Samostalno znanstveno djelo autorice dr. sc. Maje Daraboš u suradnji s renomiranim izdavačem Nakladom Ljevak doživjelo je svoju premijeru u petak, 20. studenoga 2015. Promociji su nazočili i promovirali knjigu dekan Ekonomskog fakulteta u Splitu prof. dr. sc. Željko Garača, prodekan za međunarodnu suradnju i akreditacije Ekonomskog fakulteta u Zagrebu prof. dr. sc. Jurica Pavičić, pročelnik Katedre za organizaciju i menadžment Ekonomskog fakulteta u Zagrebu prof. dr. sc. Darko Tipurić, pročelnik Katedre za management Ekonomskog fakulteta u Splitu prof. dr. sc. Želimir Dulčić, gospodin Zdenko Ljevak direktor izdavačke kuće Naklada Ljevak te brojni gosti i uzvanici iz hrvatskih poduzeća – Mercator, Atlantic Grupa, Agrokor, Printera i Igepa grupa koji su svojim dolaskom potvrdili potporu ovom projektu.
Knjiga Evolucija konkurentske prednosti: U potrazi za uspjehom u hiperkonkurentskim uvjetima je apsolutni novitet u području strategije u uvjetima snažne konkurencije, ne samo u Hrvatskoj, veći i na globalnoj razini. Nastala je kao rezultat višegodišnjega rada i istraživanja u području konkurentske dinamike i strateškoga pozicioniranja poduzeća, a sve u svrhu pružanja svojevrsne pomoći poduzećima za što uspješnije razumijevanje i konkuriranje u dinamičkoj okolini.
Ako su još u vrlo bliskoj prošlosti kreativnost, hrabrost i pronicavost u definiranju strategija i donošenju odluka činile elemente uspjeha, danas su te pretpostavke eksponencijalno važne, ali uspjeh ne jamče, svakako ne dugoročan. Aktualnom ostaje jedino stalnost promjene.
Pitate se kako izgraditi uspješnu tržišnu poziciju čak i u uvjetima kada to izgleda gotovo nemoguće? Ovaj svojevrsni „priručnik“ ukazuje na potrebe mijenjanja ponajprije razmišljanja, ali i svijesti menadžera o načinima postavljanja uspješnih strategija te daje prijedloge strateškog pozicioniranja koji vode ka povećanju poslovne uspješnosti poduzeća u današnjim uvjetima.
Mnoge škole strategije i strateškog menadžmenta obrađuju različita područja i kroz različite teorije objašnjavaju nastale promjene na tržištima. Ali nitko se do sada zapravo nije ozbiljno uhvatio u koštac sa temom hiperkonkurencije objašnjavajući načine na koji bi se poduzeća trebala natjecati i pozicionirati kako bi i dalje ostvarivala uspjeh na tržištu i bili ispred konkurencije.
Osim što je ovo djelo prva knjiga u Hrvatskoj koja istražuje ovo specifično područje dinamičnosti strategije, specifična je i po tome što je jedna od rijetkih koja povezuje znanost s realnim sektorom. O tome da je ova tema bliska i trenutnim tržišnim prilikama te daje odgovor na neka od gorućih pitanja u području strategije svjedoče pozitivne reference i podrška brojnih menadžera, od kojih su neke izdvojene i na naslovnici ovog djela.
Autorica je napravila relevantnu analizu i usporedbu modela pozicioniranja na tržištu, stavljajući naglasak na ključne elemente formiranja uspješne strategije u turbulentnom okruženju. Vjerujem da će ova će knjiga koristiti studentima MBA programa, ali i menadžerima i poduzetnicima koji su svjesni da se uspješne strategije danas predstavljaju kroz dinamičke serije poteza i protupoteza i da je konstantna interakcija te nadvladavanje konkurenata jedini put do uspjeha – izjavio je predsjednik Uprave Atlantic Grupe, Emil Tedeschi.
Autorica pruža svojevrsni priručnik za uspješno konkuriranje na tržištu s fokusom na brzo otkrivanje prilika i poduzimanje brzih poteza, bez oklijevanja i „straha“, koji bi mogli bitno utjecati na položaj na tržištu – o knjizi je izjavio Ivan Todorić, predsjednik Nadzornog odbora Agrokora d.d.
Autorica i mlada znanstvenica, dvadesetdevetogodišnja Maja Daraboš, zaposlena je kao viši asistent na Katedri za organizaciju i menadžment na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Sudjelovala je u izradi te bila suradnik u nizu stručnih projekata, zahvaljujući čemu je, samostalno i u koautorstvu, objavila više od četrdeset radova. Članica je i uredničkog odbora međunarodnoga znanstvenog časopisa te programskih i organizacijskih odbora nekoliko međunarodnih znanstvenih konferencija. Također, aktivna je sudionica mnogih međunarodnih i domaćih znanstvenih i stručnih skupova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu