištima iznosila je 30,2 milijuna eura, što pak u zbiru znači da je Sea Star Hrvatskoj donio više od 70 milijuna eura ekonomske i promotivne koristi.

Ovi podaci dodatno uvećavaju priznanje dobiveno od strane HDS ZAMP-a po kojem je Sea Star posljednje dvije godine zaredom drugi najposjećeniji domaći glazbeni festival.

Čak četiri kontinenta
Samo ove godine, kroz festivalska vrata Sea Stara u dvije večeri prošlo je više od 44.000 posjetitelja, iz više od 40 zemalja i s čak četiri kontinenta. Prevladavali su fanovi iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Švicarske, Njemačke i BiH, a neki su u Umag potegli iz Velike Britanije, SAD-a, Australije, Skandinavije…

Strani gosti činili su 45% posjetitelja festivala. Po brojnosti publike Sea Star je u 2024. dosad bio daleko najposjećeniji glazbeni događaj u Istri i Primorju, te jedan od dva najposjećenija u cijeloj Hrvatskoj. Prema službenim podacima Turističke zajednice grada Umaga za vrijeme trajanja festivala je od 23. do 26. svibnja 2024. zabilježeno 47.400 noćenja, ističu organizatori.

Druženje, pa glazba
Čak 92% ispitanika u istraživanju je izjavilo da je u Umag došlo isključivo zbog Sea Stara, a trećina posjetitelja je zahvaljujući festivalu prvi put došla u Umag. Ukupna potrošnja bila je nešto veća u odnosu na 2023.

Strani gosti u prosjeku su trošili 567 eura, a gosti iz regije 470 eura, Pritom je primjetno i da se čak 80% gostiju odlučilo za plaćeni smještaj – hoteli, apartmani, kamp. Motivacija za dolazak na Sea Star je u najvećem broju druženje kao socijalni aspekt festivala, glazbeni program kao kulturni, te turistički kao prilika za boravak na moru.

Dio istraživanja otkrio je da čak 82% posjetitelja vjeruje da glazbeni festivali poput Exita i Sea Star mogu napraviti pozitivne društvene promjene, njih 88% ističe da su festivali pozitivan ili jako pozitivan događaj u njihovom životu, a 90% ispitanika reklo je kako dolazak na umački festival pozitivno utječe na njihovo mentalno zdravlje.

Komentirajte prvi

New Report

Close